Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500894 Turisme | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap requisit previ.
L'assignatura pretén dotar a l'alumnat de quart curs del Grau en Turisme de la capactitat d'anàlisi i pensament crític sobre les noves tendències del sector, la innovació i les pràctiques més adequades a implementar a les diverses tipologies d'empreses turístiques i professionals independents del sector per diferenciar-se de la competència i incrementar la seva quota de mercat.
Al finalitzar l’assignatura l’alumnat haurà de ser capaç de:
Introducció al Revenue Management
Creació i disseny de viatges combinats
Noves tendències al sector turístic
Tecnologia aplicada al sector turístic
Blocs en turisme: de viatge, corporatius, professionals
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 7 | 0,28 | 2, 4, 3, 15, 7, 16, 10, 9, 6, 8, 12, 13, 14, 11, 17 |
Classes teòriques | 20 | 0,8 | 1, 2, 7, 10, 9, 6, 8, 12, 13, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 14 | 0,56 | 1, 2, 4, 3, 5, 15, 7, 16, 10, 9, 8, 12, 13, 14, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 30 | 1,2 | 1, 2, 4, 5, 15, 7, 16, 10, 9, 6, 12, 13, 14, 11, 17 |
Resolució exercicis i casos pràctics | 32 | 1,28 | 1, 2, 4, 3, 5, 15, 7, 16, 10, 9, 6, 8, 12, 13, 14, 11, 17 |
Temps d'estudi | 32 | 1,28 | 1, 4, 3, 5, 15, 7, 10, 9, 6, 12, 11 |
Idiomes d’impartició
Grau de Turisme: Anglès
Grau de Turisme en Anglès: Anglès
L’assignatura funciona en base a tres metodologies d’ensenyament-aprenentatge:
a) Metodologia teòrica: Explicacions presencials de tipus classe-magistral pel que fa als diferents temes del programa i que permetran a l’estudiant desenvolupar la metodologia pràctica.
b) Metodologia pràctica: Recerca de casos reals per part dels alumnes i posada en comú-debat amb la resta de companys, prova de les diverses eines tecnològiques explicades a classe i aprenentatge del seu funcionament .
c) Seminaris, conferències i/o visites a empreses del sector obligatòries a càrrec de professionals del sector.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats tema 1 | 12% de la nota final | 3 | 0,12 | 2, 4, 3, 5, 7, 16, 10, 9, 6, 8, 13, 11, 17 |
Activitats tema 2 | 12% de la nota final | 3 | 0,12 | 1, 2, 4, 3, 5, 15, 7, 16, 9, 12, 13, 11, 17 |
Activitats tema 3 | 10% de la nota final | 3 | 0,12 | 1, 2, 7, 16, 10, 12, 13, 14, 17 |
Activitats tema 4 | 16% de la nota final | 3 | 0,12 | 1, 5, 15, 7, 16, 10, 9, 6, 12, 14, 11, 17 |
Activitats tema 5 | 10 % de la nota final | 2 | 0,08 | 2, 3, 5, 15, 7, 16, 10, 9, 13, 11, 17 |
Examen d'avaluació continuada | 40% de la nota final | 1 | 0,04 | 1, 2, 4, 3, 15, 7, 16, 10, 9, 6, 8, 12, 14, 11 |
L’avaluació de l’assignatura consta de dos models diferents:
Avaluació continuada. L’avaluació continuada consta del següent sistema:
a) La realització d’una prova el darrer dia de classe per validar els coneixements treballats a totes les activitats pràctiques de l’assignatura, que valdrà un 40% de la nota final i que inclourà a més a més la matèria teòrica exposada a les classes magistrals.
b) La realització de diverses activitats pràctiques a l’aula i fora de l’aula relacionades amb els continguts teòrics treballats a classe que valdran un 60 % de la nota final (12% les activitats dels temes 1, 2, 10% les activitats dels temes 3 i 5 i 16% les activitats del tema 4). Es valorarà una presentació formal correcta i una elaboració acurada.
Per poder seguir l'avaluació continuada és obligatòria la realització de totes les activitats pràctiques de l'assignatura.
Avaluació única. L'avaluació única constarà de les següents proves:
a) La realització d'un dossier amb activitats relacionades amb els 5 temes de l'assignatura que valdrà un 60% de la nota final (12% les activitats dels temes 1, 2, 10% les activitats dels temes 3 i 5 i 16% les activitats del tema 4).
b) La realització d'un examen que valdrá un 40% de la nota final
“La recuperació de l’assignatura per avaluació única serà el mateix que el de la resta d’alumnat i per presentar-se a lare-avaluació serà necessari que aquest hagi obtingut com a mínim un 3,5 en el conjunt de les evidències de les que consti l’avaluació única”.
Re-avaluació. Aquells alumnes que no hagin superat l'assignatura en la convocatòria d’avaluació única i hagin obtingut una nota final superior a 3,5 tindran dret a presentar-se a l’examen de re-avaluació. La nota màxima que l’alumne obtindrà en aquesta convocatòria és de 5.
Amadeus Travel Trends 2024: How will we travel next year? https://amadeus.com/en/insights/press-release/amadeus-travel-trends2024-how-will-we-travel-next-year
Bosangit, Carmela, Sally Hibbert, and Scott McCabe. “‘If I Was Going to Die I Should at Least Be Having Fun’: Travel Blogs, Meaning and Tourist Experience.” Annals of Tourism Research 55 (2015): 1–14. Web.
Chen, Yu-Chen, Rong-An Shang, and Ming-Jin Li. “The Effects of Perceived Relevance of Travel Blogs’ Content on the Behavioral Intention to Visit a Tourist Destination.” Computers in human behavior 30 (2014): 787–799. Web.
Chiam, Michael, Geoffrey Soutar, and Alvin Yeo. “Online and Off-Line Travel Packages Preferences: a Conjoint Analysis.” International Journal of Tourism Research 11.4 (2009): 31–40. Web.
Cramer, Curt., and Andreas. Thams. Airline Revenue Management : Current Practices and Future Directions. Wiesbaden: Springer Gabler. in Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, 2021. Print.
Huefner, Ronald J. Revenue Management : a Path to Increased Profits / Ronald J. Huefner. Second edition. New York, New York (222 East 46th Street, New York, NY 10017): Business Expert Press, 2015. Print.
Lojo, Aureli, and Gemma Cànoves. “New Tourism Trends in Barcelona. Chinese Tourist Experiences and Local Perceptions.” N.p., 2015. Print.
Madriz, Stefanie, and Santiago Tejedor. “Analysis of Effective Digital Communication in Travel Blog Business Models.” (2020): n. pag. Print.
Matoga, Łukasz, and Aneta Pawłowska. “Off-the-Beaten-Track Tourism: a New Trend in the Tourism Development in Historical European Cities. A Case Study of the City of Krakow, Poland.” Current issues in tourism 21.14 (2018): 1644–1669. Web.
Mauri, Aurelio G. (2012). Hotel revenue management: principles and practices. Milano: Pearson.
Michał Roman et al. “Virtual and Space Tourism asNew Trends in Travelling at the Time of the COVID-19 Pandemic.” Sustainability (Basel, Switzerland) 14.2 (2022): 628–. Web.
Oana DURALIA. “Culinary Tourism. A New Trend on the Tourism Market.” Expert Journal of Marketing 5.2 (2017): 66–71. Print.
Parlov, Natalija, Davor Perkov, and Željko Sičaja. “New Trends in Tourism Destination Branding by Means of Digital Marketing.” Acta Economica Et Turistica 2.2 (2016): 139–146. Web.
Sigala, Marianna. “New Technologies in Tourism: From Multi-Disciplinary to Anti-Disciplinary Advances and Trajectories.” Tourism management perspectives 25 (2018): 151–155. Web.
Sun, Minghui, Chris Ryan, and Steve Pan. “Using Chinese Travel Blogs to Examine Perceived Destination Image: The Case of New Zealand.” Journal of travel research 54.4 (2015): 543–555. Web.
Syratt, Gwenda., and Jane. Archer. Manual of Travel Agency Practice Gwenda Syratt, Jane Archer. 3rd ed. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2003. Print.
7 Of 2024’s Most Surprising Travel Trends https://www.forbes.com/sites/wendyaltschuler/2024/02/21/the-hottesttravel-trends-that-will-surprise-you/?sh=69d3acdd1819
The biggest travel trends for 2024 https://www.cntraveler.com/story/travel-trends-2024
Altre material de suport (notícies i articles relacionats) seran facilitats a través del campus virtual
No s'utilitza cap programari específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |