Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503868 Comunicació de les Organitzacions | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es necessari cap requisit previ
Es tracta d'una assignatura de primer cicle que proveeix una formació bàsica en l'àmbit econòmic. No es pressuposa cap tipus de formació econòmica prèvia
Els continguts de l'assignatura inclouen una introducció a les estructures bàsiques de l'economia contemporània, incloent els mecanismes de funcionament del mercat i el paper dels principals agents socials als fenòmens econòmics locals i globals. Dins aquest marc, els estudiants han de ser capaços d'utilitzar l'anàlisi econòmica per comprendre els principals fets que caracteritzen l'economia global, la Unió Europea i la realitat econòmica més propera.
El contingut de l'assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere.
Tema 1) L'economia. Conceptes i problemes fonamentals. Objectius i participants
Tema 2) El mercat. Oferta y Demanda. Elasticitat. Mercats competitius i no competitius
Tema 3) Principis de macroeconomia: PIB. Inflació. Dèficit i Deute públic. La balança de pagaments
Tema 4) El Sector Públic. Funcions. Els pressupostos de les AA.PP. La Política fiscal. La Seguretat Social
Tema 5) El mercat de treball. Funcionament i característiques. Demografia i migracions. Polítiques i reformes laborals. Desigualtat
Tema 6) La política monetària. Els bancs centrals: funcions, objectius i mecanismes. Els tipus d'interès
Tema 7) El sistema financer: funcions i participants. Mercat de diner i mercat de capitals.
Tema 8) Economia espanyola 1a. part: Anàlisi dels principals indicadors des del 1975. L'apertura de l'economia. L'accés a la Unió Europea. L'entrada en la Unió Econòmica i Monetària. Els anys de creixement fins el 2007.
Tema 9) Economia Espanyola 2a. part: La crisis del 2008. Causes, característiques i conseqüències. La recuperació. La covid19, el col·lapse econòmic i la recuperació.
Tema 10) L'economia de la UE. Trets bàsics de l'economia mundial. FMI, Banc Mundial i OCDE
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Teòriques | 52,5 | 2,1 | 4, 5, 6, 7, 8, 16, 12, 9, 15, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques | 10 | 0,4 | 4, 5, 6, 7, 8, 16, 12, 9, 15, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Pràctiques | 82,5 | 3,3 | 4, 5, 6, 7, 8, 16, 12, 9, 15, 14 |
El tipus de docència planificada per a l’assignatura és la docència presencial
El desenvolupament del curs es basa en les següents activitats:
Classes magistrals: en aquestes sessions el professor transmet als estudiants els coneixements essencials de cadascun dels temes de la matèria. L'assistència a aquestes sessions és recomanable per consolidar els coneixements i perquè l'alumne pugui realitzar el pont entre la teoria i les noticies d’actualitat econòmica.
Classes pràctiques: aquestes sessions inclouen un conjunt d'activitats que realitzen conjuntament l’alumnat i el professor entre les que destaquen la realització d’exercicis, la preparació i exposició per part dels alumnes de debats sobre l'actualitat econòmica a partir de reculls de premsa o documents publicats per organitzacions diverses, i la presentació a classe per part de l'alumne de treballs o pràctiques realitzades.
Activitats recomanades: el professor pot recomanar l'assistència a conferències, debats, seminaris com a complement de l'assignatura.
Activitats autònomes: l'estudiant ha de complementar les activitats dirigides amb la recerca d’informació sobre els temes seleccionats, treball en equip i la realització d'exercicis pràctics.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Altres exercicis | 30% | 1 | 0,04 | 2, 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 16, 11, 10, 12, 9, 15, 14, 13 |
Examen Final | 35% | 2 | 0,08 | 4, 5, 6, 7, 8, 16, 12, 9, 15, 14 |
Examen Parcial | 35% | 2 | 0,08 | 4, 5, 6, 7, 8, 16, 12, 9, 15, 14 |
L'avaluació es realitzarà de manera continua al llarg del curs, d'acord amb les valoracions següents:
1. Primer examen parcial: 35,0%
2. Examen final (segon parcial): 35,0%
3. Altres exercicis i activitats: 30%.
L'avaluació de l'assignatura es farà mitjançant dues proves escrites. La primera es farà aproximadament a la meitat del curs i la segona al finalitzar el curs.
Per poder aprovar l’assignatura, caldrâ:
Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
La nota assolida en l'examen de recuperació (activitat de reavaluació) serà la qualificació final. La recuperació tindrà lloc dins del període que estableix el calendari acadèmic de la facultat.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, copiar o deixar copiar una pràctica o qualsevol altra activitat d'avaluació implicarà suspendre-la amb un zero, i si és necessari superar-la per aprovar, tota l'assignatura quedarà suspesa. No seran recuperables les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment, i per tant l'assignatura serà suspesa directament sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs acadèmic.
En cas de segona matricula, l'alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en un examen final.
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
L'estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat, etc.) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixi més d'una irregularitat, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
Avaluació única (per a aquell alumnat la sol·licitud del qual hagi estat acceptada)
Bibliografia bàsica:
Projecte CORE, e-book gratuït La Economía: Contents – La Economía (core-econ.org)
Krugman P.; Wells R.; Graddy K. (2017) Fundamentos de Economía. Editorial Reverté.,
Mankiw, Gregory N. (2012): Principios de economia, 6ª ed., Ediciones Paraninfo
Cruz, JM; Ruesga S.M (coord.). (2014) Economia Española. Estructura y regulación.
Garcia Delgado, JL. (2018) Lecciones de economía española. Ed Thomson Reuters.
Enllaç recomanat a recursos addicionals:
http://introduccioeconomia-dea.uab.cat
World, power point, excel
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 71 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 72 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 7 | Català | segon quadrimestre | tarda |