Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500894 Turisme | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquest curs no té prerequisits.
El desenvolupament de l’oci com a instrument de dinamització sociocultural, responsabilitat cívica, servei social, promotor empresarial i tractament terapèutic, entre d'altres àmbits, s'ha convertit en diferenciador fonamental en l'esdevenir del segle XXI.
L'oci és una eina fonamental per millorar el benestar de les persones i de les comunitats. Els serveis d'oci i animació sociocultural realitzen una important contribució al benestar social i econòmic dels individus i les comunitats.
Els programes d'animació sociocultural contribueixen poderosament al benestar emocional, físic i social de les persones, i fomenten el desenvolupament de comunitats dinàmiques i reeixides.
Durant aquest curs, l'alumnat aprendrà com planificar, dissenyar, implementar i avaluar programes d'oci per a la dinamització sociocultural en diferents camps (cultura, turisme, recreació, esports, entre d’altres).
Aquest curs es divideix en dues parts:
Aquest curs guiarà a l'alumnat en:
Tema 1. L'oci:
Tema 2. Animació sociocultural:
Tema 3. Disseny i programació:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Continguts teòrics | 20 | 0,8 | 1, 7, 2 |
Presentació pública de treballs | 6 | 0,24 | 1, 3, 4, 6, 7, 2, 5, 8 |
Resolució de casos pràctics | 0,5 | 0,02 | 1, 3, 7, 2, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 12 | 0,48 | 1, 3, 6, 7, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 20 | 0,8 | 1, 3, 4, 6, 7, 2, 5, 8 |
Estudi | 8 | 0,32 | 1, 4, 6, 7, 2 |
Resolució de casos pràctics | 6 | 0,24 | 1, 3, 4, 6, 7, 2, 5, 8 |
En impartir les sessions d’aquesta matèria es fusiona la teoria i la pràctica. Per tal que l'aprenentatge es desenvolupi correctament cal que l’alumnat hi participi activament. Per aquesta raó fins i tot els temes més conceptuals es converteixen en experiència personal individual, ja que les metodologies didàctiques emprades estimulen i conviden l’alumnat a participar en el descobriment dels continguts de l’assignatura esdevenint protagonista del seu propi procés d’aprenentatge.
La plataforma del Campus Virtual -MOODLE- s'emprarà com a eina de formació i com a mitjà de comunicació fonamental entre professor i alumnat i viceversa. Al Campus Virtual es publicarà el programa de l'assignatura, material complementari a la teoria en format digital, enllaços a pàgines web, així com tot el material relatiu al Projecte Final i als treballs individuals periòdics a lliurar a través del Campus Virtual durant el curs.
L'alumnat inscrit en aquest curs han de consultar periòdicament les diferents alertes, materials i altres continguts que es publiquin al Campus Virtual. Tant l'enviament de treballs com les consultes de tutoria s'han de dur a terme des de i en l'espai del curs del campus virtual -MOODLE.
Projecte Final i treballs individuals: l'alumnat ha de lliurar els treballs al professor realitzant els corresponents lliuraments a l’espai habilitat al MOODLE. En cap cas s’acceptaran treballs passat el termini límit preestablert. Han de mantenir una còpia de seguretat de tots els treballs presentats.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen parcial | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 4, 6, 7, 2, 5 |
Participació activa | 5% | 0,5 | 0,02 | 1, 3, 4, 6, 7, 2 |
Projecte Final | 40% | 0,5 | 0,02 | 1, 3, 4, 6, 7, 2, 5, 8 |
Treball pràctic individual | 25% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 6, 7, 2, 5 |
AVALUACIÓ CONTÍNUA:
Treball individual i examen parcial: l'alumnat realitzarà un treball individual (lliurament a MODDLE). Aquest treball individual representa el 25% de la nota final. L'examen parcial representa el 30% de la nota final.
Projecte Final (treball en grup): un cop finalitzat el programa de l'assignatura, l'alumnat realitzarà un projecte final que consistirà en el disseny d’una activitat d’animació per una entitat cultural/turística, o institució similar. Les pautes per a la seva elaboració i posterior presentació oral a classe s'establiran durant el curs i es publicaran al MOODLE. Aquest projecte serveix tant d'eina d'avaluació final com d'eina pedagògica de pràctica real integradora de tot el que s'ha treballat durant el curs. El Projecte Final representa el 40% de la nota final.
Participació activa: l'alumnat pot optar per realitzar els exercicis voluntaris que es proposaran durant el curs. La suma d’aquestes participacions voluntàries representa el 5% de la nota final.
En el cas que l'alumnat no superi l'assignatura mitjançant l'avaluació continuada, passaran a ser avaluats i avaluades pel sistema d'avaluació única, sense tenir en compte cap de les notes obtingudes anteriorment.
AVALUACIÓ ÚNICA: Examen final (70%) i treball (30%).
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Hi haurà un únic tipus d’examen final, no havent diferència entre qui no hagi superat satisfactòriament l’avaluació continua i qui no l’hagi seguit. Per tal de poder-se presentar a l’examen final caldrà lliurar i aprovar un treball previ obligatori. La informació relativa als continguts a desenvolupar en el treball previ obligatori, així com la data i la forma de lliurament es publicaran a la plataforma del campus virtual oportunament.
RE-AVALUACIÓ:
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Només per l'alumnat que a l’avaluació única/final hagi obtingut una nota entre 3.5 i 4.9. La qualificació màxima d’aquesta re-avaluació no superarà el 5 com a nota final. Tipus de prova a determinar.
La recuperació de l’assignatura per avaluació única serà el mateix que el de la resta d’alumnat i per presentar-se a la re-avaluació serà necessari que aquest hagi obtingut com a mínim un 3,5 en el conjunt de les evidències de les que consti l’avaluació única.
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.
No hi ha un programari específic per aquesta assignatura.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |