Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap requisit
Conèixer, estudiar, reflexionar, examinar i practicar el rol de Redactor Publicitari (Copywriter) com a professional clau dins de l'estructura organitzativa d'una agència de publicitat, les seves funcions i el seu desenvolupament operatiu tant a Above The Line (ATL) com a Below The Line (BTL) ideant i escrivint tota mena de peces publicitàries.
Preparar els alumnes per treballar efectivament en la redacció de textos per a web, publicitat digital i xarxes socials per tal que siguin competents en aquests i altres mitjans emergents.
TEMARI:
Part I
La figura del redactor publicitari (copywriter).
Estratègia, idea, paraula.
Elements del copywriting: el titular.
Elements del copywriting: el body copy.
Naming
Slogans
Part II
Redacció publicitària a ATL
Redacció per a mitjans gràfics
Guions per a falques radials
Llibrets i elements de redacció per a TV i vídeos
Redacció per a peces d'internet
Part III
Redacció publicitària a BTL
Redacció per a màrqueting directe (cartes, fulls solts, fulletons, publicitat per correu)
Elements i redacció per a l'Email Màrqueting
Redacció per a peces per a publicitat en mòbils
Escriure per a anuncis de street marketing, guerrilla
Formats de redacció per a la publicitat a Internet, Xarxes Socials, PLV, patrocini, ús d'influencers, etc.).
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 15 | 0,6 | CM15, CM17, KM18, SM14, SM15, SM16, CM15 |
Sessions de pràctiques | 37,5 | 1,5 | CM15, CM17, KM18, SM14, SM15, SM16, CM15 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutorías | 7,5 | 0,3 | CM15, CM17, KM18, SM14, SM15, SM16, CM15 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, anàlisi i síntesi de textos, preparació i realització de treballs | 82,5 | 3,3 | CM15, CM17, KM18, SM14, SM15, SM16, CM15 |
- Teoria per a explicar els conceptes clau (classe magistral). Seminaris per aprofundir en alguns d'aquests conceptes.
- Lectures obligatòries (llibres, articles, capítols, webs, blocs ...).
- Lectures opcionals (llibres, articles, capítols, webs, blocs ...).
- Pràctiques de redacció individuals i en grup a partir d'un briefing.
- Pràctica final d'una campanya d'un client real (si és possible) i la seva presentació oral.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de continguts teòrics | 30% | 2 | 0,08 | CM15, CM17, KM18, SM14, SM15, SM16 |
Pràctica final | 20% | 2,5 | 0,1 | CM15, CM17, KM18, SM14, SM15, SM16 |
Pràctiques específiques | 50% | 3 | 0,12 | CM15, CM17, KM18, SM14, SM15, SM16 |
Aquesta assignatura segueix avaluació continuada i avaluació única.
Avaluació continuada
Activitat A: Examen de continguts teòrics (30% sobre la qualificació final).
Activitat B: Pràctiques específiques (50% sobre la qualificació final). Es realitzaran en equip a l'aula durant les hores de pràctica.
Activitat C: Pràctica final (20% sobre la qualificació final). Consta d'un informe creatiu mitjançant el qual els estudiants hauran de millorar anuncis amb faltes ortogràfiques i que continguin una baixa qualitat creativa. Es realitzarà en equips creatius assignats a l'inici del curs.
Per superar l'assignatura, la nota mínima de cadascuna de les activitats no pot ser inferior a 5. La nota final serà la mitjana ponderada de les qualificacions de les tres activitats.
Recuperació de l'avaluació continuada
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats, el pes de les quals sigui un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Les activitats recuperables són l'examen teòric i la pràctica final.
Avaluació única
Activitat A: Examen de continguts teòrics (30% sobre la qualificació final).
Activitat B: Pràctiques específiques (50% sobre la qualificació final).
Activitat C: Es lliurarà el treball final (20% sobre la qualificació final): L'alumne haurà d'entrevistar a un(a) redactor(a) en actiu per conèixer les seves competències, funcions i consells per trobar feina en el sector.
Recuperació de l'avaluació única
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats, el pes de les quals sigui un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Les activitats recuperables són l'examen teòric i la pràctica final.
Aprovació de l'assignatura
Per superar l'assignatura, la nota mínima de cadascuna de les activitats no pot ser inferior a 5. La nota final serà la mitjana ponderada de les qualificacions de les tres activitats.
Plagi
En el cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que pogués instruir-se. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Castellblanque, Mariano; Ronco,Víctor (2020), Manual del Redactor Publicitario Offline-Online. ESIC, Madrid
Curto, V. Rey, J. Sabaté J. (2008), Redacción publicitaria. Editorial UOC
D&AD (2018), The Copy Book. Taschen
Escribano Hernández, Asunción (2018). La redacción publicitaria. Síntesis
Estanyol, E. Serra C. Castellblanque, M. (2015), ¿Dónde cuentan sus historias las marcas. Ed. UOC
Estanyol, E. Roca, A. Castellblanque, M. Serra C (2015) ¿Quién se esconde detrás de una campaña publicitaria?
Fernández Cavia, José; Huertas, Asunción (2009): Redacción en relaciones públicas, Pearson-Prentice Hall, Madrid.
Guillén, Montse (2006), La motivación del redactor publicitario. Aproximación a un modelo de estudio
Morel, Rosa (2018). Neurocopywriting.
Navarro, Carlos (2006), Creatividad publicitaria eficaz. ESIC, Madrid
Rom, Josep i Sabaté, Joan (2007): Llenguatge publicitari: Estratègia i creativitat publicitàries. UOC, Barcelona.
Rodero, Emma y otros(2004). La radio que convence. Manual para creativos y locutores publicitarios. Ariel
Sawyer, R. (2006) Kiss & Sell. Redacción Publicitaria. Index Book. Barcelona
Aquesta assignatura no requereix de programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 52 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 53 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |