Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504012 Estudis d'Espanyol i Xinès: Llengua, Literatura i Cultura | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
L’objectiu de l’assignatura és proporcionar a l’alumnat una visió panoràmica dels grans corrents literaris de la literatura xinesa des dels seus orígens fins a l’època contemporània. En acabar l’assignatura, l'alumnat haurà de conèixer la cronologia del la literatura xinesa, les principals obres de la literatura xinesa clàssica, així com les obres més importants de la literatura xinesa dels segles XX i XXI. A més haurà de saber desxifrar les claus estètiques i literàries que les han conformades, així com ser capaç d’identificar i situar els textos de la tradició xinesa en el context original a partir de la seva lectura. L’alumnat també haurà de saber analitzar textos clàssics i textos moderns i contemporanis en traducció. S’espera també que sigui capaç de defensar els arguments que fonamenten la seva anàlisi i de presentar críticament obres de la tradició xinesa, de l’època moderna i contemporània.
Aquesta assignatura obligatòria de tercer curs aproparà l’alumnat a la literatura xinesa des de l’època més antiga fins a l’actualitat mitjançant l’estudi de les seves característiques principals, les corrents més representatives, els/les principals autors/es i la lectura del textos literaris més determinants (en traducció, a excepció d’alguns textos moderns i contemporanis més senzills dels quals també es proporcionarà l’original en xinès).
L’assignatura es divideix en dos gran blocs: un corresponent a la literatura clàssica xinesa i un centrat en la literatura moderna i contemporània.
La selecció de temes pot incloure el següent:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi de textos | 22,5 | 0,9 | 1, 4, 5, 7, 6, 8, 9, 22, 2, 10, 12, 13, 14, 15, 3, 11, 19, 17, 16, 18, 21, 20 |
Sessions teòriques de contingut | 26 | 1,04 | 1, 4, 5, 7, 6, 9, 10, 13, 3, 17, 16, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Lectura de textos (dossier) | 30 | 1,2 | 5, 8, 9, 2, 14, 17, 16, 18, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi (fonts primàries i secundàries) | 45,5 | 1,82 | 1, 4, 5, 7, 6, 9, 2, 13, 14, 15, 3, 11, 17, 16 |
Es combinaran les presentacions dels grans moviments literaris, dels autors i autores més representatius/ves i del context històric amb la lectura i el comentari d’obres concretes (o fragments).
L’alumnat haurà de participar ACTIVAMENT a les classes i haurà de fer les lectures corresponents per a cada classe.
Al Moodle es penjaran les lectures fonamentals cada setmana.
S’espera que l'alumnat estudiï també de manera no supervisada per tal de complementar la informació que es dóna durant les sessions dirigides.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assaig (crítica de traduccions) | 30 % | 12 | 0,48 | 1, 4, 5, 7, 6, 8, 9, 22, 10, 12, 13, 14, 15, 3, 11, 17, 16, 18, 21 |
Informes de lectura | 10 % | 10 | 0,4 | 1, 4, 5, 7, 6, 8, 9, 2, 13, 3, 19, 17, 16, 21, 20 |
Prova de coneixements | 30 % | 2 | 0,08 | 1, 4, 5, 7, 6, 8, 9, 2, 13, 14, 15, 3, 17, 16, 18, 21 |
Prova de lectures | 30 % | 2 | 0,08 | 1, 4, 5, 7, 6, 8, 9, 13, 14, 15, 3, 17, 16, 21 |
L'avaluació consisteix en quatre proves:
Preguntes breus sobre els coneixements presentats en classe (corrents literaris, autors, context històric).
Crítica de traduccions de poesia. A classe s'exposarà el format esperat per a aquest exercici.
Preguntes sobre les lectures breus comentades a classe.
S'han de lliurar cada setmana a través del Campus Virtual. No s'avaluen però compten per a la nota final, ja que serveixen de base per a l'alumnat per a preparar els debats que tindran lloc en classe.
Avaluació continuada
L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació. En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. LaGestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la Facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent(carnet d’estudiant, DNI o passaport).
Activitats d’avaluació única
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges:
Prova de literatura clàssica: 25%
Prova de textos clàssics: 25%
Prova de literatura MC: 25%
Prova de textos de literatura moderna: 25%
Les 4 proves seran similars a les que es duran a terme per a l'avaluació continuada (vegeu més amunt)
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu-los més amunt en aquesta guia docent.
Les lectures obligatòries de cada setmana es trobaran al Campus Virtual.
Bibliografia recomanada:
Chen, Eoyang E. The Transparent Eye: Reflections on Translation, Chinese Literature, and Comparative Poetics. Hanolulu: University of Hawaii Press, 1993.
Cheung, Martha. Hong Kong Collage: Contemporary Stories and Writings. Oxford: Oxford University Press, 1998.
Dañino, Guillermo. Esculpiendo dragones: antología de la literatura china (tomos 1 y 2). Lima: Fondo Editorial PUCP, 1996.
Denecke, Wiebke; Li, Wai-yee; Tian, Xiaofei. The Oxford Handbook of Classical Chinese Literature. Oxford: OUP, 2017.
Denton, Kirk A. The Columbia Companion to Modern Chinese Literature. New York, Columbia University Press, 2016.
Hong, Zicheng. A History of Contemporary Chinese Literature. Trans. Michael Day. Leiden: Brill, 2007.
Idema, Wilt L. and Lloyd Haft. A Guide to Chinese Literature. Ann Arbor: University of Michigan Press, 1997.
Lau, Joseph and Howard Goldblatt, (eds.). Columbia Anthology of Modern Chinese Literature. New York: Columbia University Press, 1994.
Mair, Victor H. (ed.). The Columbia History of Chinese Literature. New York: Columbia University Press, 2002.
Martínez-Robles, David; Prado-Fonts, Carles (coords.); Llamas González de Amezúa, Regina; Relinque Eleta, Alicia; Suárez Girard, Anne-Hélène. Literatura xinesa. Barcelona: UOC, 2004.
McDougall, Bonnie and Kam Louie. The Literature of China in the Twentieth Century. New York: Columbia University Press, 1997.
Mcdougall, Bonnie S. The Literature of China in the Twentieth Century. New York: Columbia University Press, 1999
Minford, John and Joseph Lau (eds.). An Anthology of Translations: Classical Chinese Literature: Volume I: FromAntiquity to the Tang Dynasty. New York; Hong Kong: Columbia University Press and Chinese University Press, 2000.
Minford, John and Joseph Lau (eds.). Classical Chinese Literature. New York: Columbia University Press, 1996.
Nienhauser, William H. The Indiana Companion to Chinese Literature. Taipei: SMC Publishing, 1986.
Owen, Stephen. An Anthology of Chinese Literature. Beginnings to 1911. New York: Norton, 1996.
Prado-Fonts, Carles i Martínez-Robles, David (eds.), Relinque Eleta, Alicia. Narrativas chinas: ficciones y otras formas de no-literatura: de la dinastía Tang al siglo XXI. Barcelona: UOC, 2008
Prado-Fonts, Carles i Martínez-Robles, David (eds.), Relinque Eleta, Alicia. Narrativas chinas: ficciones y otras formas de no-literatura: de la dinastía Tang al siglo XXI. Barcelona: UOC, 2008.
No es preveu l'ús de programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Xinès | segon quadrimestre | matí-mixt |