Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500894 Turisme | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap
Al final del curs, els estudiants podran:
Tema 1: Conceptes preliminars
Conceptes bàsics en estadística. Organització i presentació de dades: taules i distribució de freqüències. Obtenció de dades mitjançant qüestionaris i tabulació. Diagrames de barres, histogrames i altres representacions gràfiques.
Tema 2: Mesures de tendència central
Conceptes de mitjana, mitjana, moda, quintils. Relació entre mesures.
Tema 3: Mesures de dispersió i concentració
Rang, rang interquartil, variància, desviació estàndard, coeficient de variació, corba de Lorenz i coeficient de Gini, usos del Gini en turisme.
Tema 4: Mesures de forma
Mesures d'asimetria i curtosi. Diagrama de caixa.
Tema 5: Sèries de dues variables
Definició i representació gràfica. Tendència central. Dispersió estadística. La covariància
Tema 6: Dependència estadística
Correlació: concepte, procediment i aplicació. El coeficient de correlació de Pearson. Ajustament de regressions lineals entre dues variables. Enfocament de mínims quadrats.
Tema 7: Probabilitat
Operacions amb probabilitats. Assignació de probabilitats: variables aleatòries i les seues distribucions.
Tema 8: Sèries de temps
Definició i representació gràfica. Components de sèries de temps. Variació estacional. Índexs estacionals. Ajustament estacional.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Resolució de casos | 15 | 0,6 | 6, 4, 7, 5, 8 |
Sessions teòriques | 43 | 1,72 | 2, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutoria | 20 | 0,8 | 2, 6, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi autònom | 23 | 0,92 | 2, 3, 6, 4, 7 |
Recerca | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 6, 4, 8 |
Resoldre problemes i exercicis | 26 | 1,04 | 2, 3, 6, 4, 7, 8 |
Idiomes d’impartició
Grau de Turisme: Castellà
Grau de Turisme en Anglès: Anglès
El curs té tres mètodes d'ensenyament i aprenentatge:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen parcial 1 | 20% | 2 | 0,08 | 2, 3, 6, 4, 7 |
Examen parcial 2 | 20% | 2 | 0,08 | 2, 3, 6, 4, 7 |
Exercicis individuals i en grup | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 6, 4, 7, 8 |
Projecte final i presentació | 20% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 6, 4, 5, 8 |
Els estudiants poden triar entre una avaluació continuada o l'accés directe a l'examen final (una avaluació final única).
A) AVALUACIÓ CONTÍNUA
El sistema d'avaluació continuada implica la presentació periòdica de treballs i activitats, individuals i de grup, a més de la realització de dos exàmens parcials de consolidació dels conceptes i temes desenvolupats a classe amb un valor per a cadascun del 20% respecte a la nota final de lassignatura. Per poder fer la mitjana dels resultats obtinguts en aquests dos exàmens parcials, l'alumne haurà d'aconseguir una puntuació mínima igual o superior a 4 punts en ambdós exàmens.
Al Campus Virtual es detallaran les dates de lliurament dels treballs i les de realització dels dos exàmens parcials.
Els alumnes que no superin l'assignatura mitjançant l'avaluació continuada passaran a ser avaluats pel sistema d'avaluació única, sense tenir en compte les notes obtingudes anteriorment.
B) AVALUACIÓ ÚNICA: Examen final (tota la matèria).
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre.
Hi haurà un únic tipus dexamen final, sense diferenciacions entre els alumnes que hagin superat lavaluació continuada i els que no.
C) RE-AVALUACIÓ:
Dia i hora establerts, segons el calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre.
Els alumnes que a l'avaluació final hagin obtingut una nota igual o superior a 3.5 i menor de 5, es podran presentar a la reavaluació.
Buglear, J. (2010). Stats means business- Statistics with Excel for business, hospitality & tourism (2nd ed.). New York: Elsevier.
Casas Sánchez, J., Martos Gálvez, E., & Tejera Martín, Í. (2011). Estadística aplicada al turismo. Editorial Centro de Estudios Ramón Areces.
Davis, G., & Pecar, B. (2009). Business Statistics using Excel (2nd ed.). Oxford University Press.
Good, P. I., & Hardin, J. W. (2012). Common errors in statistics (and how to avoid them). [Hoboken, N.J.]: John Wiley.
Newbold, P., Carlson, W. L., & Thorne, B. (2013). Statistics for business and economics. Harlow, Essex: Pearson Education.
Parra López, E. (2007). Estadística para turismo. McGraw-Hill España. Disponible en línea
Ross, S. M. (2010). Introductory statistics. Amsterdam: Elsevier: Academic Press.
Rugg, G. (2007). Using statistics: a gentle introduction. Maidenhead: McGraw-Hill.
UNWTO (2010) International Recommendations for Tourism Statistics 2008, Statistics and Tourism Satellite Account, World Tourism Organization, New York. Available online
World Tourism Organization (2020), Methodological Notes to the Tourism Statistics Database, 2020 Edition, UNWTO, Madrid, DOI: https://doi.org/10.18111/9789284421473. Available online
Yearbook of Tourism Statistics, Data 2014 – 2018, 2020 Edition. (2020). Available online
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |