Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502441 Enginyeria Informàtica | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per a cursar aquesta assignatura és necessari haver superat les assignatures d'Informació i Seguretat (IS) i la de Fonaments de Tecnologia de la Informació (FTI), que introdueix diferents conceptes importants a tenir consolidats per a cursar l'assignatura de TBC. En concret:
Els objectius d'aquesta assignatura són:
Els continguts d'aquesta assignatura són els següents:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 25 | 1 | 2, 3, 5, 6 |
Classes teòriques | 25 | 1 | 1, 4, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i consultes | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació de les classes pràctiques | 25 | 1 | 1, 2, 3, 6 |
Preparació de les classes teòriques | 37,5 | 1,5 | 1, 4, 5, 6 |
L'assignatura s'estructura en sessions de dues hores amb una formulació molt dinàmica on es demanarà als estudiants que intervinguin activament. La tipologia de sessions n'inclourà de contingut més teòric i d'altres més pràctic.
Les sessions de contingut més teòric es basaran en material que el professor prèviament farà arribar als estudiants a través del campus virtual. En base a aquest material, s'estructuraran dos tipologies diferents de sessions. D'una banda, sessions de preguntes i respostes on els estudiants formularan els dubtes que els hagin sorgit del treball previ sobre el material proporcionat. En aquestes sessions, el professor també interpel·larà als estudiants per fer aflorar els aspectes més rellevants del material que s'està treballant. D'altra banda, hi haurà sessions on els estudiants, en grups de dos, presentaran algun estudi més detallat d'algun dels temes tractats a l'assignatura.
Les sessions de contingut més pràctic inclouran tant la resolució de qüestions a mode d'exercicis com la realització de tasques més tècniques on es combinarà l'ús d'eines específiques de l'assignatura (wallets, exploradors de blockchain, compiladors d'smart contracts, etc.) amb el desenvolupament de funcions específiques utilitzant el llenguatge de programació Python.
Competències transversals. En aquesta assignatura es treballaran i avaluaran les següents competències transversals del Grau d'Enginyeria Informàtica:
T01.02 - Desenvolupar la capacitat d'anàlisi, síntesi i prospectiva: aquesta competència es treballarà de forma més intensa en les sessions més teòriques on els estudiants hauran de demostrar la comprensió dels continguts proposats a través de les preguntes que el professor els proposarà durant les sessions de teoria. També es treballarà aquesta competència en els diferents treballs que els estudiants presentaran al llarg del curs.
T02.01 Treballar de forma autònoma: aquesta es focalitza en aquelles activitats individuals, com ara la realització dels treballs pràctics que els estudiants faran al llarg del curs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats pràctiques | 50 | 12,5 | 0,5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Participació a classe | 20 | 14 | 0,56 | 4 |
Presentació oral d'un tema | 30 | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
El model d'avaluació d'aquesta assignatura serà íntegrament d'avaluació continuada. Donat el dinamisme de la mateixa i la implicació que es demana als estudiants en totes les sessions de classe (tant les de caràcter més teòric com les més pràctiques) el professor tindrà múltiples elements per poder avaluar als alumnes. La participació activa en les classes preguntant dubtes al professor i responent dubtes dels altres estudiants o de les qüestions del professor suposarà un 20% de la nota de l'assignatura.
És per aquest motiu que l'assistència a classe d'aquesta assignatura és obligatòria. Més enllà de l'avaluació en base a les aportacions en les classes, els estudiants també hauran de lliurar diferents treballs més pràctics que s'aniran proposant al llarg del curs al campus virtual de la UAB, lliuraments que complementaran les evidències d'avaluació de l'estudiant. Aquestes activitats més pràctiques suposaran un 50% de la nota de l'assignatura.
D'altra banda, la presentació del tema que els estudiants faran en les sessions teòriques de l'assignatura també formarà part de les evidències d'avaluació i suposarà un 30% de la nota de l'assignatura.
Per superar l'assignatura caldrà haver superat cada una de les activitats avaluables, entenent que les activitats avaluables són: la participació a classe, les pràctiques i la presentació del treball. Cada una de les pràctiques s'haurà de superar per separat.
En cas de no superar alguna de les pràctiques, aquesta només es podrà recuperaren cas que la nota obtinguda hagi estat superior a 3,5 i caldrà tornar-la a presentar. En aquest cas, la nota màxima de la pràctica recuperada serà un 5.
En cas de no superar el treball de presentació, aquest no es podrà recuperar.
En cas de no superar l'avaluació de la participació a classe, aquesta no es podrà recuperar.
Un cop avaluades cada una de les parts (participació a classe, pràctiques o presentació del treball), en cas que una d'elles no quedi aprovada encara hi haurà la possibilitat de superar l'assignatura per mitjà d'un examen final oral. Aquest examen final suposarà el 80% de la nota. El 20% de la nota de participació a classe continuarà essent la que s'ha obtingut al llarg del curs.
No es contempla cap mena de convalidació de cap de les activitats avaluables per als estudiants repetidors.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
En resum: copiar, deixar copiar o plagiar (o l'intent de) en qualsevol de les activitats d'avaluació equival a un SUSPENS, no compensable i sense convalidacions de parts de l’assignatura en cursos posteriors.
Els alumnes que aconsegueixin el nombre mínim de punts per aprovar l'assignatura, però no hagin assolit la nota mínima en alguna de les activitats d'avaluació, seran avaluats amb una nota final de 4.5. En el cas que no s'hagi aprovat l'assignatura per la qualificació d'un zero d'una activitat per motiu de còpia, la nota final de l'assignatura serà un 3, fet que no permetrà compensar aquesta assignatura.
Finalment, obtindran la qualificació de “No Avaluable” aquells estudiants que no lliurin cap de les activitats pràctiques que es proposin. La participació en alguna d'aquestes activitats d'avaluació suposarà rebre una qualificació diferent de “No Avaluable”.
No es farà cap activitat d'avaluació a cap alumne en un horari diferent de l'establert si no és que existeix una causa justificada, s'ha avisat amb anterioritat a l'activitat i el professor ha donat el seu consentiment. En qualsevol altre cas, si un alumne no ha assistit a una activitat, aquesta no espot recuperar.
Pel que fa a les matrícules d'honor, aquestes es podran concedir a aquells estudiants que hagin superat l'assignatura amb una nota final igual o superior a 9. Donatque el nombre dematrícules d'honor no pot superar el 5% dels estudiants matriculats, es concediran als estudiants amb les notes més altes. En cas d'empat, es podrà requerir als estudiants que realitzin unaprova oral per desempatar.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Les sessions de contingut més pràctic inclouran tant la resolució de qüestions a mode d'exercicis com la realització de tasques més tècniques on es combinarà l'ús d'eines específiques de l'assignatura (wallets, exploradors de blockchain, compiladors d'smart contracts, etc.) amb el desenvolupament de funcions específiques utilitzant el llenguatge de programació Python.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 450 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |