Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500000 Estudis Socioculturals de Gènere | OT | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
I. Entendre les masculinitats des d'una concepció àmplia de la cultura que permeti un abordatge des dels estudis socials i la crítica cultural.
II. Comprendre les diferents formes de construcció de la masculinitat en les diferents societats.
III. Abordar teories que ajudin a qüestionar els rols de gènere tradicionals, que després permetin aterrar l'anàlisi sigui en textos sociològics o en literaris / fílmics.
Part I - INTRODUCCIÓ A LES MASCULINITATS
Tema 1: La perspectiva de gènere en els estudis de les masculinitats
Tema 2: Construcció social i cultural de les masculinitats: fer-se home
Tema 3: Estudis crítics sobre masculinitats i les teories de les masculinitats
Tema 4: Masculinitats hegemòniques
Part II – REPRESENTACIONS CULTURALS I SOCIALS DE LES MASCULINITATS
Tema 5: Formes de performativitzar les masculinitats: literatura, cinema i altres arxius
Tema 6: Interseccions de raça, classe, gènere, etnicitat, etc. a les masculinitats
Tema 7: Homosocialitat i poder
Tema 8: Violències i cures
Part III – LA DECONSTRUCCIÓ SOCIAL I CULTURAL DE LES MASCULINITATS
Tema 9: Les noves masculinitats de sempre?
Tema 10: Moviments d'homes: de la igualtat a la “manosfera”
Tema 11: Com abordar el treball de les masculinitats?
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats evaluatives | 25 | 1 | |
Classe teòrica | 50 | 2 | |
Pràctiques (Seminaris) | 50 | 2 |
Activitats a l'aula:
- Sessions teòriques realitzades en plenari, destinades a presentar els conceptes i continguts de l'assignatura i en què es discuteixen les lectures de classe.
- Seminaris de pràctiques consistents en exercicis a realitzar i presentar a la mateixa sessió. L´aprenentatge derivat dels seminaris de pràctiques aplicarà, en tot cas, al que l’alumnat ha de realitzar.
- Presentació eventual de persones convidades a classe
Activitats fora d'aula:
- Realització de lectures que, juntament amb els materials disponibles al Campus Virtual de l'assignatura, acompanyaran els continguts treballats a l'aula.
- Realització de treballs i investigacions en grup.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assaig | 35% | 10 | 0,4 | 1, 2, 4, 5, 8, 3, 7, 6 |
Prova de coneixements | 30% | 2 | 0,08 | 2, 5, 3, 7, 6 |
Treball | 35% | 13 | 0,52 | 2, 5, 7 |
Qualificacions
La nota final estarà expressada en un rang entre 0 i 10 punts, amb 5 com a límit mínim per considerar superat el curs.
Per accedir al còmput de la nota final cal complir necessàriament dues condicions:
a) haver-se presentat a les tres formes d'avaluació
b) tenir una qualificació igual o superior a quatre (=> 4) a l'assaig, en el treball en grup i a la prova individual de coneixements. La nota final de l’assignatura es computarà com la mitjana ponderada de la qualificació de les 3 activitats d’avaluació, segons el pes corresponent de cadascuna.
Es rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no s'hagi lliurat més de 1/3 de les activitats d'avaluació.
Recuperació
Es pot presentar en reavaluació dins de la mateixa convocatòria l’alumnat que compleixin amb TOTS els requisits següents:
1. Que no superin l'assignatura arribant a 5 (el 4,9 no és 5).
2. Haver estat avaluats/des en 2 de les 3 activitats amb qualificació a classe.
3. Haver obtingut una qualificació mitjana de 3.5/10.
En el cas de presentar-se a la recuperació, la nota final no superarà el 5.
Revisió de qualificacions
En el moment de la realització de cada activitat d’avaluació el professorat informarà a l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Plagi
En cas que l'alumnat dugui a terme qualsevol tipus d'irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació determinat (incloent-hi la realització de treballs a partir de dispositius d'intel·ligència artificial), aquest serà qualificat amb 0, independentment del procés disciplinari que se'n pugui derivar. En cas que es verifiquin diverses irregularitats als actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final daquesta assignatura serà 0.
Avaluació única
Per acollir-se a l'avaluació única l'alumnat haurà de notificar-ho (les dates termini de notificació són del 18 de setembre al 6 d'octubre, passada aquesta data l'alumnat no es podrà acollir a aquest tipus d'avaluació). Aquesta avaluació constarà de tres activitats que s'hauran de lliurar el mateix dia (el qual serà notificat per part del professorat):
1. Assaig (35%)
2. Treball aplicat (35%)
3. Prova (30%)
Tots els ítems davaluació tindran major extensió i complexitat que aquells de lavaluació continuada.
Andrés, Rodrigo (ed.) (2011), Homoerotismos literarios, Barcelona, Icaria.
Armengol, J.M (2022) Reescrituras de la masculindad, Madrid, Alianza Editorial
Azpiazu, Jokin (2017), Masculinidades y feminismos, Barcelona, Virus
Connell, Raewyn (2003) Masculinidades, México, Programa Universitario de Estudios de Género.
Halberstam, Jack(/Judith) (2008), Masculinidades femeninas, Barcelona, Egales.
Hooks, Bell (2021), El deseo de cambiar: Hombres, masculinidad y amor, Barcelona, Bellaterra.
Zoja, Luigi (2018). El gesto de Héctor, Madrid, Taurus.
S'utilitzarà el Campus Virtual per penjar lectures i feines.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |