Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503868 Comunicació de les Organitzacions | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'estudiant haurà de presentar un domini de l'ofimàtica i un maneig avançat de la navegació per la xarxa. Es recomana un ús bàsic de les principals xarxes socials.
1. Conèixer les claus de la gestió de les xarxes socials per a la difusió de continguts.
2. Aprendre els fonaments per a l'escriptura de la xarxa.
3. Analitzar les eines pertinents per al posicionament de continguts.
1) Comunicació, organitzacions i xarxes socials.
2) Xarxes socials: Característiques, potencialitats i ús avançat.
3) Ecosistema digital: Concepción, disseny i gestió.
4) Fonaments de l'escriptura per a internet incloent la perspectiva de gènere.
5) Continguts i xarxes (I): de la informació a la promoció.
6) Continguts i xarxes (II): del inbound màrqueting al storytelling.
7) Xarxes socials i crisis comunicatives.
8) Posicionament de continguts.
9) Audiències digitals.
10) Estudis de casos.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques | 33 | 1,32 | 8, 3, 5, 9, 4, 10 |
Sessions teòriques | 15 | 0,6 | 2, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories projectes | 15 | 0,6 | 5, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i preparació activitats | 62 | 2,48 | 2, 11, 8, 3, 5, 9, 4, 10 |
La metodologia de l'assignatura es basa principalment en pràctiques (avaluables i no avaluables per adquirir les competències necessàries en la gestió de continguts en xarxes socials) i sessions tèoriques. El pes però de l'assignatura recaurà més en la part pràctica.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 40 | 3 | 0,12 | 12, 2, 11, 9 |
Projecte | 20 | 10 | 0,4 | 12, 1, 2, 11, 8, 3, 5, 6, 7, 9, 4, 10 |
Pràctiques | 40 | 12 | 0,48 | 12, 1, 8, 3, 5, 4, 10 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
L'avaluació de l'assignatura tindrà dues parts clarament diferenciades i s'hauran d' aprovar totes:
1) Les activitats d'aprenentatge (60%): Pràctiques, comentaris, ressenyes, etc.
2) La valoració dels continguts teòrics (40%): examen.
L’assignatura consta de les activitats d’avaluació següents:
Per poder aprovar l’assignatura, caldrà treure una nota mínima de 5 en les activitats A, B i C.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
AA.VV. (2014). Escribir para la Red: Reflexiones sobre la nueva (y vieja) escritura informativa ‘online’. Barcelona: Gabinete de Comunicación y Educación.
CAMUS, JUAN CARLOS (2009). Gestión de contenidos digitales. Tienes 5 segundos. Link: https://blogdelmedio.com//wp-content/uploads/2010/03/juan-carlos-camus-tienes-5-segundos-libro.pdf
DUONG VRONIQUE (2020) SEO Management: Methods and Techniques to Achieve Success. Newark: John Wiley & Sons, Incorporated.
JARABA, GABRIEL (2017). YouTuber: Cómo crear vídeos de impacto y triunfar con ellos en internet. Ma Non Troppo.
SUTHERLAND, KAREN E. (2021). Strategic Social Media Management : Theory and Practice / Karen E. Sutherland. Singapore: Palgrave Macmillan,
VAN LOOY, AMY (2022) Social Media Management: Using Social Media As a Business Instrument. Cham: Springer International Publishing.
VARELA, JUAN (2009). “El periodista como red social”. Periodistas21. Link: http://periodistas21.blogspot.com/2009/03/el-periodista-como-red-social.htm
***Durant el curs es treballarà amb materials derivats de llocs de web, cibermitjans i blogs especialitzats.
Programari bàsic d'ofimàtica, domini de xarxes socials i gestió continguts digitals
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 71 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 72 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 7 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |