Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503868 Comunicació de les Organitzacions | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'assignatura té per objecte proporcionar els instruments conceptuals bàsics per a l'anàlisi i la comprensió del concepte d'imatge pública i la gestió de la mateixa en les societats contemporànies.
1. Què és la imatge pública?
1. Conceptes bàsics
2. Imagología
2. Imatge personal/institucional/de marca
3. Imatge digital
1. Les xarxes socials com a constructores/destructores d'imatge
4. Anàlisi de la imatge pública
1. Elements constitutius
2. Percepció
3. Reputació
5. Gestió de la imatge pública
1. Formulació de les estratègies
2. Accions
3. Eines
4. Ús de les xarxes socials
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clase Magistral | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 6, 8, 9, 11, 13 |
Laboratori | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Seminari | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluaciò | 8,5 | 0,34 | 1, 2, 3, 7, 9, 10, 12, 14 |
Tutories | 8,5 | 0,34 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Altres activitats | 50 | 2 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
La base de la metodologia docent serà aconseguir un aprenentatge autònom per part del alumnat. L'activitat acadèmica tutelada pel professorat, amb una participació constant i activa de l'alumnat, permetrà que aquest assumeixi les competències genèriques i específiques que que es plantejen en la matèria, aconseguint, d'aquesta forma, complir amb els objectius formulats.
La matèria està dividida en una sèrie de classes magistrals, seminaris i/o conferències i/o jornades específiques que aporten la base teòrica i metodològica i serveixen de nexe i guia per a realitzar les activitats d'aprenentatge (classes pràctiques) i d'autoaprenentatge que són essencials en el disseny de l'assignatura.
Les classes de caire teòric i les activitats d'aprenentatge permetran que l'alumnat assumeixi els propòsits de la matèria.
Les pràctiques que es duguin a terme han de tenir també la seva identificació amb els debats teòrics que es plantegin en l'assignatura. D'aquesta forma, existirà un fil conductor en tota l'assignatura amb la finalitat que els alumnes puguin créixer intel·lectualment i en la seva formació.
Les tutories són contemplades com un aspecte fonamental per a la guia i creixement de l'aprenentatge de l'alumnat. Aquestes tutories podran ser individuals, en grup, presencials o virtuals, en funció del desenvolupament del curs.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de la presentació de l'assignatura i es penjarà al Campus Virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per al'adequat seguiment de l'assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Analisi imatge publica | 25 | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 7, 8, 9, 11, 12, 14, 15 |
Carpeta estudiant | 10 | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Examen de contingut | 20 | 2 | 0,08 | 1, 3, 8, 11, 13, 14, 15 |
PRACTICA Creaciò imatge publica | 35 | 13 | 0,52 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Presentacio oral | 10 | 2 | 0,08 | 1, 2, 5, 7, 8, 9, 15 |
Avaluació continuada
L'avaluació de l'assignatura tindrà 2 parts clarament diferenciades. Una serà la part de l'examen sobre els continguts teòrics i l'altra serà la part de pràctiques a realitzar sobre els conceptes teòrics apresos.
Activitat A. Examen sobre els continguts (individual). Val el 20% de la nota final.
Activitat B. Un treball de curs d’analisi de la imatge publica d’una organització que tindrà una presentació escrita i una oral (en grup). Val el 25% de la nota final.
Activitat C: Presentació oral del treball. Val el 10% de la nota final
Activitat D. Practica de curs de creaciò de la imatge publica d’una organització que tindrà una presentació escrita i una d'oral (en grup). Val el 35% de la nota final.
Activitat D. Carpeta de l'estudiant. Val el 10% de la nota final.
El contingut específic de les diferents activitats serà explicat pels docents a l'inici de cadascuna de lespràctiques. Les dates de realització i lliurament de les proves serà establert a la Planificació Docent Ampliada, que estarà disponible al Campus Virtual.
Aquest calendari previst per la realització i lliurament de les proves es mantindrà sempre que no hi hagi variacions degudes a una millor organització docent, o a canvis derivats d'alteracions en les jornades lectives que no siguin atribuïbles a l'equip docent d'aquesta assignatura.
En tractar-se d'avaluació continuada, és obligada l'assistència a l'aula i per aprovar l'assignatura és obligatori realitzar totes les proves esmentades
El contingut específic de les diferents activitats serà establert i publicat, previ a l'inici de l'assignatura, en una Planificació Docent Ampliada, que estarà disponible al CampusVirtual.
Recuperació
A les dues darreres setmanes del curs es farà una recuperació d'un màxim de 2 parts de les 5 avaluades (examen i analisi), sempre que les altres tres estiguin aprovades.
L'alumnat que suspengui la part de teoria, és a dir, l'examen de continguts, tindrà opció de presentar-se a una prova de recuperació, que serà igualment escrita, amb el mateix format de la prova anterior, i a celebrar, durant el període d'activitats de recuperació, a la data i circumstàncies que es determinin. La condició obligatòria per poder optar a aquesta recuperació de la part de teoria és haver-se presentat a la primera prova escrita d'avaluació de coneixements teòrics programada a l'assignatura i haver-la suspès amb una nota igual osuperior a 3.
Recuperació del analisi: L'alumnat que suspengui tindrà opció de presentar-se a una prova de recuperació, substitutiva i a celebrar, durant el període d'activitats de recuperació, en la data i circumstàncies que es determinin. La condició obligatòria per poder optar a aquesta recuperació és haver presentat el comentari i haver-lo suspès amb una nota igual o superior a 3. La nota obtinguda en larecuperació -que no fa mitjana amb la nota obtinguda a les proves anteriors- serà la definitiva quant al'avaluació 4.
Revisió de notes: La nota es fa pública pel Campus Virtual. Al calendari d'inici de curs es marcaran lesdates deles tutories per la revisió de les qualificacions.
Avaluació única
El sistema d’avaluació única de l'assignatura està basat en els següents percentatges:
A) 25% Prova teòrica Haurà d'estar aprovada (5 o més) per superarl'assignatura(condició
indispensable) El model d’examen és diferent respecte al de la avaluació continuada
B) 25% Prova de resolució de 2 casos d’estudi o reptes comunicatius.
C) 50% Lliurament d’un treball final: elaboració d’un plá de imatge publica.
A(25%)+ B (25%)+ C (50%)= 100% NOTA FINAL DE L’ASSIGNATURA
Recuperació avaluació única
a) Segons normativa per poder participar al procés de recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat almenys 2/3 del total d'activitats avaluables de l'ass ignatura.
b) Només es pot recuperar la prova de teoria si l'alumne/a ha obtingut una nota inferior a 4,9. La prova de recuperació consistirà en una prova escrita d'avaluació de coneixements teòrics.
c) La nota obtinguda en la Prova de resolució de 2 casos d’estudi o reptes comunicatius formarà part de la mitjanaponderada de la nota final. Només en cas de suspendre aquesta prova i si l’alumne així ho considera podrà optar a recuperar la amb una prova de la mateixa índole.
d) El treball final no es recuperables i la nota obtinguda (ja estigui superat o no) formarà part de la mitjana ponderada de la nota final.
Segona matrícula
En cas de segona matrícula, l'alumnat podrà fer una única prova de síntesi de tota la matèria. Les característiques d'aquesta prova es penjaran al campus virtual, i és necessari que l'alumne que s'hi aculli,hocomuniqui al professorat responsable de l'assignatura, en les dues primeres setmanes del curs.
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0
Bimber, Bruce. (2014). Digital media in the Obama campaigns of 2008 and 2012: Adaptation to the personalized political communication environment. Journal of Information Technology &Politics, 11, 130-150.
Castelló, Araceli.; Del Pino, Criustina.; Ramos, Irene.: “Twitter como canal de comunicación corporativa y publicitaria”. Comunicación y Sociedad, vol.27, nº 2 (2014), pp. 21-54.
Cantón-Correa, Francisco-Javier and Alberich-Pascual, Jordi (2019) Construcción social de la imagen de una ciudad a través de Instagram: el caso de Granada. El profesional de la información, 2019, vol. 28, n. 1.
Echeverría Remón, F. (2010). La imagen pública. Un valor de comunicación. Revista Icono 14 (En línea) 1 de Julio de 2010, Año 8, Vol. 2. pp. 264-275, Recuperado el 22 de Marzo de 2011, de http://www.icnono14.net
Goffman, Erving. (1959). Presentation of self in everyday life. New York, NY: Doubleday Anchor Books.
Gordoa, Victor. (2007). El poder de la imagen pública. Random House Mondadori.
Kissel, Patrick., Büttgen, Marion. Using social media to communicate employer brand identity: The impact on corporate image and employer attractiveness. J Brand Manag 22, 755–777 (2015). https://doi.org/10.1057/bm.2015.42
Claudia Manzi, Sharon Coen, Camillo Regalia, Ana Maria Yévenes, Cristina Giuliani, Vivian L. Vignoles (2018). Being in the Social: A cross-cultural and cross-generational study on identity processes related to Facebook use, Computers in Human Behavior, Volume 80, 81-87, https://doi.org/10.1016/j.chb.2017.10.046.
Tran, Mai.A., Nguyen, Bang., Melewar, T.C. and Bodoh, Jim. (2015), "Exploring the corporate image formation process", Qualitative Market Research, Vol. 18 No. 1, pp. 86-114. https://doi.org/10.1108/QMR-05-2014-0046
Utz, Sonja, Tanis, Martin, Vermeulen, Ivan. (2012). It is all about being popular: The effects of need for popularity on social network site use, CyberPsychology, Behavior, and Social Networking, 15, 37-42.
Coneiximents word, excell i powerpoint
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 71 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 72 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 7 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |