Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500891 Infermeria | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha requisits previs
CONEXTUALITZACIÓ DE L'ATENCIÓ GERONTOLÒGICA
ATENCIÓ GERONTOLÒGICA
Atenció gerontològica Hospitalària
Atenció gerontològica ambulatòria
Atenció gerontològica domiciliaria
Rol infermeria
Valoració geriàtrica integral
Cures al cuidador/a
Nivell de dependència
Recursos socials, econòmics i tecnològics.
Les TIC i la gent gran
LA PERSONA GRAN SANA
PATOLOGIA I PROBLEMES DE SALUT DE LA PERSONA GRAN
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Aprenentatge Basat en Problemes | 30 | 1,2 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 17, 18, 20, 21, 23 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 108 | 4,32 | 19, 22 |
APRENENTATGE BASAT EN PROBLEMES
La metodologia emprada serà l'Aprenentatge Basat en Problemes (ABP), un aprenentatge actiu centrat en l’alumnat responsable del procés d’aprenentatge, en la qual es planteja a un grup d'alumnes (12-15) una situació que guiarà la investigació i per tant l'obtenció del coneixement. Aquesta situació permetrà a l'alumnat desenvolupar hipòtesis explicatives, crear un pla de treball i identificar necessitats d'aprenentatge que li permetin comprendre millor el problema i assolir els resultats d'aprenentatge establerts. L’alumnat aprendrà tant a desenvolupar estratègies de raonament com a adquirir coneixement de la matèria desenvolupant habilitats cognitives, com ara l'anàlisi, l'argumentació o la resolució de problemes i habilitats de caràcter interpersonal i social, com la comunicació i la cooperació.
L’alumnat treballarà 5 situacions, cada situació constarà de 3 sessions.
Primera sessió presencial (3 hores)
Introducció(Primer dia)/ Avaluació del cas(50 min). Cada grup de 10-12 estudiants analitzarà la situació problema treballada i es farà una síntesi de l'aprenentatge i objectius assolits. Es tractarà de contestar les següents preguntes: Què és el que s'ha aprés de nou treballant el problema? Cóm es relaciona aquest aprenentatge amb els objectius? Quins principis o conceptes nous s'han discutit? Quins s'han après? Del que s'ha après, què ajudarà a entendre diferents problemes o situacions en el futur? Quines àrees d'aprenentatge es van identificar però no es van treballar? Es finalitzarà aquesta segona sessió amb l'autoavaluació, l'avaluació entre iguals i la del professor/a.
Pas 1. Anàlisi de la situació (50 minuts).
La finalitat d'aquest treball de grup és que, a partir del coneixement que es té, (recuperació del coneixement previ) es realitzi una pluja d’idees i s'identifiqui tot el què es considera que s'ha d'aprendre i que estigui relacionat tant amb el problema plantejat com amb els objectius i resultats d'aprenentatge de l’assignatura. L’alumnat a partir d’aquests coneixements haurà de crear una hipòtesis de partida. L’alumnat treballarà amb la intervenció puntual del tutor durant la sessió, que respondrà dubtes i guiarà al grup.
Descans: (10 minuts)
Pas 2. Pla de treball (50 minuts).
S’analitzaran, prioritzaran i ordenaran les idees amb l'objectiu d’elaborar un pla de treball en concordança amb els objectius i els resultats d’aprenentatge. Finalment, s'hauran d'identificar possibles fonts d'informació. L’alumnat treballarà amb la intervenció puntual del professorat durant la sessió, que respondrà dubte, guiarà al grup i validarà el pla de treball.Cada grup enviarà el seu pla de treball al professor/a corresponent.
Segona sessió presencial (3 hores)
Pas 1. Discussió (2hores). Cada grup de 10-12 estudiants discutirà les estratègies individuals de cerca i les fonts de consulta utilitzades per valorar críticament la informació recollida (la fiabilitat de les fonts, els mètodes d'investigació utilitzats, els mètodes estadístics aplicats,...). Es discutirà el pla de treball planificat, on tots els components del grup hauran de tenir l'oportunitat d'explicar la informació que han estudiat. Amb aquesta posta en comú, l’alumnat s'estarà capacitant per a l'avaluació crítica i correcció del seu coneixement previ, alhora que desenvoluparà l'habilitat d'avaluar críticament el seu raonament del problema.
Descans: (20 minuts)
Pas 2. Avaluació (30 min). Cada grup de 10-12 estudiants analitzarà la situació problema treballada i es farà una síntesi de l'aprenentatge i objectius assolits. Es tractarà de contestar les següents preguntes: Què és el que s'ha aprés de nou treballant el problema? Cóm es relaciona aquest aprenentatge amb els objectius? Quins principis o conceptes nous s'han discutit? Quins s'han après? Del que s'ha après, què ajudarà a entendre diferents problemes o situacions en el futur? Quines àrees d'aprenentatge es van identificar però no es van treballar?
Es finalitzarà aquesta segona sessió amb l'autoavaluació, l'avaluació entre iguals i la del professor/a.
TUTORIES INDIVIDUALITZADES
Les tutories individualitzades es podran concretar contactant prèviament pel Campus Virtual amb el professor/a.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa a classe i seminaris | 50 | 6 | 0,24 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 21, 22 |
Avaluació escrita: proves objectives | 40 | 2 | 0,08 | 10, 15, 17, 18, 19, 21, 22 |
LLiurament d'informes | 10 | 4 | 0,16 | 3, 4, 5, 6, 13, 15, 16, 18, 19, 20, 23 |
El sistema d'avaluació s'organitza en 3 mòduls cadascun dels quals tindrà un pes específic en la qualificació final:
Asistencia i participació activa a classe i seminaris (50%)
Seminaris especialitzats aplicant la metodologia ABP que s'avalua de forma continuada i formativa i té un pes del 50%. S'avaluarà la resolució de problemes, assistència i participació activa en seminaris. L'assistència a les 10 sessions es obligatoria. L’alumnat que presenti un total de més de 2 faltes d'assistència de les 10 sessions no seran avaluats/des i no podran presentar-se a l'examen final. Totes les faltes hauràn de ser justificades, informar amb antelació al professorat via correu electrònic, i facilitar el justificant.
Avaluació escrita: proves objectives (40%)
Examen final en el que s'inclourà tot el contingut que s'ha treballat a l'assignatura. La data d'examen quedarà determinada pel calendari d'exàmens de la UAB del curs vigent. La no realització de l’examen suposa una qualificació de 0 en tota l’assignatura.
Lliurament d’informes (10%)
Suposa el 10% de la nota final. Es demanarà a l’alumnat que lliuri una reflexió sobre un material audiovisual relaciona tamb el contingut de l’assignatura via moddle. L'informe serà revisat pel tutor/a responsable de l’ABP. El no lliurament de l'exercici suposa una qualificació de 0 en tota l’assignatura. El fet de confirmar plagi en qualsevol dels exercicis suposarà el suspens immediat de l'assignatura sense opció a recuperació.
Criteris d'avaluació:
Per aprovar l’assignatura mitjançant l’avaluació continuada: Cal treure com a mínim un 4'5 en la nota de la prova escrita, i un mínim de 5 en la nota d’ABP i de l'informe lliurat, per tal de fer el càlcul de la nota final. La qualificació final serà la mitjana ponderada dels tres mòduls. Per tal d'aprovar l'assignatura cal una nota mínima de 5. La data d'examen estarà determinada per el calendari d'examens de la facultat.
Alumnat amb situacions particulars: Davant eventuals casos particulars s’establirà una comissió avaluadora configurada per tal efecte.
L’alumnat que no hagi superat l’assignatura mitjançant l’avaluació continuada es podrà presentar a una prova final de recuperació en la que només optaran a una qualificació màxima de 5 en l’assignatura.
Aquesta assignatura no permet la opció d'avaluació única.
S'entendrà per no avaluable i es puntuarà amb un zero a aquell alumne o alumna que no superi una o cap de les activitats d'avaluació.
Donat que una de les competències generals que es pretén que adquireixi l’alumnat és la de desenvolupar estratègies per a un aprenentatge autònom (CG2), i que l’activitat dirigida pel docent és l’Aprenentatge Basat en Problemes (ABP), no s’especifica la bibliografia.
En l’ABP l’alumnat ha de fer-se competent en la cerca d’informació i lectura crítica de la mateixa. En la primera sessió, en funció del pla de treball plantejat, esbrinen quines sónles fons d’informació adients per al seu pla de treball. En la segona sessió expliquen les dificultats que han tingut en la cerca i confronten les troballes i evidències. Enfunció d’aquest treball compartit raonen la idoneïtat o no, de la mateixa.
Aquests són els raonaments fonamentals pels quals no es considera oportú que el professorat presenti un llistat específic de bibliografia.
No aplicable
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.