Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 3 |
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'assignatura no requereix prerequisits.
L'objectiu de l'assignatura és introduir l'alumne en l'àmbit de la direcció d'art des de totes les facetes diferenciant la polisèmia del concepte i oferint la possibilitat de deixar obertes diferents apostes laborals. S'aprofundirà en el perfil de la figura del director d'art i en el seu procés de treball per dur a terme una conceptualització visual correcta d'un projecte que es demostri en els detalls específics (il·luminació, personatges, gràfica, decoració, etc.)
La direcció dart. Accepcions i disciplines.
La conceptualització visual. Ideació. Emoció.
Departament artístic de preproducció. Concepció, disseny, desenvolupament i implementació.
Àmbits dactuació.
El director dart: coordinació de projectes.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 10 | 0,4 | CM14, CM15, KM19, SM19, CM14 |
Pràctiques d'implementació | 40 | 1,6 | CM14, CM15, KM19, SM19, CM14 |
Sessions teòriques | 20 | 0,8 | CM14, CM15, KM19, SM19, CM14 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 20 | 0,8 | CM14, CM15, KM19, SM19, CM14 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, anàlisi i síntesi de textos, preparació i realització de treballs | 60 | 2,4 | CM14, CM15, KM19, SM19, CM14 |
L’assignatura es realitzarà en base a quatre metodologies: sessions teòriques i pràctiques d’implementació (a l’aula o als laboratoris), sessions de tutories i treball autònom en el que l’alumne ha de desenvolupar els treballs, fer lectures i preparar les pràctiques de l’aula.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Projecte | 40% | 0 | 0 | CM14, CM15, KM19, SM19 |
Proves avaluatives | 20% | 0 | 0 | CM14, CM15, KM19, SM19 |
Pràctiques d'implementació | 40% | 0 | 0 | CM14, CM15, KM19, SM19 |
L’avaluació es durà a terme en base a tres sistemes:
Bowie, José Antonio Pérez. “La adaptación cinematográfica a la luz de algunas aportaciones teóricas recientes.” Signa (Madrid, Spain) 13.13 (2004): 277–300. Print.
Castello Sirvent, Fernando, and Vanessa Roger Monzó. “DIRECCIÓN DE ARTE Y PRODUCCIÓN PUBLICITARIA: ANALIZAR, CONECTAR, EXPERIMENTAR Y CREAR.” Vivat academia (Alcalá de Henares) 22.147 (2019): 65–85A. Web.
Hernández Serrano, Gloria. Dirección de arte para producciones audiovisuales. Madrird: Ministerio de Educación de España, 2017. Print.
López Fernández, Jesús, and Leonor Balbuena Palacios. “Comunicando a través de la seducción : análisis de la dirección de arte en la publicidad de perfumes.” (2019): n. pag. Print.
Oejo, Eduardo. Dirección de arte / Eduardo Oejo Montano. Madrid: Eresma & Celeste, 1998. Print.
Quintas Froufe, Eva, and Natalia Quintas Froufe. “Moulin Rouge : dos estilos de direccion artistica.” Revista FAMECOS 40 (2009): 84–. Print.
Rizzo, Michael. Manual de dirección artística cinematográfica / Michael Rizzo ; traducción: Sylvia Steinbrecht Aleix. Barcelona: Omega, 2007. Print.
Rom Rodríguez, Josep A. Diseño gráfico publicitario : diseño gráfico y dirección de arte publicitaria. N.p., 2018. Print.
Paquet Adobe
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 41 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |