Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503868 Comunicació de les Organitzacions | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'objectiu és proporcionar als estudiants les eines teòriques i pràctiques per a la planificació, la creació i la gestió de la comunicació oral, escrita, audiovisual i digital a les campanyes electorals. També es donen les pautes per analitzar els diversos elements i actors que participen a les campanyes electorals, com els sistemes electorals, els candidats i els electors. L'impacte de les xarxes socials i els Voting Advice Applications (VAA). Com les emocions influeixen en el comportament electoral i com s'han de tenir en compte per preparar les campanyes electorals.
1. Introducció a les campanyes electorals
2. Màrqueting polític en campanya
3. Instruments de la comunicació política en campanya
4. Reptes de les campanyes electorals en les societats democràtiques
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, conferències, visionat de peces audiovisuals, presentació de casos. | 30 | 1,2 | 14, 11, 18 |
Exercicis i pràctiques a classe, anàlisi de casos pràctics, presentació de treballs. | 15 | 0,6 | 3, 2, 6, 5, 1, 9, 13, 14, 11, 18, 20 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració i redacció de treballs | 35 | 1,4 | 3, 2, 4, 6, 5, 21, 7, 8, 1, 9, 13, 14, 11, 10, 15, 16, 19, 18, 20 |
Lectura i preparació de textos que seran objecte de seminaris | 25 | 1 | 3, 2, 7, 1, 14, 11, 19, 18, 20 |
Tutories de seguiment en grups reduïts i individualitzades | 6 | 0,24 | 9, 18, 22, 20 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi del temari de l'assignatura | 12 | 0,48 | 3, 2, 13, 14, 22, 20 |
Lectures de seminari | 20 | 0,8 | 3, 2, 4, 7, 1, 14, 11, 19, 18, 20 |
Aquesta assignatura és de 6 ECTS, és a dir, implica una dedicació total de l’estudiant de 150 hores, distribuïdes en:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Dissertació/exposició sobre tema o text acordat | 40% | 3 | 0,12 | 3, 2, 4, 6, 5, 21, 7, 8, 1, 9, 13, 12, 14, 11, 10, 15, 16, 17, 19, 18, 22, 20 |
Participació activa en els seminaris | 10% | 1 | 0,04 | 3, 2, 4, 6, 5, 21, 7, 8, 1, 9, 13, 12, 14, 11, 10, 15, 16, 17, 19, 18, 22, 20 |
Treball grupal de simulació d'una campanya electoral | 50% | 3 | 0,12 | 3, 2, 4, 6, 5, 21, 7, 8, 1, 9, 13, 12, 14, 11, 10, 15, 16, 17, 19, 18, 22, 20 |
Avaluació continuada
El 50% de la nota correspondrà al treball de curs, en equip sobre la simulació d'una campanya electoral convenientment proposada i acordada. Haurà d'estar elaborat i entregat en les darreres sessions del curs. El treball serà exposat, debatut i defensat a classe.
El 50% restant de la nota correspondrà a les intervencions, assistència durant els seminaris i presentació d'una lectura (10%) i a una dissertació individual d'un tema o text acordat (40%) sobre la matèria tractada durant el curs.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura. L'activitat que queda exclosa del procés de recuperació és la participació activa als seminaris.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Avaluació única
Un 50% correspondrà a una prova teòrica presencial. Haurà d'estar aprovada (5 o més punts sobre 10) per superar l'assignatura (condició indispensable). La prova es realitzarà en el període d'examens.
Un 20% correspondrà a la ressolució d'un cas pràctic que es proposarà a l'inici del semestre i caldrà entregar en la data de la prova escrita presencial.
Un 30% corrrespondrà a una dissertació individual d'un tema o text acordat sobre el conjunt de lectures treballades durant el curs. Aquesta dissertació s'haurà de defensar a l'aula el dia de la prova escrita.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
IA: L'ús de la Intel·ligència Artificial en aquesta assignatura queda limitada a les activitats d'avaluació referides al treball de curs i a la preparació de l'exposició oral de lectures del seminari. Concretament, les eines d’IA, tant textuals com visuals, us poden servir per generar i esbossar idees, contextualitzar conceptes, plantejar prototips o combinar elements de manera innovadora o alternativa. En el cas d’utilitzar aquestes eines, és necessari explicitar i citar correctament el seu ús en l'elaboració del treball. Això implica indicar en cada apartat de l'activitat lliurada quines eines s'han utilitzat, els objectius, els prompts que s'han emprat, la resposta obtinguda i el procés que s'ha seguit per revisar i editar-ne la sortida. Recordeu també que en cas d'usar eines d'IA generativa, no s’ha de proporcionar informació personal, confidencial o protegida per propietat intel·lectual. Tingueu en compte que un ús inadequat de la IA generativa, com ara la manca de revisió de la resposta obtinguda o la manca de citació de les eines utilitzades, serà considerat una conducta irregular en l’avaluació que pot comportar al suspens de l’activitat o acte d’avaluació. En cas de dubte, consulteu amb el professorat.
Baeza Perez-Fontan, Eduardo (2012). Como crear una campaña electoral de éxito. Madrid: EIUNSA.
Bischof, D., & Senninger, R. (2018). Simple politics for the people? Complexity in campaign messages and political knowledge. European Journal of Political Research, 57(2), 473-495.
Denton Jr, R. E., Trent, J. S. i Friedenberg, R. V. (2019). Political campaign communication: Principles and practices. Rowman & Littlefield.
García-Marín, J. i Calatrava, A. (2018). The use of supervised learning algorithms in political communication and media studies: Locating frames in the press. Comunicación y Sociedad, 31(3), 175-188.
Gutiérrez-Rubí, Antoni (2014). Tecnopolítica. El uso y la concepción de las nuevas herramientas tecnológicas para la comunicación, la organización y la acción políticas. Barcelona: Bebookness.
Gutiérrez-Rubí, Antoni (2020). ARTivismo. El poder de los lenguajes artísticos para la comunicación política y el activismo. Barcelona: Editorial UOC.
Kim, Y. M.; Hsu, J.; Neiman, D.; Kou, C.; Bankston, L.; Kim, S. Y. i Raskutti, G. (2018). The stealth media? Groups and targets behind divisive issue campaigns on Facebook. Political Communication, 35(4), 515-541.
Peytibi, X. i Gutiérrez-Rubí, A. (2019). Las campañas conectadas: comunicación política en campaña electoral. Barcelona: Editorial UOC.
Sánchez Muñoz, O i Biglinio Campos, P. (2020). La regulación de las campañas electorales en la era digital : Desinformación y microsegmentación en las redes sociales con fines electorales. Centro de Estudios Políticos y Constitucionales.
Serrano-Contreras, I. J.; García-Marín, J. i Luengo, Ó. G. (2020). Measuring online political dialogue: does polarization trigger more deliberation?. Media and Communication, 8(4), 63-72.
Zuiderveen Borgesius, F.; Möller, J.; Kruikemeier, S.; Ó Fathaigh, R.; Irion, K.; Dobber, T. i de Vreese, C. H. (2018). Online political microtargeting: Promises and threats for democracy. Utrecht Law Review, 14(1), 82-96.
S'utilitzarà la plataforma del Campus Virtual, processadors de textos, fulls de càlcul, plataformes socials i de visualització d'audiovisuals.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 71 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 7 | Català | segon quadrimestre | tarda |