Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503998 Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | OT | 4 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
S'ha de tenir un bon domini instrumental de la llengua catalana i els coneixements de les assignatures de l’àrea de llengua dels dos primers cursos.
L'objectiu de l'assignatura és que l’estudiant conegui els mecanismes d’adquisició del català com a llengua estrangera, la recerca existent en el camp de l'adquisició de català com a segones llengües, les metodologies docents i els recursos existents d’aplicació en aquest camp i aprengui a aplicar-los en la mesura que sigui possible. |
1. Adquisició del català com a L1 i com a LE. 2. Tipologia lingüística i llengua catalana. El català i les altres llengües romàniques, llengües indoeuropees i llengües tipològicament més allunyades 3. Teories lingüístiques sobre l'adquisició de segones llengües 4. Adquisició de la morfosintaxi del català com a segona llengua 5. Adquisició de la fonètica-fonològica del català com a segona llengua 6. Adquisició de la pragmàtica del català com a segona llengua 7. Metodologies en l'aprenentatge de la llengua i taller de creació de recursos i propostes d’ intervenció. |
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Creació d'una unitat didàctica | 40 | 1,6 | 5, 3, 4, 14, 9, 10, 2, 13, 15, 16, 6, 19, 18, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi i debat crític de propostes teòriques i metodològiques i de recursos existents | 40 | 1,6 | 5, 3, 4, 14, 9, 10, 2, 13, 15, 16, 6, 19, 18, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 40 | 1,6 | 5, 3, 4, 14, 9, 10, 2, 13, 15, 16, 6, 19, 18, 17 |
Les activitats dirigides segueixen la metodologia de l’aprenentatge basat en el plantejament i la resolució de problemes. a. Presentacions teòriques de la matèria amb discussió per grups de problemes que s’hi relacionen b. Pràctiques d’anàlisis de casos. c. Discussions, debats i presentacions escrites sobre qüestions metodològiques. d. Pràctiques de discussió de resolució de problemes a l’aula. e. Lectura de bibliografia. f. Tallers d’anàlisi i creació de recursos en suports diversos multimodals.
|
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 30% | 2 | 0,08 | 1, 5, 3, 4, 14, 8, 9, 10, 11, 2, 12, 13, 15, 16, 6, 7, 19, 18, 17 |
Participació en els espais docents i de recerca | 10% | 4 | 0,16 | 1, 5, 3, 4, 14, 8, 9, 10, 11, 2, 12, 13, 15, 16, 6, 7, 19, 18, 17 |
Presentacions orals | 20% | 18 | 0,72 | 1, 5, 3, 4, 14, 8, 9, 10, 11, 2, 12, 13, 15, 16, 6, 7, 19, 18, 17 |
Treball escrit: proposta de recerca | 40% | 6 | 0,24 | 1, 5, 3, 4, 14, 8, 9, 10, 11, 2, 12, 13, 15, 16, 6, 7, 19, 18, 17 |
Avaluació
Avaluació contínua
Aquesta assignatura s'avalua mitjançant la participació en els espais docents i de recerca (10%), un examen final (30%), presentacions orals (20%), treball escrit (40%).
Les dates de realització i lliurament de cada ítem d'avaluació es publicaran al Moodle a principis de curs. Si hi ha canvis es publicaran al Moodle.
Un exercici no lliurat i un examen no fet es comptarà com un 0, si no està degudament justificat.
L'estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d'avaluació.
Procediment de revisió d'activitats d'avaluació
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l'alumnat (a través de Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Recuperació
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant un examen de síntesi amb les següents condicions:
Activitats avaluatives excloses de la recuperació
Exercicis pràctics diversos.
Avaluació única
Aquesta assignatura s'avalua mitjançant un examen (40%), un exercici oral (20%) i un exercici pràctic (40%) que s'han de fer i de lliurar el mateix dia.
Recuperació
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació contínua, però l'estudiant ha d'haver lliurat totes les activitats previstes.
MOLT IMPORTANT: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es consideraràautomàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a la recuperació. Si es repeteix la situació, es suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin ferpresencialment s’adaptarà elseu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams o altres plataformes, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
S'exigeix correcció escrita i oral.
CUENCA, Maria Josep (1992), Teories gramaticals i ensenyament de llengües. València, Tàndem. GUASTI, Maria Teresa (2002), Language acquisition: the growth of grammar. Cambridge (Mass.), The MIT Press. DOUGHTY, Catherine & Michael H. LONG eds. (2003) The handbook of second language acquisition. Malden: Blackwell. LICERAS, Juana M. (2009) La adquisición de lenguas extranjeras II: A la búsqueda de los principios y mecanismos que regulan la adquisición del lenguaje no nativo. Madrid: Visor. MECREL, Marc Europeu Comú de referència per a l'Ensenyament de les llengües. https://llengua.gencat.cat/ca/serveis/informacio_i_difusio/publicacions_en_linia/classific_temes/temes_materials_didactics/marc_europeu_de_referencia_per_a_les_llengues ORTEGA, Lourdes (2009) Understanding Second Language Acquisition. Routledge. PAYRATÓ, Lluís (1985), La interferència lingüística. Barcelona, Curial. SAVILLE-TROIKE, Muriel & Karen BARTO (2017 erd. ed.) Introducing Second language Acquisition. Cambridge University Press.
|
No es necessita programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |