Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503998 Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
El curs ofereix orientacions per a la docència de la literatura catalana a l’ensenyament secundari. Proporciona informació sobre la programació i els continguts actuals, en particular per als cursos de Batxillerat i les proves d’accés a la universitat, i formació molt pràctica sobre recursos i instruments docents.
En acabar el curs els/les estudiants hauran de mostrar un domini raonable del comentari de text i capacitat per dissenyar classes amb recursos en xarxa i activitats pedagògiques adequades.
1. Marc normatiu i programes (ESO, Batxillerat, PAU).
2. El comentari: literatura i llengua al Batxillerat. Pautes i exemples.
3. Presentació d’una obra. Control de lectura i preparació de les PAU.
4. Lectures del curs de literatura (modalitat). Tria i cànon. Models. Recursos (en xarxa i audiovisuals) i activitats.
5. Dones escriptores
6. Projecte docent.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 10 | 0,4 | 2, 8, 6, 7, 12, 11, 15, 5 |
Pràctiques d'aula | 17,5 | 0,7 | 2, 10, 12, 4, 3, 9, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Aula invertida | 7,5 | 0,3 | 2, 8, 7, 10, 4, 3, 15 |
Pràctica de presentació oral | 7,5 | 0,3 | 8, 1, 4, 3, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treball en equip | 32,5 | 1,3 | 8, 6, 10, 12, 1, 4, 11, 9, 15 |
Aquest és un curs fornamentalment pràctic. Les classes magistrals es limiten a l'explicació del sistema docent de l'escola secundària. Hi dominen, doncs, les activitats a l'aula (pràctica de presentació oral, debat, pràctica de comentari) i l'aprenentatge per mitjà del taller participatiu, tot plegat amb la intenció que els alumnes presentin el seu projecte docent a les darreres setmanes del curs, per escrit (en equip) i oralment (de manera individual), amb els recursos en xarxa escaients.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Es reservaran 15 minuts d’una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l’alumnat de les enquestes d’avaluació de l’actuació del professorat i d’avaluació de l’assignatura
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen oral: presentació d'un projecte docent | 40% | 10 | 0,4 | 8, 6, 7, 12, 1, 4, 3, 13, 15 |
Exercici de comentari escrit | 20% | 15 | 0,6 | 2, 8, 7, 10, 12, 1, 4, 3, 9, 13, 5, 14 |
Participació | 20% | 20 | 0,8 | 2, 8, 7, 10, 12, 4, 3 |
Projecte en equip per escrit | 20% | 30 | 1,2 | 2, 8, 6, 7, 12, 1, 4, 3, 11, 9, 13, 15, 5 |
L'avaluació és continuada. Per aprovar l'assignatura caldrà treure una nota mínima de 5.
El sistema d'avaluació s'organitza en 3 mòduls, cadascun dels quals tindrà assignat un pes específic en la qualificació final: (a) mòdul de lliurament de treballs, en què s'avaluaran un o més treballs escrits amb un pes global del 20%; (b) mòdul d'anàlisis i discussions de textos a l'aula, amb un pes global del 20%; (c) mòdul de projecte docent, que inclourà una presentació oral individual (40%) i la presentació per escrit del projecte en equip (20%).
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l'alumnat (via Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
La recuperació consistirà en la presentació del projecte docent revisat si no ha estat aprovat. Podran optar-hi els estudiants que hagin estat avaluats de 2/3 de la qualificació total i tinguin una qualificació final entre 3,5 i 4,9. La qualificació màxima de la recuperació és 5.
Serà considerat No Avaluable l'expedient de qui només hagi portat a terme menys del 30% de les activitats avaluatives.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. Si es produeixendiverses irregularitats en els actes,la qualificació final d’aquest assignatura serà zero.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikisi/o discussions d’exercicis a través de Teams etc., assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Avaluació única
La primera setmana de juny s'hauran de presentar tres treballs: a) Comentari d'una poesia catalana del segle XX amb exercicis didàctics (40%); b) Propostes didàctiques a partir d'un relat breu en català del segle XX (20%); c) powerpoint detallat per a l'exposició d'un escriptor o escriptora del segle XX (20%). S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada.
Tots els materials del curs es troben al Campus Virtual.
Els/les estudiants hauran de llegir o consultar les obres següents:
Joan Maragall, Visions i cants
Joan Puig i Ferrater, Aigües encantades
Prudenci Bertrana, Josafat
Mercè Rodoreda, Aloma
Pere Calders, Invasió subtil i altres contes
Joan Vinyoli, Vent d'aram
Convé consultar col·leccions adreçades a l'ensenyament de secundària: e.g. El Garbell (Edicions 62), Tria de clàssics (Teide), Biblioteca Hermes, Educaula62 (Edicions 62).
Cap
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |