Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503868 Comunicació de les Organitzacions | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits per cursar aquesta assignatura.
Aquesta assignatura ofereix una aproximació a la naturalesa social, relacional, cultural i històrica dels processos psicològics de la persona i introdueix la importància dels processos socials en la comprensió i explicació del comportament del consumidor o dels grups d'interès (stakeholders).
Pel que els seus principals objectius són:
1) Conèixer què és la Psicologia Social del consum: evolució, teories i metodologies.
2) Reflexionar sobre les relacions existents entre la psicologia social i comportament del consumidor o grups d'interès.
3) Obtenir una visió global de les principals variables que afecten el consumidor.
4) Comprendre la dimensió simbòlica que caracteritza el fenomen del consum.
5) Comprendre el funcionament de processos psicològics bàsics implicats en el comportament del consumidor, com ara l'atenció, la percepció, la sensació, l'aprenentatge i la memòria
6) Analitzar les actituds, motivacions i necessitats dels individus i la seva implicació en la decisió de compra, així com els efectes psicològics de la conducta de compra.
7) Reflexionar sobre la rellevància del consum com a praxi de relació i generació d'identitat en la societat contemporània.
8) Examinar noves perspectives i línies crítiques en la praxi i resignificació de les demandes socials i de consum.
Els continguts s'estructuraran en els següents blocs:
El calendari detallat, amb el contingut de les diferents sessions, s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i es penjarà a l'Aula Virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 33 | 1,32 | 4, 6, 5 |
Presentacions orals | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 8, 10 |
Seminaris | 15 | 0,6 | 1, 11, 4, 6, 5, 7, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 8 | 0,32 | 2, 11, 4, 6, 7, 3, 9, 8, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs i informes | 20 | 0,8 | 1, 2, 6, 7, 3, 9, 8, 10 |
Estudi personal | 38 | 1,52 | 11, 4, 5, 10 |
Lectura | 30 | 1,2 | 11, 4, 6, 10 |
La metodologia docent inclou activitats dirigides, supervisades i autònomes i combinarà i integrarà les classes teòriques amb grups de debat i sessions dirigides de seminaris, i també la realització de tutories.
Es farà servir el moodle com a eina fonamental de comunicació.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 40 % | 2 | 0,08 | 1, 2, 11, 4, 5, 3 |
Exposició en grup | 20% | 2 | 0,08 | 1, 2, 6, 7, 3, 8 |
Participació i informes dels seminaris | 20% | 0 | 0 | 2, 11, 6, 3, 9 |
Treball individual | 20% | 0 | 0 | 2, 8, 10 |
Aquesta assignatura preveu avaluació continuada (AC) i el sistema d’avaluació única (AU), tot i que es recomana l'AC per un major aprofitament de l'assignatura.
Les competències i els continguts s'avaluaran a través de les següents evidències, que componen l'avaluació continuada:
Per a aprovar l'assignatura en l'avaluació continuada cal obtenir una nota igual o superior de 5 en totes les activitats (Examen, Treball individual, Exposició grupal i Seminaris).
Hi haurà recuperació de les ACTIVITATS SUSPESES en l'avaluació continuada, exceptuant els seminaris.
Característiques de la recuperació:
Les activitats avaluables en aquesta modalitat seran les següents:
Per a aprovar l'assignatura, en l'avaluació única, cal obtenir una nota igual o superior de 5 en totes les activitats.
Hi haurà recuperació de les ACTIVITATS SUSPESES.
Avaluable: Es considerarà avaluable l'alumne que hagi presentat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior 40% del total de l'assignatura.
No avaluable: Es considerarà NO avaluable el fet que encara que l'estudiant hagi presentat diverses proves el pes total en relació amb el conjunt de l'assignatura sigui inferior al 40%.
Recuperació: Pot optar l'alumnat que al llarg de l'avaluació contínua hagi realitzat evidències amb un pes igual o major a 2/3 de la qualificació total i hagi obtingut una nota mitjana inferior a 5 punts.
Plagi: L'estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat, etc.) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixi més d'una irregularitat, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
Alonso L. E., Conde F. (1994) Historia del consumo en España: Una aproximación a sus orígenes y primer desarrollo. Madrid: Debate
Ariely D. (2008) Las trampas del deseo . Londres: Harper Collins Harper Collins.
Botella, M.; Domènech, M, et alt. (1999) Psicología social. Barcelona. Barcelona: Editorial UOC.
Cortina, A. (2002) Por una ética del consumo. Madrid: Taurus.
Descals, A. M. (2006). Comportamiento del consumidor (Vol. 36). Barcelona: Editorial UOC.
Dooley, R. (2011). Brainfluence: 100 ways to persuade and convince consumers with neuromarketing. John Wiley & Sons.
Dubois, B.; Rovira, A. (1998) Comportamiento del Consumidor. Comprendiendo al Consumidor. Madrid. Prentice Hall, 2ª Edición.
Gil, A.; Feliu, J. (2004). Psicología económica y del comportamiento del consumidor. Barcelona: Editorial UOC
Klein, N. (2000) No logo. El poder de las marcas. Barcelona: Paidós.
Morgado, I. (2012). Cómo percibimos el mundo. Ariel.
Quiñones, C., (2013). Desnudando la mente del consumidor: consumer insights en el marketing. Paidós Empresa.
Quintanilla Pardo, I. (2002) Psicología del Consumidor. Madrid: Prentice Hall.
Rivas, J. A.; Esteban, I. G. (2010). Comportamiento del consumidor. Decisiones y estrategia de marketing. Madrid: Esic Editorial.
Ruiz Maya, S. y Alonso Rivas, J. (2013) Casos prácticos de comportamiento del consumidor. Madrid: Editorial ESIC.
Schiffman,L.G.; Kanuk, L.L. (2005) Comportamiento del Consumidor. Madrid: Pearson.
Torres J. (2004) Consumo, luego existo. Poder, mercado y publicidad, Barcelona: Icaria
Vinyals, A. (2019). El consumidor tarado. Barcelona: Amazon.
Zaltman, G. (2003) Cómo piensan los consumidores. Barcelona: Empresa Activa.
S'afavorirà l'ús d'eines de programari lliure sempre que sigui possible.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 71 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 7 | Català | primer quadrimestre | tarda |