Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 3 |
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Coneixements de l’estructura bàsica del sector audiovisual. Cal que l’alumnat tingui autonomia en la creació de productes audiovisuals. Cal comprendre anglès, ja que algunes lectures i recursos estaran presentats en aquest idioma.
Coneixement i anàlisi de les tendències i les qüestions d'actualitat de l'audiovisual.
Els continguts de l’assignatura inclouen:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 33 | 1,32 | |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris | 15 | 0,6 | |
Tutories | 9 | 0,36 | |
Tipus: Autònomes | |||
Projectes | 81 | 3,24 |
Es realitzaran classes de presentació de continguts, seminaris amb casos específics i projectes pràctics.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Assignatura impartida en català amb elevat ús de l'anglès en materials.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 30% | 3 | 0,12 | CM06, CM08, CM09, SM13 |
Seminaris | 20% | 6 | 0,24 | CM08, CM09, SM13 |
Treballs pràctics | 50% | 3 | 0,12 | CM06, CM09, SM13 |
Avaluació continuada:
Les activitats d'avaluació són:
• Examen (30%)
• Seminaris (20%)
• Treballs pràctics (50%)
És imprescindible aprovar l'examen i els treballs pràctics per aprovar l'assignatura. Les faltes d'ortografia es penalitzaran amb –0,5 punts cadascuna.
En cas que l'estudiant faci qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, aquest acte d'avaluació es qualificarà amb 0, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats als actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Recuperació avaluació continuada:
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals sigui d'un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura. Per poder presentar-vos a la recuperació de l'assignatura, s'haurà obtingut una nota mitjana de 3,5. Les activitats que queden excloses del procés de recuperació són els seminaris.
Les faltes d'ortografia es penalitzaran amb –0,5 punts cadascuna.
En cas que l'estudiant faci qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, aquest acte d'avaluació es qualificarà amb 0, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats als actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Avaluació única:
El sistema d'avaluació única de l'assignatura està basat en els percentatges següents:
• 30% Prova teòrica. Haurà d'estar aprovada per superar l'assignatura. Nota: El model d'examen és diferent de l'avaluació continuada.
• 20% Prova de resolució de casos d'estudi o reptes comunicatius d'actualitat.
• 25% Lliurament i presentació d'un treball de recerca documental. Recopilar tres articles científics per tema d'actualitat proposat, fer una recensió de cada article, relacionar conceptes i fer una reflexió sobre els temes tractats.
• 25% Lliurament i presentació d'un treball final: creació d'una obra audiovisual amb tècniques innovadores i d'actualitat.
Les faltes d'ortografia es penalitzaran amb –0,5 punts cadascuna.
En cas que l'estudiant faci qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, aquest acte d'avaluació es qualificarà amb 0, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats als actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Recuperació avaluació única:
Per poder participar en el procés de recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat almenys 2/3 del total d'activitats avaluables de l'assignatura. Només es pot recuperar la prova de teoria si l'alumne/a n'ha obtingut una nota superior al 3,5. La prova de recuperació consistirà en una prova escrita d'avaluació de coneixements teòrics. Només es pot recuperar la prova de resolució de casos si l'alumne/a ha obtingut una nota superior a 3,5. La prova de recuperació consistirà en una prova escrita de resolució de casos. Tant el treball de recerca documental com el treball final no són recuperables i la nota obtinguda a cada treball (ja estigui superat o no) formarà part de la mitjana ponderada de la nota final.
Les faltes d'ortografia es penalitzaran amb –0,5 punts cadascuna.
En cas que l'estudiant faci qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, aquest acte d'avaluació es qualificarà amb 0, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats als actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Durant el curs de l'assignatura s'afegiran recursos a aquesta bibliografia:
Andreu-Sánchez, Celia, Martín-Pascual, Miguel Ángel, Gruart, Agnès & Delgado-García, José María (2018). Chaotic and Fast Audiovisuals Increase Attentional Scope but Decrease Conscious Processing. Neuroscience, 394: 83-97. https://doi.org/10.1016/j.neuroscience.2018.10.025
Andreu-Sánchez, Celia, Martín-Pascual, Miguel Ángel, Gruart, Agnès & Delgado-García, José María (2021). ‘Viewers change eye-blink rate by predicting narrative content'. Brain Sciences, 11(4): 422. doi: https://doi.org/10.3390/brainsci11040422
Coin, Allen, Mulder, Megan, Dubljević, Veljko (2020). Ethical Aspects of BCI Technology: What Is the State of the Art? Philosophies , 5, 31. https://doi.org/10.3390/philosophies5040031
Cybulski, Pawel & Horbinski, Tymoteusz (2020). User experience in using graphical user interfaces of web maps. International Jorunal of Geo-Information, 9(7): 412. https://doi.org/10.3390/ijgi9070412
Mannam, Sai. (2019) Is mind-reading the future of BCI Technology? Journal of Young Investigators. Vol.37 (2). https://www.jyi.org/2019-august/2019/8/1/is-mind-reading-the-future-of-bci-technology
Norman, Don (2010). El diseño de los objetos del futuro. La interacción entre el hombre y la máquina. Paidós.
Oh, Jeeyun, Bellur, Saraswathi, Sundar, S. Shyam (2015). Clicking, Assessing, Immersing, and Sharing: An Empirical Model of User Engagement with Interactive Media. Communication Research, 45(5): 737-763. https://doi.org/10.1177/0093650215600493
Xiong, Jianghao, Hsiang, En-Lin, He, Ziqian et al. (2021). Augmented reality and virtual reality displays: emerging technologies and future perspectives. Light Sci Appl 10, 216. https://doi.org/10.1038/s41377-021-00658-8
En aquesta assignatura l'alumnat té llibertat per utilitzar aquell programari que millor s'adapti a les seves necessitats i capacitats tècniques. En els casos en què es proposi la feina amb un programari determinat, serà amb programaris gratuïts, que es presentaran en les sessions docents.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 41 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |