Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap prerequisit contemplat.
Avís: La professora responsable de la guia docent no serà qui impartirà l'assignatura
S'espera que l'estudiant, al finalitzar el seu estudi sigui capaç de:
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura.
SESSIONS MAGISTRALS
1. Introducció. Psicologia aplicada al comportament de les audiències. Persuasió
2. Com ens persuadeixen. Psicologia de la comunicació persuasiva.
3. Com percebem els continguts: atenció, percepció i memòria.
4. Com prenem decisions: emocions, dissonàncies, via ràpida i via lenta.
5. Com seguim tendències: canvi social, segmentació psicosocial i tendències socials.
6. Com formem part de segments de mercat: identitat, grups socials, estratificació i principals categories socials: edat i gènere.
SEMINARIS
En paral·lel a les sessions magistrals es realitzaran 7 seminaris d'assistència obligatòria, que acostaran a la pràctica professional els continguts teòrics.
Seminari 1: persuasió
Seminari 2: atenció
Seminari 3: eye tracking
Seminari 4: aprenentatges associatius
Seminari 5: via ràpida / via lenta
Seminari 6: pensament creatiu
Seminari 7: categorització social i gènere
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases teòriques | 37,5 | 1,5 | |
Seminaris | 15 | 0,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | |
Tipus: Autònomes | |||
Autònoma | 40 | 1,6 |
L'objectiu de l'assignatura és l'aplicació de les teories provinents de la psicologia a la pràctica professional de la comunicació audiovisual, per això tant les classes magistrals, com els seminaris i els exercicis pràctics, cercaran que l'alumnat sapiga aplicar aquests coneixements a problemes reals.
La metodologia docent inclou activitats dirigides, supervisades i autònomes i combinarà i integrarà les classes teòriques amb grups de debat i sessions dirigides de seminaris, i també la realització de tutories presencials.
La integració metodològica es portarà a terme a partir de la utilització de les aules MOODLE de UAB.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per factors externs, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 40% | 2 | 0,08 | CM18, KM22, KM23, SM24, SM25 |
Participació i informes dels seminaris | 30% | 18 | 0,72 | CM18, KM22, KM23, SM23, SM24, SM25 |
Treball de curs | 30% | 30 | 1,2 | CM18, KM23, SM23, SM24 |
a) AVALUACIÓ CONTINUADA:
Per a aprovar l'assignatura en l'avaluació continuada totes les avaluacions (Examen, Treball de curs i Seminaris) han de tenir una nota igual o superior a 5 en les següents condicions:
b) RECUPERACIÓ avaluació continuada:
Per a optar-hi, l'alumnat ha d'haver estat avaluat prèviament d'almenys 2/3 del total d'activitats avaluables de l'assignatura. Hi haurà recuperació de les ACTIVITATS SUSPESES en l'avaluació continuada. Les condicions per a fer la recuperació són les següents:
Característiques de la recuperació:
c) AVALUACIÓ ÚNICA:
El sistema d’avaluació única de l'assignatura està basat en els següents percentatges:
Per a superar l'assignatura s'haurà d'arribar al 5, o superar-lo en cada una de les parts que componen la seva avaluació.
Els treballs es lliuraran el dia de l'examen, en el qual s'avaluarà la prova teòrica i l'examen del llibre.
d) RECUPERACIÓ avaluació única:
Per a optar-hi, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat d'almenys 3/4 del total d'activitats avaluables de l'assignatura. Hi haurà recuperació de les ACTIVITATS SUSPESES en l'avaluació continuada. Les condicions per a fer la recuperació són les següents:
ALTRES:
PUJAR NOTA: Podrà presentar-se a pujar nota l'alumnat que en l'avaluació continuada hagi obtingut una nota igual o superior al 8,5. Per a pujar nota es farà un examen global de l'assignatura. Si la nota final aconseguida en aquest examen és superior a la nota final aconseguida en l'assignatura en l'avaluació continuada, es procedirà a pujar la nota; si és inferior, la nota final de l'assignatura serà la nota final aconseguida en l'avaluació continuada.
SEGONA MATRÍCULA: En cas de segona matrícula, l'alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en un examen final 50% i un treball obligatori 50%, si no es va aprovar el treball en la primera convocatòria. La qualificació de l'assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi.
PLAGI: En cas que l’estudiant realitzi un plagi sense citar, o un ús no explicitat d’una IA per a realitzar una tasca, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin dues irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta serà 0.
B
Cialdini, R. B., & Goldstein, N. J. (2004). Social influence: Compliance and conformity. Annu. Rev. Psychol., 55, 591-621.
Dubois, B. y Rovira, A. (1998) Comportamiento del Consumidor. Comprendiendo al Consumidor. Madrid: Prentice Hall, 2ª Edición.
Pastor Ruiz, Y. (2006). Psicología social de la comunicación: aspectos básicos y aplicados.
Vinyals, A. (2019). El consumidor tarado. Barcelona: Amazon.
Bibliografia Complementària
Alonso L. E., Conde F. (1994) Historia del consumo en España: Una aproximación a sus orígenes y primer desarrollo. Madrid: Debate
Ariely D. (2008) Las trampas del deseo . Londres: Harper Collins Harper Collins.
Darley, A. (2002). Cultura visual digital: espectáculo y nuevos géneros en los medios de comunicación. Barcelona: Paidós.
Dooley, R. (2011). Brainfluence: 100 ways to persuade and convince consumers with neuromarketing. John Wiley & Sons.
Hari, J. (2023). El valor de la atención: Por qué nos la robaron y cómo recuperarla. Ediciones Península.
Kahneman, D. (2012). Pensar rápido, pensar despacio. Debate.
Klein, N. (2000) No logo. El poder de las marcas. Barcelona: Paidós.
Quintanilla Pardo, I. (2002) Psicología del Consumidor. Madrid:Prentice Hall.
Quintas-Froufe, N., & González-Neira, A. (2021). Los estudios de la audiencia: De la tradición a la innovación. Editorial GEDISA.
Morgado, I. (2012). Cómo percibimos el mundo. Ariel.
Mucchielli, A., & Zalduendo, C. L. (1998). Psicología de la comunicación. Paidós.
Zaltman, G. (2003) Cómo piensan los consumidores. Barcelona: Empresa Activa.
AMPLIACIÓ DE TEMES I ARTICLES DE REFLEXIÓ AL BLOG:
http://psicologiadelconsumo.wordpress.com/
No cal programari específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 41 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 42 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 43 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |