Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503868 Comunicació de les Organitzacions | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no té prerequisits específics. Les classes s'impartiran preferentment en català amb suport visual en castellà.
El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb el respecte als drets fonamentals d’igualtat entre dones i homes, als drets humans i als valors d’una cultura de pau i buscarà promoure el creixement personal i el compromís professional amb un mateix i la comunitat i, tanmateix, com suggereix el Consell de l’Audiovisual de Catalunya, “a mostrar les diferents realitats socials, no permetent la creació de continguts que puguin fomentar o justificar l’homofòbia, la bifòbia, la lesbofòbia i la transfòbia, difonent la denúncia dels fets discriminatoris i presentant bones pràctiques en relació amb la igualtat i amb la no-discriminació” (Recomanacions sobre el tractament de les persones LGBTI als mitjans audiovisuals, CAC, 2017).
S'aborda el discurs en totes les seves etapes: el naixement d'una idea, la cerca de la informació que permeti fonamentar-la, l'elaboració de l'argument, la selecció i exposició depenent del mitjà i el posterior diàleg amb el receptor.
Els objectius generals s'agrupen en quatre àmbits:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions d'aula/seminaris | 30 | 1,2 | 2, 5, 11, 14 |
Sessions de pràctica de laboratori | 66 | 2,64 | 2, 3, 6, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 10 | 0,4 | 2, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, preparació de pràctiques, preparació de proves i realització de treballs. | 186 | 7,44 | 2, 3, 6, 10, 11, 12, 13, 14 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa a classe | 10 | 0,5 | 0,02 | 5, 14 |
Proves Teòriques | 30 | 2,5 | 0,1 | 2, 11, 14 |
Pràctica de Laboratori Individual | 25 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Pràctiques de Laboratori | 35 | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única
En tractar-se d'una assignatura amb avaluació continuada, és obligatòria l'assistència a les sessions pràctiques i als seminaris. Per poder fer les diferents proves avaluatives és obligatori assistir i dur a terme totes les activitats fixades al llarg del curs:
- PROVES TEÒRIQUES: 30% sobre la qualificació final. L'alumnat haurà de superar una prova teòrica en cada semestre. La nota final teòrica serà el resultat de la mitjana de tots dos exàmens.
- PRÀCTIQUES FINALS DE LABORATORI (EN GRUP): 35% sobre la qualificació final. La nota final de les pràctiques de laboratori en grup serà el resultat de la mitjana de les proves elaborades al final de cada semestre.
- PRÀCTICA FINAL DE LABORATORI (INDIVIDUAL): 25% sobre la qualificació final.
-ASSISTÈNCIA I PARTICIPACIÓ ACTIVA ALS SEMINARIS: 10% sobre la qualificació final.
ACTIVITATS DE REAVALUACIÓ:
Les activitats de reavaluació es portaran a terme durant la/es setmana/s fixades en el calendari acadèmic. S'hauran de presentar a aquestes activitats les i els estudiants que no hagin arribat a 5 punts a les proves de teoria i/o en la pràctica de laboratori individual. La nota més alta que es podrà assolir a la reavaluació serà de 6.
Les pràctiques finals de laboratori (en grup) no seran susceptibles de reavaluació (les competències i les habilitats no adquirides al llarg del curs difícilment es poden assoliren un parell de setmanes).
En cas de segona matrícula, l'alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en una prova teoricopràctica. La qualificació de l'assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi.
PLAGI. MOLT IMPORTANT:
L'estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat...,) es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
Arriscado, Paula; Campos, Rosa Maria; Martinez Solana, Yolanda (2015).“Implicaciones de la asesoría de prensa para la definición del posicionamiento de marca: Implications of the press office for the definition of branding”. En: RevistaMediterránea de Comunicación: Mediterranean Journal of Communication. Vol. 6, pp.99-107
Barbeito-Veloso, María-Luz; Perona-Páez, Juan-José (2019). “Comunicación organizacional en clave sonora: el caso de Blink, los podcasts de BBVA”. El profesional de la información, v. 28, n. 5, e280511. https://doi.org/10.3145/epi.2019.sep.11
Barrio, Estrella; Enrique, Ana Maria; Barbeito, Mariluz; Fajula, Anna (2021): "Sonic identity and branding elements in spanish radio advertising". Anàlisi: Quaderns de Comunicació i Cultura, 65, 103-119. https://doi.org/10.5565/rev/analisi.3330
Estrella Barrio-Fraile, María Luz Barbeito-Veloso, Anna Fajula-Payet, Juan José Perona-Páez, Ana María Enrique-Jiménez (2023). "El uso del podcast como herramienta de comunicación de los ODS en el sector bancario español".Revista Latina de Comunicación Social, n.81- 97-122
Blanch, Margarita; Lázaro, Patricia (2010). Aula de locución, Ed. Cátedra, Madrid
Camacho, Idoia (2017). Formación de portavoces: cómo conseguir una comunicación efectiva ante los medios y otros públicos. UOC, Barcelona.
Cano Muñoz, Isidro (2005). El don de la palabra: hablar para convencer. Thomsom, Madrid.
Castillo, José María (2016). Televisión, realización y lenguaje audiovisual. Instituto RTVE, Madrid.
Costa, Joan (2012). "El Dircom hoy. Dirección y Gestión de la comunicación en la nueva economía". CPC, Barcelona.
Cuenca-Fontbona, J., Matilla, K., & Compte-Pujol, M. (2020). "Transformación digital de las agencias de Relaciones Públicas y Comunicación españolas". Profesional De La Información, 29(3). https://doi.org/10.3145/epi.2020.may.10
Cristófol Rodríguez, Carmen (2014). "Del gabinete de prensa al gabinete de comunicación: La dirección de comunicación en la actualidad". En Anagramas: Rumbos y sentidos de la comunicación, Vol.13 (25), pp.193-194
Dale Carnegie (2009). Cómo hablar bien en público. Elhasa, Madrid.
Durántez-Stolle, P. (2017). "Interacción y participación en salas de prensa virtuales de las empresas del IBEX 35". Profesional De La Información, 26(2), 228-237. https://doi.org/10.3145/epi.2017.mar.09
Gutiérrez, Maria; Perona, Juan José (2002). Teoría y técnica del lenguaje radiofónico, Ed. Bosch, Barcelona.
Huertas, Amparo; Perona, Juan José (1999). Redacción y locución en medios audiovisuales: la radio. Ed.Bosch, Barcelona.
Miquel-Segarra, Susana; Aced, Cristina (2019). “El perfil de los responsables de comunicación interna en España”. Revista de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación, v. 6, n. 11, pp. 99-118.
Pérez Rufí, José Patricio, Gómez Pérez, Francisco Javier & Navarrete Cardero, José Luis (2014). "El videoclip narrativo en los tiempos de YouTube". Sphera Publica, 2, (14), 36-°©‐‑60
Romero-Rodríguez, L. (2020). Manual degestión de la comunicación corporativa. Madrid: Tecnos.
Sánchez-Amboage, Eva; Toural-Bran, Carlos; Memblela-Pollán, Matías; Crespo-Pereira, Verónica (2022)."Short video content en la estrategia de marca. Análisis del uso de TikTok por el Museo del Prado".Revista Mediterránea de Comunicación. 2022, 13(1): 331-344. https://doi.org/10.14198/MEDCOM.20836
Villafañe, Justo (2008).”La gestión profesional de la imagen corporativa". Pirámide, Madrid.
Editor de so Audacity
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 71 | Català | anual | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 72 | Català | anual | tarda |
(TE) Teoria | 7 | Català | anual | tarda |