Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504012 Estudis d'Espanyol i Xinès: Llengua, Literatura i Cultura | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver superat les assignatures de xinès de primer, segon i tercer del grau.
L'objectiu principal de l'assignatura és practicar i millorar les competències orals en xinès: comprensió oral, expressió oral i interacció oral. Com a objectius secundaris, s'espera que l'alumnat ampliï el seu vocabulari en xinès, incorpori expressions pròpies de la parla col·loquial i sàpiga expressar-se en situacions diverses corresponents a un nivell intermedi de xinès mandarí (B1, B2).
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Debats | 10 | 0,4 | |
Pràctica a l'aula (activitats per practicar vocabulari, expressions, comprensió oral, etc.) | 14 | 0,56 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Role-plays | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctica oral amb eines digitals | 25 | 1 | 2, 6, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats de comprensió oral | 25 | 1 | 2, 6, 7, 9 |
Treball autònom (estudi de vocabulari, preparació d'activitats, etc.) | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
S'emprarà un enfocament comunicatiu: aquest enfocament se centra en la capacitat de comunicar-se a l'idioma més que en la precisió gramatical o la pronunciació. A partir d'aquesta metodologia, es realitzaran diferents tipus d'activitats en funció de la temàtica que es tracti a cada sessió:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen oral | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Participació a les activitats de classe | 30% | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Presentacions orals | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Avaluació continuada
L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació. En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Avaluació única
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Es treballarà amb materials autèntics (notícies, blogs, vídeos, pòdcasts, etc.) que es compartiran al campus virtual. Les referències següents són només bibliografia complementària:
Li Yuanman; Ren Xuemei; Jin Shunian (1997). Gaoji Hanyu Kouyu (高级汉语口语). Advanced Spoken Chinese. Beijing: Beijing Daxue Chubanshe
Liu Xun (刘珣). (2009). Tiyan Hanyu (体验汉语) [Vivir el chino]. Higher Education Press.
Kan Qian (2007). Colloquial Chinese 2. The Next Step in Language Learning. Routledge.
Kubler, Cornelius C.; Wang Yang (2013). Intermediate spoken Chinese practice essentials : a wealth of activities to enhance your spoken Mandarin. Clarendon, Vermont: Tuttle.
No cal programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Xinès | primer quadrimestre | matí-mixt |