Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
Introducció: Activitat científica i comunicació persuasiva
- Característiques generals del mètode científic (investigació bàsica i aplicada).
- Àmbits d'estudi: anàlisi de contingut (semàntic-estètic / elements visuals, audiovisuals, sonors, disseny gràfic), públics i consumidors (audiència i recepció-efectes), legislació i pràctica professional.
- Tipologia i principals línies d'investigació: actituds, comportament i consum; credibilitat i empatía; evidència i eficàcia; interactivitat i engagement.
- Principals fonts d'investigació: acadèmiques, institucionals i empressarials-professionals.
Etapes del procés científic
- Definició de l'objecte d'estudi i context (Què volem saber? Per què és important?)
- Desenvolupament del marc teòric (Què se sap sobre això? Teories i antecedents)
- Disseny metodològic/Planificació treball de camp (Com ho podem saber?)
- Anàlisi descriptiva dels resultats (Què sabem un cop fet el treball de camp? Informació obtinguda)
- Anàlisi interpretativa dels resultats (Conclusions)
Conceptes bàsics sobre el mètode científic
- Construcció del marc teòric: teories (psicologia social – responsabilitat social corporativa) i epistemologia (conceptes)
- Hipòtesis / Preguntes
- Influència de les variables (Tipologia: dependent, independent i de control)
- Univers / Mostra-Corpus / Estudi de cas
Investigació Social (experiències, interpretació i avaluació)
- Mètodes qualitatius: entrevistes, focus-groups, pretests, observació etnogràfica i etnografia digital.
- Mètodes quantitatius: sondeig, qüestionaris i Big Data.
- Triangulació: fusió qualitatius i quantitatius.
Anàlisi de contingut (discursos, representacions, estereotips,...)
- Mètodes qualitatius: llenguatges i narratives / Estètiques i Símbols
- Mètodes quantitatius: Big Data
- Triangulació: fusió qualitatius i quantitatius.
La investigació sobre comunicació a Catalunya i Espanya
- Tendències d'investigació actuals al context internacional
- L’estudi de les noves pràctiques professionals
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 15 | 0,6 | CM18, CM19, CM20, KM22, KM25, SM17 |
Pràctica de laboratori | 18 | 0,72 | CM18, CM19, KM22, KM23, KM25, SM17, SM19 |
Seminaris de discusió i debats | 19,5 | 0,78 | CM20, KM22, KM25, SM19 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutoria | 7,5 | 0,3 | CM20, KM22, KM25, SM19 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i resums de documents científics | 66 | 2,64 | CM19, KM22, KM23, KM25 |
Preparació pràctica de laboratori | 15 | 0,6 | CM18, KM23, SM17 |
El desenvolupament de l'assignatura implica la realització de diferents tipus d'activitats formatives:
Activitats dirigides:
- Classes de teoria: explicació general del temari
- Seminaris de discussió i debats: L'objectiu és aprofundir sobre aspectes bàsics a partir de l'anàlisi individual i el debat grupal (Lliurament final: treballs individuals i en equip)
- Pràctiques de Laboratori: L'objectiu és que l'alumnat comprovi com es desenvolupa una investigació a partir de dissenyar un projecte propi (Treball grupal)
Activitats supervisades:
- Tutories. La seva finalitat és resoldre problemes d'aprenentatge.
Activitats autònomes:
- L'alumnat haurà de fer les lectures indicades com a obligatòries i totes les activitats planificades pel correcte desenvolupament dels seminaris, de la pràctica de laboratori i de l'examen escrit.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de la presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 30% | 3 | 0,12 | CM18, KM22, KM23, KM25, SM17 |
Exposició oral de la pràctica | 10% | 0,5 | 0,02 | SM19 |
Pràctica (disseny d'un projecte d'investigació) | 20% | 2,5 | 0,1 | CM18, CM19, CM20, KM22, KM23, KM25, SM17 |
Seminaris (preparació i participació) | 40% | 3 | 0,12 | CM19, CM20, KM22, KM25, SM19 |
AVALUACIÓ CONTINUADA*
Les competències d'aquesta assignatura s'avaluaran mitjançant diferents procediments:
- Examen escrit (30% sobre la qualificació final). Individual - Recuperable.
- Pràctica: disseny d'un projecte d'investigació en equip (20% sobre la qualificació final) i exposició oral corresponent (10% sobre la qualificació final)
- Seminaris (40% sobre la qualificació final). Individuals i grupals - Recuperables
Recuperació
Les darreres dues setmanes del curs es dedicaran a activitats de recuperació, a les quals es podrà acollir l'alumnat que hagi realitzat un mínim de 2/3 parts del total d'activitats avaluables i que hagi obtingut una qualificació total mínima entre 3,5 i 4,9. Després de fer una tutoria individual obligatòria i atenent a la qualificació obtinguda, es decidirà el material a recuperar (examen i/o seminaris). Aquesta activitat permetrà obtenir una nota màxima de 5, però mai baixar la nota. L'alumnat que hagi obtingut una nota final global superior a 8 podrà optar a pujar nota a partir de la realització d'una prova específica. Aquesta activitat pot comportar, si s'escau, una baixada de la nota final.
AVALUACIÓ ÚNICA*
- Examen escrit (50% sobre la qualificació final). Individual - Recuperable.
- Seminaris 1 (25 % sobre la qualificació final). Individual - Recuperable
- Seminari 2 (25% sobre la qualificació final). Individual - Recuperable
Recuperació
Les darreres dues setmanes del curs es dedicaran a activitats de recuperació, a les quals es podrà acollir l'alumnat que hagi realitzat les tres activitats previstes i que hagi obtingut una qualificació totalmínima entre 3,5 i 4,9. Després de fer una tutoria individual obligatòria i atenent a la qualificació obtinguda, es decidirà el material a recuperar (examen i/o seminaris). Aquesta activitat permetrà obtenir una nota màxima de 5, però mai baixar la nota. L'alumnat que hagi obtingut una nota superior a 8 podrà optar a pujar nota a partir de la realització d'una prova oral. Aquesta activitat pot comportar, si s'escau, una baixada de la nota final.
*En cas que un/a estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’una activitat d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquesta activitat d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats dins d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
- Cuesta, Ubaldo (2000). Psicologia social de la comunicación. Madrid: Catedra
- García Santamaría, José Vicente; Rodríguez Pallarés, Miriam (2023). Marketing cinematográfico y de series. Barcelona: Editorial UOC
- Hellín Ortuño, Pedro Antonio; Contreras, Fernando, R.; Pérez, Clotilde; San Nicolás Romera, Cesar (2023). Cultura Global Publicitaria. Una epistemologia visual sobre estética y consumo en la era digital. Salamanca: Comunicación Social.
- Medina, Alfons i Busquet, Jordi (2019). La recerca en comunicació. Barcelona: Editorial UOC
- Morales i Gras, Jordi (2022). Hackear la ciencia social. Una invitación a la investigación social en entornos digitales. Barcelona: Editorial UOC
- Moreno Molina, Manuel (2023). Followers: crea tu comunidad de seguidores en Internet. Barcelona: Editorial Deusto
- Pellicer Jorda, Maria Teresa (2023). Ética publicitaria y responsabilitat social corporativa. Madrid: Pirámide.
Enllaços d’interès:
Autocontrol [https://www.autocontrol.es/]
Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya [https://www.marquetingicomunicacio.cat/]
Portal de la Comunicación (InCom-UAB): [https://incom.uab.cat/portalcom/?lang=es]
Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB): [https://incom.uab.cat/occ/]
No és necessari
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 52 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 53 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 51 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 52 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 53 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Català | segon quadrimestre | tarda |