Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500894 Turisme | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit per cursar aquesta assignatura.
L’assignatura pretén dotar a l’alumnat de quart curs del Grau de Turisme de les habilitats informàtiques i comunicatives necessàries per comercialitzar productes turístics treballant algunes aplicacions del Sistema de Reserves Amadeus i analitzant els diversos canals de distribució existents per a cada tipologia d’empresa turística.
L’enfocament de l’assignatura és molt pràctic i es pretén que els continguts teòrics s’apliquin en forma d’exercicis i estudi de casos.
Al finalitzar l’assignatura l’alumnat haurà de ser capaç de:
I PART: DISTRIBUCIÓ TURÍSTICA EN LÍNIA
Tema 1: La distribució turística: Definició conceptual, esquema de la comercialització turística, situació actual, estratègies de distribució i canals de distribució.
II PART: GDS- AMADEUS
Tema 1. Aplicació de cotxes
Tema 2. Aplicació d’hotels
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 10 | 0,4 | 1, 2, 4, 3, 5 |
Classes teòriques | 8 | 0,32 | 2, 4 |
Estudi | 10 | 0,4 | 1, 2, 4, 3 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 14 | 0,56 | 1, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 12 | 0,48 | 1, 2, 4, 3, 5 |
Exercicis i estudis de cas | 11 | 0,44 | 1, 2, 4, 3, 5 |
Idiomes d’impartició
Grau de Turisme: Anglès
Grau de Turisme en Anglès: Anglès
L’assignatura funciona en base a dues metodologies d’ensenyament-aprenentatge:
a) Metodologia de la part teòrica de l’assignatura:
Explicacions presencials de tipus classe-magistral pel que fa als diferents temes del programa
b) Metodologia de la part pràctica de l’assignatura:
Realització i exposició a classe d’exercicis i de casos pràctics (individuals o en equip) relacionats amb els continguts de les dues parts de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats pràctiques Amadeus (bloc II) | 30% de la nota final | 4 | 0,16 | 1, 2, 4, 3, 5 |
Estudi de casos i activitats del bloc I | 30% de la nota final | 4 | 0,16 | 1, 2, 4, 3, 5 |
Examen pràctic Amadeus (bloc II) | 40% de la nota final | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 3 |
L’avaluació de l’assignatura serà:
Avaluació continuada. L’avaluació continuada consta del següent sistema:
BLOC I: INTRODUCCIÓ A LA DISTRIBUCIÓ (30% de la nota final)
BLOC II: GDS: AMADEUS (70% de la nota final)
a) La realització d’un examen pràctic que consisteix en la realització de diverses reserves amb Amadeus que valdrà un 40% de la nota final i que farà mitja amb les dues activitats pràctiques amb una nota mínima de 4 sobre 10.
b) La realització de dos activitats pràctiques de reserves d’Amadeus que valdran un 30 % de la nota final (15 % cadascuna d’elles).
Per a calcular la nota final en avaluació continua la nota mínima en cada bloc ha de ser de 4 sobre 10.
Avaluació única. Per al model d'avalució única hi haurà un examen final d'Amadeus que val un 40% de la nota final (nota mínima de 4 sobre 10), un cas pràctic que val un 30% de la nota final i dues activitats d'Amadeus amb un valor del 30% sobre la nota final (15 % cadascuna). La nota mínima en cada bloc ha de ser de 4 sobre 10.
Re-avaluació. Aquells alumnes que no hagin superat l'¡assignatura en la convocatòria d’avaluació única i que hagin obtingut una nota final superior a 3,5 tindran dret a presentar-se a l’examen de re-avaluació.
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.
Amadeus España (2009): Manual de Amadeus Selling Platform, Madrid.
Amadeus España (2009): Prontuario de Amadeus Ticketing, Madrid.
Amadeus España (2009): Prontuario de Reservas, tarifas y emisión, Madrid.
Del Pico, F. (1997): Manual de Reservas Savia Amadeus, Madrid: Opentour Ediciones.
Buhalis, D. & Laws, E. (2001). Tourism Distribution Channels: Practices, Issues and Transformations. Thomson, London.
Buhalis, D. (2008). Relationships in the Distribution Channel of tourism, International Journal of Hospitality & Tourism Administration, 1:1, 113-139, DOI: 10.1300/J149v01n01_07.
Kracht, J. & Wang Y. (2010). “Examining the tourism Distribution channel: evolution and transformation”. International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 22 Issue: 5, pp.736-757. https: //doi.org/10.1108/09596111011053837.
O’Connor, Peter. “Online Tourism and Hospitality Distribution: a Perspective Article.” Tourism review (Association internationale d’experts scientifiques du tourisme) 75.1 (2020): 290–293. Web.
Reino, Sofia, Aurkene Alzua-Sorzabal, and Rodolfo Baggio. “Adopting Interoperability Solutions for Online Tourism Distribution: An Evaluation Framework.” Journal of hospitality and tourism technology 7.1 (2016): 2–15. Web.
Thakran, Kanika, and Rohit Verma. “The Emergence of Hybrid Online Distribution Channels in Travel, Tourism and Hospitality.” Cornell hospitality quarterly 54.3 (2013): 240–247. Web.
Travaglini, A. et Al. (2016).Marketing digital turístico: y estrategias de revenue management para el sector de la hostelería. Barcelona: Marcombo.
Altre material de suport en format digital i enllaços a pàgines web s’ofereixen al Campus Virtual.
GDS: Amadeus
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |