Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500891 Infermeria | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap
Aquesta assignatura conté la formació bàsica en metodologia científica i bioestadística de la titulació. Els professionals d'infermeria quan exerceixen la seva professió, s'enfronten a un conjunt de situacions-problema,en les que posen a prova les seves capacitats (selecció d'informació, organització del raonament, distinció entre lo fonamental i lo accessori, interpretació estadística dels problemes de salut ...).La finalitat és estructurar un pensament crític i reflexiu que permeti la lectura crítica de la investigació en ciències de la salut i l'anàlisi dels problemes de salut utilitzant l'estadística per promoure una pràctica infermera d'excel·lència. L'assignatura planteja els coneixements i habilitats fonamentals per aplicar en la realització del treball fi de grau.
A continuació es realitza una breu descripció de l'assignatura:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
PRACTIQUES D'AULA | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 11, 12 |
PRACTIQUES DE LABORATORI | 17 | 0,68 | 3, 5, 7, 12 |
SEMINARIS | 12 | 0,48 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12 |
TEORIA | 28 | 1,12 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
TUTORIES | 1 | 0,04 | 1, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 76 | 3,04 | 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11 |
Les diferents metodologies d'aprenentatge vertebren l'assoliment tant dels continguts teòrics com de les habilitats corresponents a un pensament reflexiu-crític en la resolució de problemes infermers basats en el mètode científic. En les línies següents es realitza una breu descripció de cada metodologia docent
A la teoria s'impartiran els continguts teòrics necessaris de metodologia científica i de bioestadística.
Als seminaris (SEM) els i les estudiants treballaran en grups petits. S'iniciaran a la lectura crítica i reflexiva d'articles originals de l'àmbit infermer i/o de les ciències de la salut. A modus d'exemple mirar Impacto en la salud del programa de intervención comunitaria «Educación para la salud en la adolescencia». Aquests seminaris ajudaran a identificar i discutir sobre exemples reals (articles originals/científics) els continguts teòrics realitzats prèviament. Els articles originals reflecteixen els resultats d'algunes de les intervencions infermeres. La lectura crítica dels mateixos orientarà la presa de decisions infermera basada en el mètode científic.
Les Pràctiques de laboratori (Plab) pertanyen als dos blocs: 17h, de realització obligatòria on s’analitzaran dades quantitatives amb un software d'anàlisi, es realitzarà la seva interpretació i es mostrarà com presentar els resultats en l'àmbit científic. Així mateix es realitzaran cerques d'informació en bases de dades científiques prèvia planificació.
A les pràctiques d'aula (PAUL), de ralització obligatòria, es realitzarà el treball de recerca a entregar en algun dels formats de difusió de la recerca. A les PAUL es guiarà l'escriptura i desenvolupament de cada una de les parts corresponents del treball: introducció, material i mètodes; resultats, conclusions i implicacions per la pràctica. El problema de recerca ja estarà prèviament definit des de la coordinació de l'assignatura i serà el mateix per tot primer. A les PAUL es treballarà en els mateixos grups petits que prèviament s'han fet als seminaris.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluacions escrites mitjançant proves objectives (examen parcial) | 40% | 3 | 0,12 | 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Avaluacions escrites mitjançant proves objectives (examen parcial) | 40% | 3 | 0,12 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Avaluació mitjançant l'entrega de treballs escrits (Treball de recerca) | 20% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12 |
AVALUACIO CONTINUADA
Totes les activitats d’avaluació són de realització obligatòria, en cas de no presentar-se es qualificarà com a No Avaluable (NA) i es quantificarà com a zero (0). L’avaluació de l’assignatura es desglossa de la següent manera:
(AC1) Prova objectiva (primer parcial): examen tipus test: 40%.
(AC2) Prova objectiva (segon parcial): examen tipus test: 40%.
(AC3) Entrega de treballs 20%
La nota final de l’assignatura es la ponderació de les 3 proves d’avaluació continuada. Per aprovar l’assignatura cal obtenir un mínim de 5,0 en la nota final. Quan es suspengui l'avaluació continuada, l'estudiant es pot presentar a la recuperació. Cal tenir en compte que, segons normativa general, per participar a l’examen final de recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l’assignatura. Aquesta prova de recuperació inclourà tot el temari de la prova d'avaluació suspesa.
A la recuperació
Definició de NO AVALUABLE (NA): s’entendrà per No Avaluable aquella situació en la que l’estudiant NO es presenti al 50% o més de les activitats d’avaluació.
Revisió Proves: tenen dret a revisió de les proves d’avaluació tots els i les estudiants prèvia cita amb el professorat corresponent. La revisió consistirà en una tutoria individual ones farà el feed-back en relació a la seva avaluació.
El tractament de casos particulars es realitzarà a partir d’un comitè docent (format pel coordinador de l’assignatura, i 2 dels professors de la mateixa, 1 de cada departament implicat) on s’avaluarà la situació particular de cada estudiant i es prendran les decisions més adients.
AVALUACIO ÚNICA:
L’estudiant que es vulgui afegir a l’avaluació única ho haurà de fer seguint els terminis establerts per gestió acadèmica. El mateix dia d’avaluació única s’avaluarà de tota l’assignatura amb les corresponents activitats d’avaluació. Les proves avaluatives de l’avaluació consten de 2 examen tipus tesT. El contingut d’ambdues proves serà el següent:
La nota final de l’avaluació única és la mitjana de AU1 i AU2. Per aprovar l’assignatura amb avaluació única cal obtenir un mínim de 5,0 en la nota final.
La recuperació de l’avaluació única es realitza el mateix dia que la recuperació de l’avaluació continuada. A la recuperació l’estudiant s’avalua de la/es prova/es suspesa/es. El nombre d’exàmens i estructura seran els mateixos que els d’avaluació única. El càlcul de la nota final de l’assignatura segueix els mateixos criteris. Per aprovar l’assignatura durant la recuperació d’avaluació única cal obtenir un mínim de 5,0 en la nota final.
La revisió de la qualificació final (incloent la de la recuperació) segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada
Bibliografía bàsica:
Bibliografia de consulta:
Recursos d'Internet
El programa estadístic Jamovi s'utilitza a les pràctiques de laboratori de bioestadística
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 101 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 102 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 103 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 104 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 105 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 106 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 101 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 102 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 103 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 104 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 105 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 106 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 107 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 108 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 109 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 110 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 111 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 112 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 101 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 102 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 103 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 104 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 105 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 106 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 107 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 108 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 109 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 110 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 111 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 112 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 101 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 102 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 103 | Català | segon quadrimestre | tarda |