Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per cursar aquesta assignatura es requereix una bona comprensió de l'anglès.
Aquesta assignatura s'inclou dins la matèria anomenada Creació i Realització Audiovisual i té caire obligatori. L'objectiu fonamental és que l'alumne conegui tots els procediments i les etapes que formen part del disseny, la planificació, la gestió i la realització de l'obra audiovisual des d'un punt de vista professional, i més en particular els següents:
• Identificar el marc productiu de les indústries audiovisuals i les seves particularitats.
• Estudiar les característiques dels principals productes audiovisuals.
• Identificar els perfils professionals que intervenen en els processos productius del sector de l'audiovisual.
• Conèixer els processos d'ideació dels productes audiovisuals.
• Saber els aspectes clau del disseny de les obres audiovisuals.
• Adquirir capacitat d'elaboració dels diferents tipus de projectes necessaris per tal de dur a terme una obra audiovisual.
• Adquirir coneixement i un cert domini dels instruments de planificació i control.
• Saber els principis bàsics de gestió dels equips professionals que participen en l'elaboració dels productes audiovisuals.
• Identificar els processos de resultats i de control de qualitat de les obres.
El programa de l'assignatura es desenvoluparà en cinc apartats:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions pràctiques | 75 | 3 | |
Sessions teòriques | 30 | 1,2 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació i realització dels treballs del curs | 150 | 6 |
La metodología d'aquesta assigantura inclou les classes teòriques introductòries als aspectes clau de la producció audiovisual, així como sessions pràctiques i tutories amb anàlisis de cas que il·lustrin les qüestions bàsiques del programa.
Tindrà una important part d'aplicació pràctica dels continguts apresos que consistirà en l'execució en equip d'una producció audiovisual, així com la seva presentació i defensa pública davant d'un jurat format per professionals del sector.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen teòric | 30% | 3 | 0,12 | CM03, CM04, SM06, SM07, SM08 |
Presentació de pressupostos | 5% | 3 | 0,12 | CM03, CM04, SM06, SM07, SM08 |
Presentació de sinopsis | 5% | 3 | 0,12 | CM03, CM04, SM06, SM07, SM08 |
Presentació del pla de producció i plantejament artístic | 5% | 3 | 0,12 | CM03, CM04, SM06, SM07, SM08 |
Presentació del projecte | 5% | 3 | 0,12 | CM03, CM04, SM06, SM07, SM08 |
Projecte finalitzat | 50% | 15 | 0,6 | CM03, CM04, SM06, SM07, SM08 |
L'avaluació de l'assignatura constará de tres parts que s'hauran de superar de manera independent. Aquestes parts són:
-Examen dels aspectes teòrics: 30 % de la nota final.
-Treballs amb presentació pública (presentació del pressupost, presentació de la sinopsis del projecte, presentació del pla de producció i plantejament artístic, i pitching del projecte): 20% de la nota final.
-Execució del projecte (un curtmetratge de ficció o documental d'entre 10 i 15 minuts de durada): 50 % de la nota final.
Per poder aprovar l’assignatura, caldrà treure una nota mínima de:
2,5/5 punts del projecte
1,5/3 punts de l'examen teòric
1/2 punts dels treballs amb presentació pública
No es farà mitjana si no s'aproven totes les parts. En el cas de suspendre alguna o diverses parts, els estudiants hauran de superar una prova dissenyada en funció de la part que hagin suspès.
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
BUSTER, Bobette (2013) Do Story. How to tell your story so the world listens. The Do Book Company.
CARPIO VALDEZ, Santiago (2015) Arte y gestión de la producción audiovisual. Lima: Editorial UPC (llibre en línia)
GAWLINSKI, Marc (2003) Producción de televisión interactiva. Andoain: Escuela de cine y video.
MARTÍNEZ ABADÍA, José , FERNÁNDEZ DÍEZ, Federico (2011) Manual del productor audiovisual. Barcelona: UOC (llibre en línia)
MIÑARRO, Laura (2013) Cómo vender una obra audiovisual: una aproximación a la distribución de contenidos audiovisuales. Barcelona: UOC (llibre en línia)
de ROSENDO, Teresa, GATELL, Josep (2015) Objetivo Writers' Room. Las aventuras de dos guionistas españoles en Hollywood. Barcelona: Alba Editorial.
SÁINZ SÁNCHEZ, Miguel (2002) El productor audiovisual. Síntesis Comunicación Audiovisual.
SNYDER, Blake (2010) ¡Salva al gato! Barcelona: Alba Editorial.
de WINTER, Helen (2006) ...What I really want to do is produce. London: Faber and Faber.
S'aniran recomanant diferents referències documentals al llarg del curs i en funció de les necessitats específiques de cada projecte.
Escriptura: qualsevol editor de textos
Pressupostació: qualsevol programa de full de càlcul
Edició: qualsevol programa d'edició de vídeo que hi hagi a la facultat (DaVinci Resolve) o altres similars (Premiere, Final Cut)
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 41 | Català | anual | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 42 | Català | anual | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 43 | Català | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Català | anual | matí-mixt |