Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500891 Infermeria | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no contempla prerequisits.
Es tracta d’una assignatura emmarcada dins de la matèria de la Infermeria Clínica i s'imparteix en el primer semestre de segon curs.
OBJECTIU GENERAL:
Proporcionar a l’estudiant els coneixements, habilitats, actituds i valors necessaris per ajudar a les persones adultes que viuen un procés de salut i necessiten ajuda experta i competent en les besants preventiva, curativa i rehabilitadora del procés d'hospitalització i fins aconseguir autonomia per tenir cura i prendre decisions sobre la seva salut.
OBJECTIUS ESPECÍFICS:
En finalitzar l’estudi de les diferents unitats temàtiques l’alumne haurà de ser capaç de:
1. INTRODUCCIÓ
2. SEGURETAT DEL PACIENT EN EL PROCÉS D'HOSPITALITZACIÓ
3. CURES INFERMERES A PERSONES EN EL PROCÈS PERIOPERATORI.
4. CURES INFERMERES A PERSONES AMB PROBLEMES GASTROINTESTINALS
5. CURES INFERMERES A PERSONESAMB PROBLEMES CARDÍACS
6. CURES INFERMERES A PERSONES AMB ICTUS
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
SEMINARIS ESPECIALITZATS (SESP) | 17,5 | 0,7 | 1, 2, 4, 5, 6, 8, 11, 12, 13, 14, 16, 17 |
TEORIA (TE) | 32 | 1,28 | 3, 7, 8, 9, 10, 13, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
ESTUDI PERSONAL | 93,2 | 3,73 | 1, 5, 6, 11, 12, 13, 14, 17 |
Metodologia Mixta.
Teoria.
Les sessions es fonamenten en la docència impartida pel professor amb exercicis de reflexió i pràctics a realitzarin situ.
Es considera indispensable la participació activa de l'estudiant en les activitats proposades.
Seminaris Especialitzats (SESP).
Aquests es du a terme en grups reduïts i mitjançant sessions tutoritzades per analitzar i resoldre una situació/problema. Amb aquest anàlisi l'estudiant adquireix habilitats per afrontar problemes, prioritzar i cercar informació, prendre decisions i avaluar la seva activitat.
El docent plantejarà situacions/casos vinculades a les temàtiques de l'assignatura a partir de les quals cada grup haurà de cercar, gestionar, elaborar i sintetitzar la informació necessària que permeti donar resposta a la situació proposada. El treball realitzat per cada grup i per cada situació serà presentat i exposat de manera oral. Tots els components dels grups hauran de participar tant en l'elaboració de la feina proposada com en l'exposició oral. Les presentacions poden incloure la confecció de mapes conceptuals del problema plantejat, confecció d'infografies sobre les cures infermeres per la situació plantejada, síntesi de les evidències, etc..
Tutories individualitzades.
Es podran concretar tutories específiques contactant prèviament per e-mail amb el professor/a.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació dels seminaris mitjançant casos pràctics i resolució de problemes (I): exposició i defensa oral | 16,6% | 1,6 | 0,06 | 1, 2, 4, 5, 6, 8, 11, 12, 13, 14, 16, 17 |
Avaluació dels seminaris mitjançant casos pràctics i resolució de problemes (II): exposició i defensa oral | 16,6% | 1,6 | 0,06 | 1, 2, 4, 6, 8, 11, 12, 13, 14, 16, 17 |
Avaluació dels seminaris mitjançant casos pràctics i resolució de problemes(III): exposició i defensa oral | 16,6% | 1,6 | 0,06 | 1, 2, 4, 6, 8, 11, 12, 13, 14, 16, 17 |
Avaluació escrita mitjançant proves objectives: ítems de resposta múltiple / preguntes obertes | 50% | 2,5 | 0,1 | 3, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15 |
L'avaluació de l'assignatura contempla els següents apartats:
El 50% de la nota final serà l'obtinguda en l'avaluació escrita mitjançant proves objectives. Té com objectiu avaluar l'adquisició de coneixements de l'assignatura treballats a través de las diferents activitats formatives. Aquesta avaluació es portarà a terme mitjançant un examen que consisteix en: preguntes tipus tests amb 4 opcions de resposta. Els errors resten segons la següent fórmula: x= encerts-(errors/n-1), on n és el número d’opcions de resposta.
Es necessita una nota mínima de 5 punts sobre 10 per poder superar l’ assignatura.
En cas de no presentar-se a l'examen es considerarà un No Avaluable.
L'altre 50% de la nota final serà l'obtinguda als seminaris especialitzats a través de la resolució dels problemes/casos pràctics i la seva presentació oral. Estarà distribuit de la següent manera:
16.6%: Exposició i defensa oral del primer problema/cas pràctic avaluable (I). Es realitzarà al 4t seminari.
16.6%: Exposició i defensa oral del segon problema/cas pràctic avaluable (II). Es realitzarà al 6è seminari.
16.6%: Exposició i defensa oral del tercer problema/cas pràctic avaluable (III). Es realitzarà al 8è seminari.
L'avaluació es realitza a través de la rúbrica elaborada a tal efecte i penjada a Moodle a l’inici dels seminaris.
La no assistència el dia de les exposicions (4t, 6è i 8è seminari) implica una nota de cero a l'avaluació del cas en qüestió. En el cas de no assistència a cap dels tres seminaris es considerarà un No Avaluable com nota final dels seminaris.
La no assistència els dies sense exposició es contempla de la següent manera: la primera falta d’assistència NO es penalitza. A partir de la segona i per cada falta hi haurà una reducció de 1 punt de la nota final dels seminaris.
OBTENCIÓ DE LA QUALIFICACIÓ FINAL
La qualificació final de l'assignatura és el sumatori de les qualificacions de les activitats d' avaluació proposades amb les ponderacions corresponents. El requisit per fer aquest sumatori és haver obtingut una puntuació mínima de 5 punts sobre 10 en l'avaluació escrita mitjançant proves objectives. La no superació d' aquesta part implica la no superació de l'assignatura. En el cas d'una qualificació final de l'assignatura de suspens, la nota numèrica resultant serà la corresponent a la part suspesa sempre que sigui superior a 3,5. En el cas que sigui inferior, la nota numèrica es fixarà en 3,5. L'equivalència del No Avaluable és de cero.
Els estudiants que no hagin superat l'assignatura per mitjà de l'avaluació continuada podran presentar-se a una prova de recuperació. Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura (article 112 ter. de la normativa d'avaluació de la UAB). L'estudiant haurà de presentar-se únicament a la part no superada (examen o seminaris). Les característiques de la prova de recuperació són les mateixes que les de les proves de l'avaluació continuada. La nota obtinguda a la prova de recuperació serà la nota final dela part recuperada. No es contempla l'opció de presentar-se per millora de nota.
L'estudiant té dret a la revisió de les proves d'avaluació. Per a tal fi es concretarà la data al campus virtual.
Segons l'acord 4.4 del Consell de Govern 17/11/2010 de la normativa d'avaluació, les qualificacions seran:
Del 0 a 4,9 = Suspens
Del 5,0 al 6,9 = Aprovat
Del7,0 al 8,9 = Notable
Del 9,0 al 10= Excel·lent
Quan l'estudiant no es presenti a alguna o a cap de les activitats d'avaluació planificades= No Avaluable
El tractament eventual de casos particulars es realitzarà a partir d'una comissió docent configurada a tal efecte on s'avaluarà la situació particular de l'estudiant i es prendran les decisions més adients.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
RECURSOS INTERNET:
No es necessari cap programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 101 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 102 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 103 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 104 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 105 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 106 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 107 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 108 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 109 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 110 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 101 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 102 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 103 | Català | primer quadrimestre | tarda |