Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500797 Educació Infantil | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haber cursat "Processos educatius i d'aprenentatge" i "Inclusió educativa: NEE".
Els objectius de l'assignatura són:
- Conèixer els processos educatius i d'aprenentatge en l'etapa 0-6 anys en infants amb NEE.
- Comprendre i analitzar els límits de l'educació i l'aprenentatge en la societat actual així com les competències fonamentals dels agents educatius en l'etapa 0-6 anys per poder adaptar els continguts als infants amb NEE
- Conèixer la identitat educativa de l'etapa d'educació infantil per poder fer les adaptacions pertinents als infants amb NEE
BLOC 1. PROCESSOS PSICOLÒGICS BÀSICS
1. Atenció
2. Percepció
3. Llenguatge
BLOC 2. TRANSTORNS ESPECÍFICS
1. Transtorns de la parla i del llenguatge
2. TANV
3. Motricitat
4. SAAC i TDAH
5. Altres transtorns específics
6. Estratègies psicopedagògiques, generals i específiques, per a cada transtorn
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 10 | 0,4 | 3, 2, 4, 6, 5 |
Presencial | 40 | 1,6 | 3, 2, 4, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball supervisat | 25 | 1 | 4, 6, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 75 | 3 | 2, 5 |
Es realitzarà una proposta de treball individual i de treball grupal per a cadascun dels blocs que es desenvoluparà a partir dels continguts exposats i comentats a les classes presencials. Els treballs individuals implicaran que a partir d'un tema a escollir pel propi alumne es pugui fer una proposta pràctica per afavorir els processos d'E-A en infants amb NEE. Cada treball individual es centrarà en un dels blocs de l'assignatura. Els treballs grupals seran més d'anàlisi de continguts i per tant de poder extreure diferents visions sobre diferents processos d'E-A amb infants amb NEE. Tot aquest treball estarà supervisat mitjançant tutories. A l'assignatura es mostraran diferents casos pràctics i es facilitaran recursos per poder aplicar a les aules d'infantil a la diversitat de NEE. La intenció és que els/les alumnes aconsegueixin diferents recursos per poder aplicar a l'aula i adaptar-los a infants amb NEE. L'assistència és obligatòria en un 80% de les classes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Treball grupal: analisi d'article | 20% | 0 | 0 | 3, 2, 4, 6 |
Treball grupal: elaboració d'un conte | 20% | 0 | 0 | 2, 4, 6, 5 |
Treball individual: reflexió de processos d'ensenyament-aprenentatge | 30% | 0 | 0 | 2, 1, 5, 7 |
Treball individual: una proposta de joc | 30% | 0 | 0 | 3, 2, 4 |
L'avaluació de l'assignatura continuada es basarà en un treball individual i un treball grupal per a cada bloc. Els treballs individuals es lliuraran al final de cada bloc (a l'abril i al juny) i els treballs grupals s'aniran lliurant progressivament durant les sessions de classe. En el cas de suspendre el treball individual i/o treball grupal d'un bloc o de tots dos s'efectuarà una prova escrita (prevista el 30 de juny). La nota final un cop realitzat l'examen de recuperació serà com a màxim de 5. Per aprovar l'assignatura s'hauran de superar els treballs (individuals i grupals) de cada bloc amb un nota mínima de 5 en cada treball, sinó no s'efectuará la ponderació de les notes. Es considerarà NP quan l'alumne no lliuri cap dels treballs proposats. Es valorarà el coneixement dels processos d'aprenentatge i adaptar-los a les diferents necessitats dels nens i de les nenes.
Els i les alumnes que s'acullin a'avaluació única, a través dels procediments facilitats per la facultat i n'informi al professorat, realitzarà un únic examen el 16 de juny i en cas de suspendre'l el 30 de juny.
La copia o plagi en qualsevol tipus d’activitat d’avaluació constitueixen un delicte, i es penalitzarà amb un 0 com a nota de l'assignatura perdent la possibilitat de recuperar-la, tant si és un treball individual com en grup (en aquest cas, tots els membres del grup tindran un 0).
Els i les alumnes rebran retroacció o qualificació per part del professorat en un màxim de 20 dies hàbils del calendari de la Facultat.
Cabrerizo, J. i Rubio, M.J. (2007). Atención a la diversidad. Teoría y práctica. Madrid: Pearson Educación
Basseses, E., Huguet, T. , Solé, I. (1998). Aprendre i ensenyar a l'educació infantil. Barcelona: Graó
Galligó, M. i altres (2003). El aprendizaje y sus trastornos. Consideraciones psicológicas y pedagógicas. Barcelona: CEAC
Puente, A. (2005) Cognición y aprendizaje. Madrid: Piramide
No és necessari
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | tarda |