Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502443 Psicologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'alumne hauria d'haver cursat l'assignatura troncal de Psicologia de l'educació.
L'objectiu principal és analitzar la relació alumne-professor dins del procés d'ensenyament-aprenentatge. Si bé, també s'analitzen les variables pròpies dels alumnes, aquesta assignatura fonamentalment pretén apropar a l'estudiant al coneixement psicològic del professor, tant pel que fa a les variables clàssicament reconegudes com a significatives per al desenvolupament del procés instruccional (ex: el pensament del professor, els processos de planificació, la gestió del temps, etc.) com d'altres de contingut personal emocional i social (emocions, motivacions, expectatives, etc.) que, tal vegada amb menys reconeixement explícit, exerceixen tanmateix una molt notable influència en la seva actuació professional. Així també es pretén que l'estudiant tingui una visió clara de quines metodologies utilitzen els diferents docents, així com els instruments que hi ha per avaluar a aquests. En definitiva, es tracta d'una assignatura en que es tingui conexiement i es pugui valorar que ha de fer o no un bon professor i quina relació ha de tenir aquest amb els alumnes.
1. Educació i Sistema Educatiu
2. Procés d’ensneyament-aprenentatge
2.1. La perspectiva de l’alumne
2.2. La perspectiva del professor
3. Comunicació i Gestió del temps
4. La tecnologia en el procés d'ensenyament-aprenentatge
5. Emocions i motivacions dels docents
6. Tipologies docents
7. Metodologies docents
8. Estrès i Burnout dels professors
9. Avaluació
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 24 | 0,96 | |
Seminaris | 12 | 0,48 | |
Tipus: Supervisades | |||
Sessions de consultes en grup | 10 | 0,4 | |
Tutories programades | 10 | 0,4 | |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats d'estudi | 10 | 0,4 | |
Consulta campus virtual | 17,5 | 0,7 | |
Lectura de textos | 20 | 0,8 | |
Recerca d'informació | 28,5 | 1,14 | |
Treball de curs | 15 | 0,6 |
Els seminaris constaran de dues parts diferenciades, una d’elles a càrrec del professor i l’altre de treball dels alumnes. A la primera sessió, es presenta la programació, s’entrega bibliografia bàsica i complementària i es realitza una presentació d’activitats a fer. Les sessions de desenvolupament del seminari consisteixen en exposicions per part del professor amb la corresponent discussió, en la que es convida a participar activament als alumnes. Les classes expositives s’utilitzaran per introduir i explicar els tòpics principals del programa.
En les altres sessions, el professor mostrarà una sèrie d’aplicacions dels continguts presentats a les classes magistrals a fi de que l’alumne faci algun tipus d’activitat.
Es important tenir en compte que aquest assignatura funcionarà amb el recurs del Campus Virtual, eina de gran utilitat per aconseguir un seguiment acurat de l’assignatura, del que s’està fent o cal fer, així com l’obtenció de materials i lectures complementàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
A1 Prova sobre els continguts de les lliçpns prèvies | 30 | 1,5 | 0,06 | 4, 3, 2, 29, 9, 15, 14, 26, 20, 24, 23, 22 |
A2 Exposició observació docent i reflexions temes teoria | 40 | 0 | 0 | 17, 6, 5, 7, 11, 10, 16, 12, 18, 19, 28, 27, 25, 13 |
A3 Prova per avaluar els continguts teòrics de l'assignatura | 30 | 1,5 | 0,06 | 3, 30, 1, 8, 21 |
Les avaluacions de les activitats A1 i A3 es duran a terme les setmanes 8 i 19-20, en els períodes i llocs establerts per la Facultat. L'activitat A2 es lliurarà en forma de portafoli fins la darrera sessió docent del curs.
La suma ponderada de les notes de les activitats que arribi a 5 permet superar l'assignatura, independentment de que alguna de les mateixes estigui no-presentada o suspesa.
Recuperació: pot optar l'alumnat que al llarg de l'avaluació continuada hagi realitzat evidències amb un pes igual o major a 2/3 de la qualificació total i hagi obtingut una nota inferior a 5 punts i major o igual a 3.5. La recuperació consistirà en completar les activitats no-presentades o suspeses.
Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) no podrà constar com a "NO AVALUABLE".
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
AVALUACIÓ ÚNICA
l'alumnat que s'acull a l'opció d'avaluació única renúncia a l'avaluació continuada i s'avaluarà de tots els continguts de l'assignatura en un sol acte d'avaluació, que es realitzarà en el mateix dia i lloc que la prova del segon període avaluatiu de l'assignatura. Els procediments d'avaluació seran els mateixos que els descrits a les activitats A1 a A3, realitzant-se les activitats A1 i A3 presencialment i lliurant l'activitat A2.
Les condicions de superació del'assignatura d'accés a la recuperació i de la prova de recuperació de l'alumnat que s'aculli a l'avaluació única seran les mateixes qeu per a l'alumnat que segueix l'avaluació continuada.
Enllaç a a pautes d'avaluació de la facultat: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Bain, K. (2007). Lo que hacen los mejores profesores universitarios. PUV
Khvilon, E; Patru, M. (coords.). (2004). Las tecnologías de la información y la comunicación en la formación docente. Guía de planificación. París. UNESCO:
Liston, D.P.; Zeichner, K.M. (1993). Formación del profesorado y condiciones sociales de la escolarización. Madrid: Morata.
Santrock, J.W. (2006). Psicologia de la educación. McGraw-Hill
Vaello, J. (2009). El professor emocionalment competent. Un pont sobre “aules turbulentes”. Editorial Graó.
Lectures complementàries que s’aniran donant al llarg del curs.
-
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 111 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |