Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501933 Periodisme | OT | 3 |
2501933 Periodisme | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Assignatura optativa de tercer i quart en el Grau de Periodisme. Caldrà que l'alumnat tingui un coneixement de temes d'actualitat; demostri capacitat per l'ús correcte oral i escrit del català i el castellà. Cal tenir en compte que l'alumnat ja haurà realitzat assignatures obligatòries relacionades amb aquesta assignatura i que això permetrà que ja tingui les capacitats tècniques necessàries per al desenvolupament d'activitats específiques.
1. Integrar la dimensió empresarial dins el concepte del periodisme i dels mitjans de comunicació.
2. Faer servir models d’anàlisi de mercat i de empresa.
3. Conèixer diferents casos d’empreses periodístiques i les tendències actuals pel que fa al disseny de producte i l’impacte de l’entorn tecnològic en la producció de continguts, el seu consum i la seva monetització.
4. Elaborar i presentar un projecte empresarial propi en l’àmbit de la comunicació.
1. El periodisme com a missió empresarial.
2. Els públics: hàbits i necessitats informatives.
3. Productes informatius, models de negoci i entorn digital.
4. Projecte empresarial en l’àmbit de la comunicació.
(*) El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
En una de les sessions de l'assignatura es destinaran uns 15 minuts per a que els estudiants puguin respondre les enquestes d'avaluació de l'actuació docent i d'avaluació de l'assignatura o mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral | 15 | 0,6 | 3, 2, 1, 4, 6, 5, 7, 9, 8, 11, 17, 15, 10 |
Seminaris i pràctiques | 33 | 1,32 | 3, 2, 1, 4, 6, 5, 7, 9, 8, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 16, 15, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 42 | 1,68 | 3, 2, 1, 4, 6, 5, 7, 9, 8, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 16, 15, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 60 | 2,4 | 3, 2, 1, 4, 6, 5, 7, 9, 8, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 16, 15, 10 |
El desenvolupament del curs es portarà a terme dins de les següents metodologies docents:
Classes magistrals
Seminaris
Classes invertides
Estudis de cas
Learning by doing
Sessions amb convidat
Desenvolupament i presentació del projecte final
El centre del curs és el treball final, un projecte d'empresa de comunicació, que serà tutoritzat de forma constant als grups de pràctiques de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 30% | 0 | 0 | 3, 2, 1, 4, 6, 7, 17, 18, 16, 15, 10 |
Participació a les activitats del curs | 10% | 0 | 0 | 3, 2, 6, 5, 8, 11, 16, 15 |
Presentació oral (projecte final) | 20% | 0 | 0 | 6, 5, 8, 11, 13, 14, 16 |
Projecte final | 40% | 0 | 0 | 3, 2, 1, 4, 6, 5, 7, 9, 8, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 16, 15, 10 |
Activitats d'avaluació:
A. 40% elaboració d’un projecte empersarial de comunicació.
B. 20% presentació del projecte elaborat
C. 30% examen final
D. 10% participació a classe.
L'avaluació constarà de tres parts: la part teòrica, l'elaboració i presentació d’un projecte empersarial de comunicacióles i la participació i proactivitat en les sessions lectives. El projecte tindrà un pes del 60% sobre la nota final (40% el projecte i 20% la presentació).
L'examen teòric (30% de la nota final) serà la resolució teòrica per escrit de problemes i situacions relacionat amb allò que s'ha explicat a classe.
En cas de suspendre algun dels tres apartats, no tots es podràn recuperar. El projecte i la seva presentació (així com la participació a classe) no tenen recuperació, són pràctiques en grup que es realitzen durant bona part del semestre. L'examen teòric es pot recuperar al final del semestre.
Aquesta assignatura no contempla la realització d'avaluació única, ni tampoc d'una prova de síntesi per a segones matrícules.
Plagi:
L'estudiant que faci qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat,...) es qualificarà amb aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de lassignatura serà 0.
Bàsica
Cerezo, P. (2022). Deconstruyendo los medios: Cómo adaptar las empresas de comunicación al entorno digital. Almuzara.
Newman, N. (2023). Periodismo, medios y tecnología: tendencias y predicciones para 2023. Reuters Institute for the Study of Journalism, University of Oxford. Disponible en: <https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/es/periodismo-medios-y-tecnologia-tendencias-y-predicciones-para-2023>
Newman, N., Robertson, C. T., Eddy K., Nielsen R. K., (2023). Digital News Report 2022. Reuters Institute for the Study of Journalism, University of Oxford. Disponible en:
<https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/es/digital-news-report/2022>
Complementària
Cerezo, P. (2018). Los medios líquidos: la transformación de los modelos de negocio. Editorial UOC.
Cerezo, P. (2019). Los medios ante los modelos de suscripción. Editorial UOC.
Clark, T., Osterwalder, A. y Pigneur, Y. (2012). Tu modelo de negocio. Editorial Deusto.
Covey, S. (2011). Los 7 hábitos de la gente altamente efectiva. Booket.
Al tractar-se d'una assignatura pràctica el programari requerit és l'habitual per a la realització de les tasques periodístiques de producció de continguts.
En concret, es requereixen les següents eines:
Programari d'edició d'àudio: Audacity
Programari d'edició de textos: Word o similar
Programari d'edició d'imatges: Canva
Programari d'anàlisi de dades: Excel o similar
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 11 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |