Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500000 Estudis Socioculturals de Gènere | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Han d’haver-se superat dues terceres parts del pla d’estudis, és a dir 120 crèdits, per matricular-se en el TFG. El treball es realitza durant el segon semestre del 3er any. L’alumnat que es matriculi en el TFG per segona vegada o tingui alguna circumstància personal degudament justificada podrà realitzar el TFG durant el primer semestre del 3er any, amb l’autorització prèvia de la Comissió de Docència.
L’objectiu únic de l’assignatura és l’elaboració i la presentació d’un treball acadèmic que permeti avaluar de manera global i sintètica el nivell de consecució de les competències específiques i transversals del grau per part de l’alumnat.
En aquest treball s’hi inclouen dues activitats formatives:
1er) La realització d’un assaig acadèmic on es desenvolupi un tema d’investigació concret dins del marc de les matèries incloses en el Pla d’Estudis del grau. Excepcionalment, s’acceptaran altres formats de presentació, però en tot cas caldrà d’acompanyar-los d’una presentació escrita.
2on) La defensa pública del treball davant d’un tribunal constituït específicament amb aquesta finalitat.
El Treball de Fi de Grau (TFG) és un projecte orientat al desenvolupament d'una recerca de nivell bàsic o una innovació que es desenvolupi en el camp professional de l'àmbit dels estudis socioculturals de gènere. En qualsevol dels casos, el TFG haurà de tenir apartats propis d'un treball de recerca i haurà de servir perquè puguin emergir les competències específiques i transversals associades al grau. Es valorarà la multidisciplinarietat i la transdisciplinarietat del treball, així com una mirada que problematitzi com es construeix el coneixement i que es plantegi preguntes i reptes rellevants dins els estudis socioculturals de gènere. Així mateix, el TFG pot esdevenir un espai de contribució social, des d’on materialitzar el diàleg acadèmia-societat i, des del pensament crític i el compromís ètic, proposar projectes analítics, experimentals, artístics, narratius, activistes... d’accions que retornin a la societat. Per això s’admeten formats diversos, en funció del que requereixi cada TFG, que van des de la recerca empírica, fins a l’escriptura experimental, o la producció d’un audiovisual, musical, el muntatge d’una exposició, la confecció d’un còmic o d’un fanzine. En tot cas, l’estudiant plantejarà la proposta davant de la comissió que en valorarà la viabilitat i donarà les orientacions pertinents.
El TFG es realitza mitjançant una activitat majoritàriament autònoma, a partir d'una temàtica pactada amb el professorat que s'encarregarà de supervisar-ne la seva realització a través de la comissió assignada. En principi, el document final TFG ha de ser diferent i individualitzat per a cada estudiant, per tant no es podran acceptar treballs que presentin cap apartat que sigui igual a la d’un altre treball presentat. Això, però, no impedeix que lxs estudiants puguin compartir coneixements i fer part de la recerca conjuntament. Excepcionalment, les comissions poden admetre un TFG realitzat per dues persones sempre i quan s’anunciï des de la primera evidència i el treball en parella sigui justificat pel caràcter del TFG proposat. En aquest cas, lxs integrants del grup rebran la mateixa qualificació.
L’elaboració del TFG es planteja com un procés continu al llarg de tot el curs acadèmicamb 4 fases diferents: una d'inici, en la que s'especifica i es planteja el treball, una fase de desenvolupament i una fase de finalització i tancament que comporta la presentació escrita, seguida de la defensa oral.
Orientació del TFG
L'estudiant pot triar entre tres tipologies diferents a l'hora d'enfocar i estructurar el TFG: l'opció professionalitzadora, l'opció investigadora (que pot ser de recerca empírica, de revisió bibliogràfica o de meta anàlisi) i l’opció d'aprenentatge i servei. Independentment de l'opció triada, pot consensuar amb lx tutorx entre presentar-lo en forma de memòria, d'article científic o d’artefacte cultural (vegeu apartat següent).
Tots els treballs han de presentar un apartat de referències (referenciades al text i citades segons la normativa APA). La normativa APA es pot consultar a: https://ddd.uab.cat/pub/recdoc/2016/145881/citrefapa_a2016.pdf
1. OPCIÓ PROFESSIONALITZADORA: Formulació d'un projecte d'intervenció /innovació en un context particular.
Consisteix en desenvolupar una proposta d'actuació feminista en un context específic, a partir de l'estudi diagnòstic d'aquella realitat. Aquesta modalitathauria d'incloure el disseny i/o implementació d'un projecte en un àmbit professional o bé la implementació i avaluació d'un projecte ja existent (cal dur-lo a terme i per tant d'avaluar els resultats del mateix i les conclusions específiques). També es poden implementar projectes d'Aprenentatge i Servei (ApS) i projectes de recerca / intervenció realitzats amb metodologies participatives.
En el cas de projectes de TFG que es contextualitzin en el mateix centre o institució a on realitzin les pràctiques externes, podran beneficiar-se de l'anàlisi de context, i altres dades; però en CAP CAS es poden escriure ambdós informes amb el mateix contingut. És a dir, la memòria de pràctiques i el TFG no pot ser igual en cap dels seus apartats. Això es considerarà auto plagi, i per tant un suspès al TFG.
2. OPCIÓ INVESTIGADORA
Proposta de recerca empírica.
Consisteix en una proposta de treball d'anàlisi que inclourà un marc teòric, una hipòtesi de treball o objectius, una part empírica amb els seus resultats, discussió i conclusions. Aquesta modalitat hauria d'incloure metodologies i tècniques bàsiques d'investigació (recerca, selecció i utilització d'eines per captar informació així com anàlisi i interpretació de la informació).
Aprofundiment basada en revisió bibliogràfica sistemàtica.
Consisteix en un estudi de fonamentació teòrica (assaig o monogràfic) que comporta una anàlisi teòrica, crítica o comparativa com a base per a una exposició o argumentació en profunditat sobre un tema. Aquesta modalitat ha d'incloure una revisió bibliogràfica àmplia sobre la temàtica a estudiar i una discussió explícita en relació als marcs teòrics i als coneixements disponibles
3. OPCIÓ APRENENTATGE I SERVEI
Consisteix en desenvolupar una recerca o una intervenció amb la participació d’entitats socials on el TFG respongui a una necessitat d’aquestes entitats. Aquesta modalitat hauria d’incloure la diagnosi realitzada per la pròpia entitat o per l’estudiant descrivint les necessitats detectades, i un diseny on s’incloguin metodologiesd’acció-participació per donar-hi resposta.
El TFG d’Aprenentatge i Servei s’ha de formalitzar a través de la Oficina d’Aprenentatge i Servei de la UAB, en aquest enllaç: Alumnat - Aprenentatge i Servei - UAB Barcelona
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Tutories en grup i sessions informatives | 4 | 0,16 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individuals | 10 | 0,4 | |
Tipus: Autònomes | |||
Escriptura del Treball de Fi de Grau | 135 | 5,4 |
No hi ha activitats docents a l’aula.
La metodologia d’ensenyament es basa en:
Activitats guiades: 4h (tutories de grup, sessions informatives...)
Activitats supervisades: 10h (tutories individuals)
Activitats autònomes: 135h
L’alumnat que fa una estada Erasmus durant el tercer curs pot fer el TFG a distància, llevat de la presentació oral, que ha de ser presencial.
L’assignatura disposarà d’un calendari general per a l’assignació de tema/Comissió/tutorx, el seguiment, l’avaluació, que serà publicat a principis de curs a l’aula MOODLE. S’oferirà la possibilitat de treballar amb metodologia Aps (Aprenentatge Servei).
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. La professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa pública del TFG | 30% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 6, 2, 11, 12 |
Procés d'elaboració i escriptura | 70% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 6, 2, 11, 12 |
A l’avaluació del Treball de Fi de Grau se seguirà el procediment establert al “”Protocol de l ’assignatura “Treball Final de Grau” (https://www.uab.cat/doc/Protocol-TFG) de manera que es realitzarà una mitjana ponderada entre:
EVIDÈNCIA |
DATES |
VALOR |
I. Plantejament |
1ª reunió comissió (8-22 de gener) |
10 % (1 punt) |
II. Desenvolupament |
2ª reunió de la comissió (5-28 de març) |
20% (2 punts) |
III. Entrega final (Memòria del TFG) |
7-11 juny |
40% (4 punts) |
IV. Exposició |
3ª reunió de la comissió, subdividida en tribunals (1-2 juliol) |
30% (3 punts) |
Aquesta assignatura no preveu avaluació única.
El Treball de Final de Grau no té recuperació, segons consta en el Protocol de l'assignatura "Treball de Final de Grau" de la Facultat de Filosofia i Lletres.
Si no es lliura una de les evidències, la nota d'aquesta evidència serà zero.
Una Comissió específica atorgarà, si escau, les Matrícules d'Honor pertinents.
El TFG ha de ser original i inèdit. En cas que l'estudiant realitzi alguna irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, independentment del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Declaració sobre l'ús d'eines generatives (IA): L'ús d'eines de revisió d'estil, traducció, referències bibliogràfiques a l'edició dels TFG o TFM no necessiten una declaració explícita al text. En canvi, l'ús de tecnologies assistides per IA durant el procés d'escriptura per a la generació de nous continguts textuals o gràfics s'haurà de fer constar en una secció prèvia a les referències bibliogràfiques titulada "Declaració d'ús d'IA" on s'han d'identificar els continguts en qüestió i motivar-ne adequadament la inclusió. En tot cas l'autor/a assumeix la plena responsabilitat del contingut de la publicació.
Característiques de les evidències d’avaluació:
Evidència 1. Plantejament
La 1a evidència de l'avaluació és el document on es presenta el projecte que es desenvoluparà en el TFG. Aquest document s’exposarà a la Comissió, haurà de descriure quin és el plantejament del TFG, en la modalitat que s’hagi escollit, i quins seran els seus objectius, entenent que és una proposta que s’anirà transformant al llarg del curs. Després de la reunió amb la Comissió es completarà amb lx tutorx, fent esment del pla de treball que es proposa seguir, així com del marc teòric, la metodologia i la bibliografia que es pretenen fer servir. Aquest document serà la primera evidència que s’avaluarà.
Evidència 2. Desenvolupament
En aquesta 2ª evidència de l'avaluació s'ha de presentar a la Comissió el desenvolupament del projecte a partir del que s'hagi plantejat en la primera evidència i tenint en compte les indicacions fetes en l'avaluació de l'evidència anterior així com en la tutoria. D’aquesta segona trobada en sortirà un document més precís pel que fa al marc teòric i la metodologia, així com de tots aquells aspectes fonamentals del treball (recerca bibliogràfica, treball de camp...).
Evidència 3 (Informe final o Memòria del TFG)
Aquesta 3a evidència és la Memòria del TFG. Pot ser escrita en català o en castellà. La Memòria del TFG serà avaluada per lx tutorx, en conformitat amb unx altrx membre de la comissió (que serà present a l’exposició oral).El TFG cal que sigui original i inèdit. En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació (com és ara plagi), es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir.
Formats de la memòria del TFG
Independentment de l’opció de TFG triada, la 3a evidència d’avaluació, i que es correspon amb la l’Informe o Memòria final del TFG es pot presentar en dos formats diferents:
1. FORMAT MEMÒRIA: L'estudiant que presenti el TFG en aquest format haurà de seguir els següents aspectes formals de presentació:
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.Nom de l'autorx
Títol del TFG
Grau cursat per l'estudiant
Nom i departament de lx tutorx
Comissió
Curs acadèmic
Després de la portada, caldrà incloure un índex del TFG amb número de pàgines i el treball haurà d'estar paginat correctament. També caldrà incloure un resum en català, castellà i anglès.
2. FORMAT ARTICLE CIENTÍFIC: L'estudiant que triï presentar el TFG en aquest format haurà de seguir una política de presentació semblant al que una revista científica o de divulgació pot exigir als autors. Es tracta de simular que l'estudiant ha de presentar el text per a ser publicat. Per a això, es proposen les pautes genèriques següentHan de tenir una extensió d'uns 30.000 caràcters espais inclosos (aproximadament 10-12 pàgines DINAA4).
Al final del text, s'hi pot adjuntar esquemes, taules, gràfics, fotografies i gravacions de vídeo o àudio que facin més comprensible el contingut de l’article.
3. FORMAT ARTEFACTE CULTURAL: En la realització dels TFG d’aquest grau es convida a explorar, experimentar i innovar amb nous formats narratius, d’acord amb el tema, el context i l’enfocament teòric-metodològic del treball. En aquest cas, es justifica l’adopció de dispositius artístics, literaris, comunicatius i/o activistes, com ara la creació d’un audiovisual, produccions musicals, exposició, còmic, poesia, novel·la, instal·lació artística, web, peça teatral, maqueta, campanya, material divulgatiu i educatiu, entre d’altres possibilitats.
Evidència 4 (Exposició oral del TFG)
L'exposició del TFG es farà davant d’un tribunal format per 2 membres de la Comissió (unx coneix la memòria i l’altrx no necessàriament) que en cap cas són lx tutorx. L’estudiant disposa de 15 minuts i, a continuació, el tribunal té 10 minuts per fer les preguntes que consideri pertinents. Aquest tribunal només avaluarà l’exposició oral del treball i no el document escrit. Atès que les defenses són públiques, a més a més del tribunal i de lxs estudiants convocats, hi podran assistir com a públic familiars, amistats, estudiants o altre professorat que ho desitgi, sempre i quan es respectin els horaris i procediments de la defensa del TFG. Lxs estudiants estan obligadxs a assistir a tot l’acte de presentació de TFG del dia que tinguin assignat.
RÚBRICA D'AVALUACIÓ E2 i E3
INDICADORS | DESCRIPTORS | 1 -Suspès | 2 - Aprovat | 3 - Notable | 4 – Excel·lent | No aplica |
PROBLEMA, PREGUNTES, OBJECTIUS I TEMA D’INVESTIGACIÓ | Contextualització concreta problema del context | La contextualització del problema és breu i no està clarament justificat o no hi ha contextualització ni/o justificació | La contextualització i la justificació del problema és adequada | La contextualització i la justificació del problema és concreta i adequada | La contextualització i la justificació del problema és molt concreta, adequada i clara | -- |
Els objectius, preguntes i/o hipòtesis que formen part del TFG són adequats. | Les preguntes, objectius, hipòtesi de la recerca no estan delimitats o suficientment delimitats | Les preguntes, objectius, hipòtesi de la recerca són adequats i estan ben delimitats | Les preguntes, objectius, hipòtesi de la recerca són clars i estan suficientment delimitats | Les preguntes, objectius, hipòtesi de la recerca són clars i ben delimitats | ||
Els objectius, preguntes i/o hipòtesis que formen part del TFG estan correctament formulats. | No explica o explica de forma difusai poc concreta i sense ordre els objectius a assolir amb la recerca i/o hipòtesis de recerca | Expressa els objectius i/o hipòtesi de recerca de la recerca de manera general i/o no hi ha una seqüenciació adequada | Inclou una relació d’objectius i/o hipòtesi amb una redacció apropiada, tot i que manca claredat en algun d’ells i amb una seqüenciació adequada | Realitza una explicació clara i concreta de tots els objectius i/o hipòtesi, expressats de manera que admeten una sola interpretació i prioritzant la seqüència de realització. La seva redacció permet comprovar si s’han assolit | ||
El problema o motivació està ben delimitat. | No presenta o presenta de manera deficient el problema a resoldre i/o la motivació del treball | Presenta amb poca claredat el problema a resoldre i/o la motivació del treball | Presenta amb força claredat el problema a resoldre i/o la motivació del treball | Fonamenta el problema a resoldre amb teoria, de manera clara i/o la motivació del treball | ||
El tema de recerca està fonamentat amb la revisió bibliogràfica | No explica el tema de recerca o no ho fa clarament | El TFG permet comprendre el tema de recerca | Exposa de manera clara el tema de recerca | Exposa amb molta claredat i molt fonamentada el tema de recerca amb larevisió de fonts bibliogràfiques | ||
FONAMENTACIÓ TEÒRICA | La fonamentació teòrica revisa diverses fonts rellevants i ben citades. | No n’hi ha o hi ha una revisió mínima (menys de 15) de les fonts rellevants, poca citació de les obres més pertinents del tema objecte d’estudi | Hi ha una revisió mínima (menys de 15) però adequada de les fonts rellevants i una citació adequada de la majoria de les obres especialitzades en el tema objecte d’estudi | Hi ha una correcta revisió (entre 15-19) de les fonts rellevants i una citació adequada de les obres especialitzades en el tema objecte d’estudi | Hi ha una revisió extensa (entre 20-30) de les fonts rellevants, i una citació adequada de les obres especialitzades en el tema objecte d’estudi | -- |
La fonamentació teòrica es basa en referències de qualitat i actuals. | La majoria de les referències (<50%) són poc adequades i/o de poca qualitat i/o poc actuals | Algunes de les referències (<30%) són poc adequades o de poca qualitat o poc actuals | La major part de les referències (<90%) són adequades, de qualitat i/o actuals | Totes les referències (100%) són adequades, de qualitat i/o actuals | ||
La fonamentació teòrica està ben sintetitzada | No hi ha o hi ha poca síntesi, anàlisi i organització de la literatura vinculada al tema de la recerca | Mostra una adequada síntesi i organització de la literatura vinculada al tema de la recerca | Mostra una bona síntesi i organització de la literatura vinculada al tema de la recerca | Mostra una excel·lent síntesi i organització de la literatura vinculada al tema de la recerca | ||
A la fonamentació teòrica es detecta construcció de coneixement propi | No es visualitza l’anàlisi i síntesi per exposar la literatura | Es visualitza un intentd’anàlisi per exposar la literatura, tot i que hi ha més cites textuals que redacció crítica pròpia | Es visualitza un procés d’anàlisi per exposar la literatura, tot i que li manca una redacció crítica en alguns dels apartats | Es visualitza un rigorós procés d’anàlisi per exposar la literatura a partir de la qual construeix les seves pròpies idees | ||
La fonamentació teòrica està ben estructurada i classificada. | Identifica algunes de les idees més rellevants però no les relaciona | Identifica moltes idees rellevants però les relaciona de forma poc organitzada | Identifica moltes idees rellevants i les relaciona de forma organitzada utilitzant bons criteris | Identifica, classifica i relaciona amb bons criteris totes les idees que aporta | ||
CONTEXTUALITZACIÓ | Descripció del context on es desenvolupa el TFG | No hi ha o hi ha descripció del context però de manera superficial i poc concreta | Hi ha una bona descripció del context però hi manquen aspectes rellevants que ajudin a entendre el plantejament metodològic i els resultats obtinguts | La descripció del context és acurada però li manquen alguns aspectes rellevants que ajudin a entendre el plantejament metodològic i els resultats obtinguts | La descripció del context és acurada i completa i s’adequa al problemao necessitat plantejada i ajuda a entendre el plantejament metodològic i els resultats obtinguts | |
DISSENY METODOLÒGIC | Es justifica la metodologia i/o estratègies aplicades al llarg del TFG | No hi ha o hi ha una descripció i fonamentació poc precisa del disseny de la recerca, la mostra, les eines de recollida de dades i el procés d’anàlisi | Tot i que hi ha una descripció i fonamentació del disseny de la recerca, de la mostra, de les eines de recollida de dades i el procés d’anàlisi, li manca claredat | Hi ha una descripció i fonamentació apropiada i clara del disseny de la recerca, de la mostra, de les eines de recollida de dades i el procés d’anàlisi | Hi ha una descripció i fonamentació excel·lent i molt clara del disseny dela recerca, de la mostra, es presenten les eines de recollida de dades i s’indiquen el procés d’anàlisi | |
Coherència entre objectius, disseny i fonamentació teòrica | Manca més coherència entre els objectius, el disseny de la recerca i el marc teòric | Hi ha poca coherència entre els objectius, el disseny de la recerca i el marc teòric | Hi ha coherència entre els objectius, el disseny de la recerca i el marc teòric | Es visualitza una excel·lent coherència entre els objectius, el disseny dela recerca i el marc teòric | ||
RESULTATS | Organització i rellevància dels resultats | No presenta resultats rellevants | Presenta els resultats més rellevants però manca organització | Presenta resultats rellevants força organitzats | Presenta resultats rellevants molt ben organitzats | |
Coherència dels resultats amb objectius i fonamentació teòrica | Els resultats no es relacionen amb els objectius i/o el marc teòric | No estan organitzats en funció dels objectius i el plantejament teòric, tot i que es veuen esforços | Estan organitzats en funció dels objectius i el marc teòric tot i que presenta petites deficiències | Estanorganitzats apropiadament en funció delsobjectius i el marc teòric | ||
Exposició i precisió dels resultats | Presenta resultats incorrectes i amb alguns errors d’interpretació a partir de les dades recollides | Els resultats són correctes i complets, però amb alguns errors i/o poca precisió o manca d’evidències a partir de les dades recollides | Els resultats són correctes i complets i estan expressats amb força precisió | Exposa de forma excel·lent els resultats que són correctes i provenen de forma natural del procediment seguit. | ||
Recursos de presentació de resultats | No utilitza o utilitza pocs o massa recursos per presentar els resultats (taules, gràfiques, esquemes, figures, fragments d’entrevistes, notes de camp...) o els gràfics, les figures i/o els fragments no aporten comprensió dels resultats | Utilitza recursos bàsics per presentar els resultats (taules, esquemes, gràfics, figures, fragments d’entrevistes, notes de camp...) i de vegades la informació és redundant o contenen petits errors | Utilitza recursos adequats en la presentació de resultats i ajustades a cada situació (taules, gràfics, figures, fragments d’entrevistes, notes de camp...) i estan col·locats amb la finalitat de clarificar i/o ampliar la informació escrita | Utilitza recursos adequats en la presentació de resultats i ajustats a cada situació (taules, gràfics, figures, fragments d’entrevistes, notes de camp...),afegint elements visuals que milloren la comprensió | ||
DISCUSSIÓ I CONCLUSIONS | Discussió de resultats tenint en compte altres fonts bibliogràfiques trobant connexions desacords amb els propis resultats | No hi ha discussió dels resultats o explica algun dels resultats obtinguts | Explica tots els resultats obtinguts | Explica tots els resultats obtinguts i els relaciona amb els coneixements | Explica tots els resultats obtinguts, els relaciona amb els coneixements i discuteixamb autors/as de forma molt correcte | |
Conclusions relacionades amb els objectius | No hi ha conclusions o hi ha conclusions pròpies però no es destaca cap dels temes tractats en el TFG o no estan totalment relacionades amb els objectius. | Les conclusions són clares, es recorda el que s’ha investigat i els resultats però sense emfatitzar cap aspecte, tot i que es relacionen amb els objectius són escasses o poc associades amb el treball, o repeteixen el que s’ha descrit en els resultats | Les conclusions són clares i estan ben estructurades i organitzades, es relacionen amb els objectius, però mostren petites omissions de contingut o problemes en la redacció o són massa extenses | Les conclusions destaquen totes les aportacions de la recerca, són sintètiques i estan endreçades de manera lògica, estan totalment relacionades ambels objectius | ||
Proposta de millores i limitacions des d’una perspectiva innovadorairealista | Es plantegen poques o cap limitació i possibles millores i/o línies futures de treball i són poc adequades, demostrant la manca de domini en el tema estudiat | Es plantegen les limitacions i les possibles millores i/o línies futures de treball però no demostren haver adquirit un domini sobre el tema estudiat | Es plantegen les limitacions i les possibles millores i/o línies futures de treball bastant adequades que demostren el domini adquirit sobre el tema estudiat | Es plantegen les limitacions i les possibles millores i/o línies futures de treball molt adequades que demostren el gran domini adquirit sobre tema estudiat | ||
Reflexió sobre les competències assolides i les possibilitats de desenvolupament professional i formatiu | No hi ha reflexió o la reflexió relacionada amb les competència del grau i les possibilitats de desenvolupament professional i formatiu conté algunes llacunes o errors destacables | La reflexió relacionada amb les competències del grau i les possibilitats de desenvolupament professional i formatiu està desenvolupada amb algunes llacunes o errors menors | La reflexió relacionada amb les competències del grau i les possibilitats de desenvolupament professional i formatiu està molt ben desenvolupada | Hi ha una excel·lent reflexió sobre les competències del grau assolides amb el desenvolupament de la recerca i les possibilitats de desenvolupament professional i formatiu a partir del treball realitzat | ||
REDACCIÓ, ÚS DEL LLENGUATGE I ASPECTES FORMALS | L’informe final és clar i correcte utilitzant terminologia i vocabulari adequats a l’àrea de coneixement | La redacció del TFG és caòtica o conté errors greus terminològics i de vocabulari relacionats amb la temàtica del TFG | La redacció del TFG conté errors evidents des d’un punt de vista terminològic i de vocabulari relacionat amb la temàtica del TFG | La redacciódel TFG conté errors poc importants des d’un punt de vista terminològic i de vocabulari relacionat amb la temàtica del TFG | La redacció del TFG és molt clara des d’un punt de vista terminològic i de vocabulari relacionat amb la temàtica del TFG | -- |
Us de llenguatge no discriminatori | El llenguatge del TFG és discriminatori | El llenguatge del TFG no és discriminatori | ||||
L’estil de l’informe final és propi d’un TFG (format i estil) | L’informe final lliurat no és propi d’un TFG | L’informe final respecta l’estil propi d’un TFG amb alguns errors evidents. | L’informe final respecta l’estil propi d’un TFG amb alguns errors menors. | L’informefinal respecta plenament l’estil propi d’un TFG | ||
Respecte a la propietat intel·lectual dels recursos visuals | Els recursos visuals inclosos no disposen de la referència d’autoria o llicència oberta o són copyright, sense disposar de permís de reproducció | Els recursos visuals inclosos disposen de la referència d’autoria o llicència oberta o, si són amb copyright, es disposa de permís de reproducció | ||||
COMPETÈNCIES TRANSVERSALS | Ha reaccionat de forma adequada davant dels imprevistos en el desenvolupament i s’autogestiona tasca i calendari | Clarament, no ha gestionat ni la tasca ni el calendari | Ha tingut algunes dificultats per gestionar la tasca i el calendari per no saber gestionar els imprevistos | Ha gestionat de manera correcta la tasca i el calendari, llevat de situacions puntuals on s’ha vist sobrepassat/da pels imprevistos | Ha gestionat la tasca i el calendari de manera molt clara reaccionant de manera responsable davant dels imprevistos | -- |
Ha analitzat críticament les propostes del/de la tutor/a i les incorpora al seu TFG | No ha tingut en compte les propostes del/de la tutor/a | Ha tingut en compte les propostes del/de la tutor/a però les ha plasmat al TFG sense reformular-les amb les seves paraules | Ha tingut en compte les propostes del/de la tutor/a iles ha plasmat al TFG emprant les seves paraules. | Ha tingut en compte les propostes del/de la tutor/a, dialogant amb elles i les ha plasmat de manera autèntica i personal al TFG | ||
Ha desenvolupat estratègies d’aprenentatge autònom i permanent | No ha estat autònom/a en la realització del TFG ni en la resolució de problemes | Ha mostrat una autonomia suficient en la realització del TFG però esperava que la figura tutora proposi solucions als problemes sorgits | Ha estat autònom/a en la realització del TFG en la majoria d’ocasions tot i que en alguns moments no ha sabut quines decisions evidents ha de prendre | Ha estat totalment autònom/a en la realització del TFG i ha solucionat els problemes sorgits, anticipant les solucions | ||
Ha Sol·licitat seminaris per resoldre dubtes o per reflexionar sobre la seva feina | No ha assistit als seminaris obligatoris pel desenvolupament del TFG i/o no ha realitzat avenços ni plantejat dubtes | Ha fet els seminaris justos per desenvolupar el seu TFG fent-se evident que li ha mancat més treball perquè no aportava gaires avenços i/o dubtes | Ha fet els seminaris necessaris per desenvolupar el seu TFG i ha aportat avenços i dubtes | Ha fet els seminaris necessaris per desenvolupar el seu TFG i ha aportat avenços, dubtes i reflexions o propostes de millora | ||
REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES | Qualitat de les referències | Les referències bibliogràfiques no són adequades | Les referències bibliogràfiques són adequades, però en falten d'importants o s'ha d'actualitzar | La bibliografía és adequada | La bibliografia és adequada, extensiva i innovadora | |
Format de la bibliografia | La bibliografia no està organtzada segons el format bibliogràfic d'un text científic | Les referències estan organitzades segons el format bibliogràfic d'un text científic, però hih ha bastants error | Les referències estan organitzades segons el format bibliogràfic d'un text científic, però hi ha algun error | Les referències estan organitzades segons el format bibliogràfic d'un text científic de manera adequada | ||
COMENTARIS I SUGGERÈNCIES |
RÚBRICA D'AVALUACIÓ E4: cada pregunta es pot respondre amb un sí o un no, i també es poden incloure matisos. La intenció de la rúbrica és tenir una visió general i qualitativa que pugui ajudar a concretar una nota numèrica.
Expresió oral: capacitat de transmetre informació de manera eficaç. Es traca de valorar diferents aspectes de l'exposició oral | Explica de manera clara els conceptes i les idees que utilitza? |
Ha captat l'atenció i l'interès? | |
Utilitza un vocabulari eficaç per acostar-se als diferents fenòmens culturals i artístics? | |
El discurs, està ben construït? | |
Ajuden la gestualitat i el ritme a transmetre la informació desitjada? | |
Ús efectiu dels recursos | Existeix una relació positiva entre els discursos o els artefactes culturals presentats i els recursos o suports utilitats per la presentació? |
Els suports tècnics, faciliten la presentació? | |
La informació que es dona a través dels recursos tècnics i el discurs oral de qui presenta, és coherent? | |
Estructura de l'exposició | Els continguts de l'exposició és coherent? |
S'ha gestionat bé el temps d'exposició perquè es desenvolupi amb tranquilitat i claredat? | |
L'exposició transmet interès i control sobre el tema que es desenvolupa? | |
És té en compte al públic? | |
La informació es desenvolupa de forma equilibrada, sense repetir idees? | |
Ha respost a les preguntes del tribunal de forma clara i demostrant control sobre el tema? |
La bibliografia específica s'entregarà per a cada Comissió del TFG assignada.
Campus Virtual
Tractament de textos (amb possibilitat de conversió a Word i a pdfs)
Lector de pdfs
Power point o similar.
TEAMS
Així com qualsevol programari que les característiques específiques del TFG plantejat requereixin.
El software lliure és benvingut, sempre i quan pugui entregar-se els documents en el format demanat.
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.