Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501933 Periodisme | OT | 3 |
2501933 Periodisme | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es requereix que l'alumnat tingui coneixement de l'actualitat política i social. També són condicions indispensables una actitud proactiva, participativa, un interès pel context geopolític i sensibilitat pels conflictes socials de proximitat.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
La perspectiva de gènere s'incorporarà com a part integrant del programa.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i activitats a l'aula | 30 | 1,2 | 2, 1, 4, 5, 7, 6, 13, 14, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminari | 14 | 0,56 | 3, 2, 15, 1, 4, 7, 6, 13, 14, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom de l'estudiant | 54 | 2,16 | 2, 4, 5, 8, 9, 10, 13, 12, 11 |
La docencia combinarà diversos mètodes d'ensenyament per a promoure l'aprenentatge dels estudiants:
Activitats dirigides
a) Classes magistrals: en aquestes sessions el professor explicarà els conceptes bàsics i les nocions de l'assignatura i permetrà als alumnes discutir i reflexionar sobre el contingut principal a través d'una participació activa.
b) Seminaris: sessions de treball centrades en lectures, activitats orals o presentacions en grup, treballs de curs individuals.
Activitats supervisades
a) Tutories: els estudiants podran consultar amb la professora de l'assignatura, en determinat horari, per a aclarir els dubtes que puguin tenir sobre l'assignatura.
b) Sessions d'avaluació.
Activitats autònomes
a) Treball autoorganitzat: lectura de textos i cerca d'informació, redacció de treballs individuals.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació a classe | 10% sobre la qualificació final | 8 | 0,32 | 2, 1, 4, 5, 6, 13, 14 |
Prova de síntesi | 40% sobre la qualificació final | 4 | 0,16 | 2, 15, 1, 4, 6, 13, 14, 11 |
Seminari | 20% sobre la qualificació final | 14 | 0,56 | 3, 2, 15, 1, 4, 5, 7, 13, 14, 12, 16 |
Treball individual de curs | 30% sobre la qualificació final | 26 | 1,04 | 15, 1, 4, 8, 9, 10, 13, 14, 12 |
Per poder aprovar l'assignatura, caldrà treure una nota mínima de 5 en la prova de síntesi.
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació de l'assignatura. Per poder-se presentar a la recuperació de l'assignatura, s'haurà hagut d'obtenir la nota mitjana de 3.5 o superior. Les activitats que quedaran excloses del procés de recuperació són: el seminari, la participació a classe i el treball individual de curs.
Alumnes de segona matrícula: avaluació final
En cas de segona matrícula, l'alumnat podrà fer una única prova de síntesi al final del semestre. La qualificació de l'assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi.
Avaluació única
El sistema d'avaluació única de l'assignatura està basat en els següents percentatges:
A (40%) + B (40%)+ C (20%) = 100% NOTA FINAL DE L'ASSIGNATURA
Recuperació: avaluació única
Plagi
L'estudiantat que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat...) que pugi conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixen diverses irregularitats, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
Chadwick, Andrew. 2006. Internet politics: States, citizens, and new communication technologies. New York: Oxford University Press.
Chadwick, Andrew. 2017. The Hybrid Media System: Politics and Power. 2nd ed. Nova York: Oxford University Press.
Curran, James. 2011. Media and Democracy. Abingdon, Oxon: Routledge.
Donsbach, Wolfgang i Michael W. Traugott, eds. 2008. The Sage Handbook of Public Opinion Research. Londres-Thousand Oaks: Sage.
Esser, Frank i Jesper Strömbäck, eds. 2014. Meditatization of Politics. Understanding the Transformation of Western Democracies. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Gerbaudo, Paolo. 2019. The digital party: Political organisation and online democracy. Londres: Pluto Press.
Grossi, Giorgio. 2007. La opinión pública. Teoría del campo demoscópico. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.
Mazzoleni, Gianpietro. 2010. La comunicación política. Madrid: Alianza Editorial.
Ortega, Felix. 2011. La política mediatizada. Madrid: Alianza Editorial.
Semetko, Holli i Margaret Scammell, eds. 2012. The SAGE Handbook of Political Communication. Londres: Sage Publications.
Street, John. 2001. Mass media, politics and democracy. Nova York: Palgrave Macmillan.
No cal.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 11 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 12 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |