Logo UAB

Pràctiques Externes II

Codi: 104968 Crèdits: 12
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2500894 Turisme OB 3

Professor/a de contacte

Nom:
Maria Jose Aguar Martinez
Correu electrònic:
mariajose.aguar@uab.cat

Equip docent

Gemma Sagué Pla

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

S'ha d'haver aprovat Pràctiques Externes I per a matricular-s'hi.


Objectius

  • Aproximar l’alumnat a la realitat laboral del sector
  • Ampliar i aplicar els coneixements teòrics dels diferents aspectes treballats durant el decurs de la carrera
  • Adquirir experiència  i coneixement en el món professional real
  • Facilitar la generació de competències professionals
  • Donar compliment a la concepció del cicle docent de les pràctiques

Competències

  • Aplicar les eines de les tecnologies de la informació i de la comunicació (programes de gestió de reserves, paquets de gestió d'agències de viatges, programes de gestió hotelera, etc.) als àmbits de gestió, planificació i productes del sector turístic.
  • Demostrar un comportament responsable amb el medi ambient.
  • Demostrar un comportament ètic i d'adaptació a diferents contextos interculturals.
  • Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
  • Gestionar els recursos humans en les organitzacions turístiques.
  • Integrar a l'entorn de pràctiques les competències adquirides.
  • Manejar les tècniques de comunicació a tots els nivells.
  • Planificar i gestionar activitats partint de la qualitat i la sostenibilitat.
  • Planificar, organitzar i coordinar el treball en equip, creant sinergies i sabent-se situar al lloc dels altres.
  • Prendre decisions en contextos d'incertesa i ser capaç d'avaluar i preveure les conseqüències d'aquestes decisions a curt, mitjà i llarg terminis.
  • Ser capaç d'autoavaluar-se els coneixements adquirits.
  • Tenir orientació de servei al client.
  • Tenir visió de negoci, captar les necessitats del client i avançar-se als possibles canvis de l'entorn.

Resultats d'aprenentatge

  1. Demostrar un comportament responsable amb el medi ambient.
  2. Demostrar un comportament ètic i d'adaptació a diferents contextos interculturals.
  3. Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
  4. Gestionar els recursos humans en les organitzacions turístiques.
  5. Integrar a l'entorn de pràctiques les competències adquirides.
  6. Manejar les tècniques de comunicació a tots els nivells.
  7. Planificar i gestionar activitats partint de la qualitat i la sostenibilitat.
  8. Planificar, organitzar i coordinar el treball en equip, creant sinergies i sabent-se situar al lloc dels altres.
  9. Prendre decisions en contextos d'incertesa i ser capaç d'avaluar i preveure les conseqüències d'aquestes decisions a curt, mitjà i llarg terminis.
  10. Ser capaç d'autoavaluar-se els coneixements adquirits.
  11. Tenir orientació de servei al client.
  12. Tenir visió de negoci, captar les necessitats del client i avançar-se als possibles canvis de l'entorn.
  13. Utilitzar els programes informàtics i altres eines de comunicació necessaris per a desenvolupar l'activitat professional.

Continguts

La formació dona continuïtat a la feina iniciada al curs anterior per a la definició dels objectius professionals de l'alumnat, per al desenvolupament de competències i l'enfocament de la seva futura carrera professional.

La part pràctica consisteix en una formació de 250 hores en una empresa del sector d'allotjament, restauració o càtering.

El contingut d’aquesta assignatura inclou el període de pràctiques, la participació en els tallers i la realització de les activitats relacionades amb aquesta matèria, així com l’assistència a diversos actes i sessions organitzats durant l’any. Al final del període de pràctiques, l'estudiant haurà de lliurar al/a la tutor/a acadèmic/a la Memòria de pràctiques, així com supervisar que la persona tutora de pràctiques de l’empresa complimenta i envia l'avaluació del rendiment de l'estudiant a la universitat. També serà responsable de respondre l’enquesta de valoració de les pràctiques.

La formació pràctica s'orienta a conèixer l'organització, el funcionament i la gestió d'empreses del sector turístic, que poden cobrir àmbits com l'atenció al client, l'organització i la promoció de productes o serveis turístics, etc. Si és necessari, la universitat oferirà una àmplia gamma d'empreses associades que col·laborarà per assolir aquests objectius d’aprenentatge. En aquest sentit, entre les activitats i esdeveniments que l'estudiant ha de completar i assistir per aprovar l'assignatura destaquem el Workshop -Trobada universitat Empresa que es celebra al febrer de cada any.

 

 


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Formació pràctica en empreses 250 10 5, 2, 1, 3, 11, 12, 4, 7, 8, 10, 9, 6, 13
Tipus: Supervisades      
Assistència esdeveniments/activitats aula 10 0,4 5, 2, 1, 3, 11, 7, 8, 10, 6
Tutories 10 0,4 2, 3, 11, 8, 9
Tipus: Autònomes      
Memòria de pràctiques 10 0,4 5, 2, 1, 3, 11, 7, 10, 6, 13

El curs s'impartirà utilitzant tres metodologies d'ensenyament:

a)      Autoavaluació i tasques d'autoanàlisi per a l’enfocament d’objectius professionals.

b)      Treball autònom després d'estar en contacte amb professionals de la indústria per comprendre millor les operacions característiques i els perfils professionals que millor s'ajusten a cada rol i tipus d'empresa del conjunt de la indústria.

c)      Aprendre fent: formació pràctica en un entorn professional, degudament supervisada i tutoritzada per un expert en el camp professional.

A més, l'estudiant s'haurà d'adaptar a la cultura i valors de l'organització, la seva regulació interna, polítiques i procediments, així com considerar les instruccions de la persona tutora i les regulacions principals de la universitat.

 

Idioma d'impartició: 

Grau de Turisme: espanyol

Bachelor's Degree in Tourism: La llengua principal serà l'anglès, tot i que s'adaptarà a les necessitats de cada sessió.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assistència i participació esdeveniments/activitats aula 20% 10 0,4 5, 11, 12, 4, 8, 10, 6
Memòria de pràctiques 40% 5 0,2 5, 3, 11, 12, 4, 7, 8, 10, 9, 6, 13
Valoració tutor d'empresa 40% 5 0,2 5, 2, 1, 3, 11, 12, 4, 7, 8, 10, 6, 13

Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única

L’avaluació consta de:

a)     El control i seguiment de l’assistència dels estudiants a les reunions, trobades i actes estipulats pel centre.

b)     El control i seguiment de l’estada de pràctiques i l’Informe de valoració per part del/ de la tutor/a d’empresa.

c)     Redacció de la Memòria de les pràctiques per part de l’alumne/a.

Es podrà considerar un seguiment addicional per part de la tutora docent amb l’estudiant i/o el/la tutor/a de l’empresa durant el període de pràctiques.

  • L’estudiant inscrit en aquesta té l’obligació d’assistir a les sessions de treball (tallers i altres sessions), així com als seminaris, xerrades i presentacions externes organitzades per la institució. Per exemple, el Workshop Trobada Universitat-Empresa.
    L’assistència dels estudiants a les reunions, trobades i actes estipulats pel centre tenen un valor del 20% del total de la nota.
  • La Memòria representarà el 40%.
  • La valoració del/de la tutor/a de l’empresa constitueix un 40%.

La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.

IMPORTANT Per a poder superar l’assignatura es deuen aprovar els tres blocs esmentats anteriorment. Cal subratllar també que l'estudiant tindrà a la seva disposició les dates clau del curs que actuen com a dates d'examen a tots els efectes i son decisives per a poder optar a l'avaluació final de l'assignatura.


Bibliografia

 

  • Arturo, Ana Amo (2019). Reclutamiento y selección de personal. Editorial Elearning, SL.
  • Bariso, J. (2020). Inteligencia emocional para la vida cotidiana: Una guía para el mundo real. Editorial Sirio Sa.
  • Espinosa, J. A. G., & Fernández, E. S. (2017). La entrevista en las organizaciones. Editorial El Manual Moderno
  • Hatum, A., & Marchiori, E. (2021). Gestión de personas en organizaciones innovadoras: manual de teoría y práctica profesional. Ediciones Granica.
  • Peláez, J. J. (2019). La nueva gestión humana: Cómo liderar el cambio en un mundo empresarial con marea emocional. Caligrama.
  • Puchol Moreno, L. (2017). El libro de la entrevista de trabajo: Cómo superar las entrevistas y conseguir el trabajo que deseas. Ediciones Díaz de Santos.

 

Els materials addicionals d'aprenentatge en format digital, així com enllaços a llocs web, es proporcionaran a través del Campus Virtual.


Programari

-


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(TE) Teoria 1 Català anual matí-mixt
(TE) Teoria 2 Anglès anual matí-mixt