Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502444 Química | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Tal com es defineix en els objectius, aquesta assignatura és el complement experimental de l'assignatura teòrica Mètodes Sintètics. També es posaran en pràctica coneixements adquirits a l'assignatura Determinació Estructural. Per aquest motiu, és extremadament recomanable que l'alumnat hagi superat (preferentment) o cursat aquestes assignatures amb anterioritat. D'altra banda, com les assignatures de 3er curs es basen en els coneixements adquirits en l'assignatura de 2on curs Estructura i Reactivitat dels Compostos Orgànics, és indispensable haver superat aquesta assignatura per cursar Laboratori de Síntesi Orgànica. Cal assenyalar que les reaccions que l'alumnat realitzarà i els compostos que sintetitzarà i analitzarà formen part dels continguts de les assignatures teòriques esmentades i, conseqüentment, tant a les sessions de laboratori com a l'avaluació d'aquest curs, aquests continguts es donen per sabuts.
Els principals objectius d'aquesta assignatura experimental són:
Aquesta assignatura es basa en la realització d'experiments de llargada variable en el temps.
La realització d'aquests experiments es durà a terme en 12 sessions de 4 hores cadascuna.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presentació de l'assignatura | 1 | 0,04 | 3, 6, 7, 8, 10, 11, 20, 21, 24, 27, 40, 45, 47 |
Sessions de laboratori | 48 | 1,92 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació de les pràctiques | 22 | 0,88 | 1, 2, 6, 8, 9, 10, 13, 14, 17, 20, 21, 22, 24, 26, 27, 32, 33, 36, 38, 39, 40, 43, 44, 45, 46, 47, 51, 59, 60 |
Aquesta assignatura s'estructura en:
Es destinaran aproximadament uns 15 minuts d’alguna sessió a permetre que l’alumnat pugui respondre les enquestes d’avaluació de l’actuació docent i d’avaluació de l’assignatura o mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Actitud de l'alumne, resultats dels experiments, desimboltura i comportament grupal | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 39, 40, 41, 42, 44, 45, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 60 |
Proves d'avaluació escrites | 80% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 26, 27, 32, 33, 36, 38, 39, 40, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 59, 60 |
La qualificació d’aquesta assignatura constarà dues parts:
1ª Part. Proves escrites (contribució a la nota final = 80%). Consisteixen en:
2ª Part: Altres (contribució a la nota final = 20%). Es valoraran els següents aspectes:
Aquesta part no serà recuperable.
QUALIFICACIONS
Per superar l'assignatura l’alumnat ha de complir els següent requisits:
La Menció de Matrícula d'Honor només podrà ser atorgada a alumnes que hagin obtingut una qualificació igual o superiora 9 punts sobre 10. El seu nombre no podrà excedir el 5% dels alumnes matriculats en l’assignatura (grups de matí + tarda) en el corresponent curs acadèmic.
Alumnat no avaluable: L’alumnat rebrà la qualificació de no-avaluablesi no ha realitzat cap sessió de laboratori ni l'examen final escrit ni l'examen de recuperació.
IRREGULARITATS A LES PROVES D'AVALUACIÓ
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, es qualificarà amb un zero l’alumne que hagi comés irregularitats que puguin conduir a la variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, la còpia, el plagi, l'engany, deixar copiar, etc., en qualsevol de les activitats d'avaluació, implicarà suspendre-la amb un zero.
ADVERTIMENT SOBRE SEGURETAT EN EL LABORATORI
Podrà ser expulsat del laboratori i suspendre l'assignatura l'estudiant que, com a conseqüència d'un comportament negligent, es vegi involucrat en un incident que pugui tenir conseqüències greus de seguretat.
Conceptes Teòrics:
Organic Chemistry. Clayden, J.; Geeves, N.; Warren, S. 2nd Edition, 2012. ISBN: 978-0199270293 Oxford University Press.
Tècniques Experimentals:
Experimental Organic Chemistry: Standard and Microscale. Cranwell, P. B.; Harwood, L. M.; Moody, C. J. 3rd Edition, 2017. ISBN 10: 1119952387 ISBN 13: 9781119952381 John Wiley & Sons Inc.
Vogel's Textbook of Practical Organic Chemistry. Vogel, A.I.; Tatchell, A.R.; Furnis, B.S.; Hannaford, A.J.; Smith, P.W.G. 5th Edition, 1996. ISBN 10: 0582462363 / ISBN 13: 9780582462366 Prentice Hall Ed.
Bases de dades:
SciFinder- ACS
Spectral Data Base: https://sdbs.db.aist.go.jp/sdbs/cgi-bin/cre_index.cgi
Programes dibuix:
Marvin Sketch
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 2 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 3 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 4 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 2 | Català | segon quadrimestre | tarda |