Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501933 Periodisme | OT | 3 |
2501933 Periodisme | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Establerts per la institució
Introducció als fonaments historiològics, morfològics, genològics i tematològics del Comparatisme Periodístico-Literari
1. Periodisme y literatura: una tradició de relacions promíscues
2. El 'gir lingüistic' i la seva incidència en els estudis periodístics
3. Condició retòrica de l'expressió periodística
4. Ficció i facció en l'expressió periodística
5. Literatura periodística i periodisme literari
6. Fites del periodisme literari modern i contemporani, de Daniel Defoe al New Journalism
7. La petjada de la literatura fictícia en el periodisme: novela, relat breu, escriptura teatral
8. La petjada de la literatura factícia en el periodisme: prosa memorialística i biogràfica (memòries, autobiografies, biografies, dietaris, cartes); prosa documental (documents personals i història oral)
9. Gèneres i estils d'escriptura periodístico-literaria de tenor narratiu: novel.la-reportatge, reportatge novel.lat, la crònica i les seves hibridacions
10. Gèneres i estils d'escriptura periodístico-literaria de tenor argumentatiu: assaig i prosa d'idees, columna, retrat i semblança
11. Gèneres i estils d'escriptura periodístico-literaria de tenor dialògic: l'entrevista literària i el reportatge-entrevista
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Explicacions a classe | 20 | 0,8 | 2, 6, 4, 7, 20, 1, 9, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 5, 3, 17, 18, 16, 15, 19, 22, 21 |
Seminaris de lectura i discussió | 30 | 1,2 | 2, 6, 4, 7, 20, 1, 9, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 5, 3, 17, 18, 16, 15, 19, 22, 21 |
L'assignatura combinarà les explicacions sobre el temari amb els seminaris sobre obres, autors i procediments, basats en la lectura atenta i en la deliberació colectiva.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència, tutories i participació als seminaris | 20% | 20 | 0,8 | 2, 6, 4, 7, 20, 1, 9, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 5, 3, 17, 18, 16, 15, 19, 22, 21 |
Examen final | 40% | 50 | 2 | 4, 7, 1, 9, 10, 14, 18, 16 |
Reportatge novel·lat o altre gènere literari | 40% | 30 | 1,2 | 2, 6, 4, 7, 20, 1, 9, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 5, 3, 17, 18, 16, 15, 19, 22, 21 |
Les activitats d'avaluació són:
- A: Assistència i participació activa a les classes, seminaris i tutories (20% de la qualificació final)
- B: Reportatge novel.lat o altre gènere literari escollit --retrat, semblança, entrevista, crònica-- (40% de la qualificació final)
- C: Examen final (40% de la qualificació final)
Aprovar l'assignatura requereis l'obtenció d'una nota mínima de 5 en cadascuna de les tres activitats.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual, on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat de totes les activitats. Per poder-se presentar a la recuperació de l’assignatura, s’haurà hagut d’obtenir la nota mitjana de 3,5. Les activitats que queden excloses del procés de recuperació són les tutories, l'assistència a classe i la participació als seminaris.
L'alumnat serà no avaluable si no entrega el treball d'escriptura i fa l'examen final; totes dues proves són indispensables per ser avaluat.
En cas de segona matrícula, l’alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en l'elaboració d'una memòria raonada i documentada sobre el temari. La qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, com ara un plagi, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En conseqüència, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Els professors vetllaran per observar la perspectiva de gènere, sempre que sigui possible.
Aquesta assignatura ofereix la possibilitat d'avaluació única. Les condicions per ser avaluats i avaluades amb aquesta modalitat s'explicaran el primer dia de classe.
Albert Chillón: -La palabra facticia. Literatura, periodismo y comunicación, Barcelona-Valencia, Aldea Global, 2014
- La literatura de fets. Els nous periodismes i l'art del reportatge, Barcelona, Llibres de l'Índex, 1993
Norman Sims: The Literary Journalists, Ballantine Books, 1984
David Vidal: El malson de Chandos, Barcelona-Valencia, Aldea Global, 2002
Robert Herscherr: Periodismo narrativo, Universidad de Barcelona, 2014
Truman Capote: A sangre fría, Barcelona, Anagrama, 2003
Tom Wolfe: El nuevo periodismo, Barcelona, Anagrama, 1981
Ryszard Kapuscinski: - El Sha o la desmesura del poder, Barcelona, Anagrama, 2007
- El emperador, Barcelona, Anagrama, 2007
Oriana Fallaci: - Un hombre, Barcelona, Noguer y Caralt, 1984
- Entrevista con la historia, Barcelona, Noguer y Caralt, 1986
Montserrat Roig: - Els catalans als camps nazis, 1977
- Retrats paral·lels. Barcelona: Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 1975-1978, 3 volums
Word
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 11 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 12 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |