Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500897 Enginyeria Química | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Haver cursat l'assignatura Bases de l'Enginyeria Química
L’objectiu principal és seleccionar i dissenyar els equips basats en la circulació de fluids existents en qualsevol planta industrial.
Altres objectius més concrets:
1.- Introducció
2.- Fluids incompressibles
2.1.- Instal·lacions per al transport de fluids
2.1.1.- Canonades accessoris i vàlvules
2.1.2.- Materials
2.2.- Balanç d'energia mecànica
2.2.1.- Formes simplificades
2.2.2.- Avaluació de les pèrdues de càrrega
2.2.3.- Aplicacions del balanç
2.3.- Transport de fluids incompressibles: bombes
2.3.1.- Càrregues i NPSH
2.3.2.- Classificació i descripció de bombes
2.3.3.- Corba característica d'una bomba centrífuga
2.4. Mesuradors de pressió i de cabal
3.- Fluids compressibles
3.1.- Balanç d’energia mecànica
3.1.1.- Circulació isoterma
3.1.2.- Circulació adiabàtica
3.2.- Mesuradors de cabal
3.3.- Transport de fluids compressibles
3.3.1.-Classificació d’equips: Ventiladors, bufadors i compressors
3.3.2.- Càlcul de la potència d’un compressor
4.-Operacions basades en la circulació de fluids
4.1.- Circulació d’un fluid al voltant d’un sòlid
4.2.- Llits fixes
4.3.- Llits fluïditzats
4.4.- Filtració
4.5.- Sedimentació
Pràctiques de laboratori:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques de laboratori | 35 | 1,4 | 4, 2, 6 |
Resolució de problemes a classe | 40 | 1,6 | 1, 3, 4, 6 |
Treball numèric | 5 | 0,2 | 1, 3, 4, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Selecció d'equips | 10 | 0,4 | 4, 2, 5 |
Tutoria | 4 | 0,16 | 4, 2, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Búsqueda d'informació | 10 | 0,4 | 4, 5, 7 |
Estudi | 55 | 2,2 | 4, 5, 7 |
Fonaments teòrics | 20 | 0,8 | |
Informes de pràctiques | 35 | 1,4 | 4, 2, 5, 7 |
Els conceptes fonamentals es presentaran mitjançant videos i material docent al Campus Virtual.
Les classes exigiran la participació activa dels estudiants que hauran d'aplicar els conceptes a casos concrets i es resoldran els dubtes.
Classes de problemes serviran per a resoldre problemes model.
Els estudiants hauran d'estudiar de forma autónoma els treballs de descripció d'equips i hauran de contestar les preguntes formulades a través de questionaris del Campua virtual
Realització (majoritàriament a classe) per part dels alumnes d’un treball de detall numèric d’una instal·lació.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova bloc A | 20 % | 2 | 0,08 | 1, 3, 5 |
Prova bloc B | 20 % | 2 | 0,08 | 1, 3, 5 |
Pràctiques laboratori | 20 % | 1 | 0,04 | 4, 2, 7, 6 |
Selecció d'equips (exàmens test) | 10 % | 1 | 0,04 | 4, 5, 7 |
Seminaris | 15 % | 4 | 0,16 | 1, 4, 2, 7, 6 |
Treball numèric | 15 % | 1 | 0,04 | 1, 4, 2, 6 |
L’assignatura es divideix en tres parts: part A (temes 1 i 2), part B (temes 3 i 4) i part C (pràctiques de laboratori)
Les activitats a avaluar son:
La nota final es calcularà segons l'expressió:
Nota final = 20% prova A + 20% prova B + 10% proves test + 15% treball numèric + 15% seminaris + 20% pràctiques.
Per superar el bloc A i el bloc B cal treure un 50% entre examen de teoria i els problemes, altrament caldrà recuperar el bloc no superat.
Cada prova tindrà una part de teoria i una altra de problemes. Només es corregirà la part de problemes si s'obté una nota superior o igual al 40% en la part de teoria.
Per calcular la nota final, cal obtenir un mínim del 40% en cadascun dels items principals (Prova A, Prova B, pràctiques).
b) Pràctiques
c) Programació de les activitats d'avaluació
Les activitats avaluables s'anunciaran a través del Campus Virtual.
d) Procediment de recuperació
Sense requeriments.
e) Procediment de revisió de les qualificacions
Per a cada prova i les recuperacions s'indicarà dia, hora i lloc quan es publiquin les notes.
f) Qualificacions
La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
g) Irregularitats per part de l'estudiant, còpia i plagi.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d’avaluació. Per tant, la còpia, el plagi, l’engany, deixar copiar, etc. en qualsevol de les activitats d’avaluació implicarà suspendre-la amb un zero. Les activitats d’avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperarla en el mateix curs.
La còpia es podrà detectar durant la realització de la prova, però especialment durant la correcció, per la qual cosa s'anul·larà aquella activitat amb versions iguals.
J.M. Coulson, J.F. Richardson Chemical Engineering, V. 1 (1991), V. 6 (1983) Pergamon Press
W.L. Mc Cabe, J.C. Smith, P. Harriot Unit Operations of Chemical Engineering, 4th edition.McGraw-Hill Book Company, New York (1985)
E. Costa Novella Ingeniería Química 3. Flujo de fluidos. Alhambra Universidad, Madrid (1985)
R.H. Perry, D. Green Perry’s Chemical Engineers’ Handbook, 6th edition McGraw-hill, New York (1984)
O. Levenspiel Flujo de Fluidos. Intercambio de Calor Ed. Reverté, Barcelona (1993)
F.M. White Fluid Mechanics, 3th edition. McGraw-Hill, New York (1994)
N. de Nevers Fluid Mechanics for Chemical Engineers, 2nd edition. McGraw-Hill, New York (1991)
R. Darby Chemical Engineering Fluid Mechanics. Marcel Dekker, New York (1996)
Robert L. Mott Mecànica de fluidos aplicada, 4ª edición, Prentice Hall, Mèxico (1996)
A través de la biblioteca se puede consultar la versión electrónica.
Ch. J. Geankoplis Transport Processes and Unit Operations, 3a edición, Prentice Hall, New Jersey (1993)
Sense programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 211 | Català | anual | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 212 | Català | anual | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 211 | Català | anual | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 212 | Català | anual | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 213 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 211 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 212 | Català | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 21 | Català | anual | matí-mixt |