Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana cursar aquesta assignatura juntament amb l’assignatura Art i Arquitectura de Mapes i Entorns Virtuals.
Ser capaç de desenvolupar una aplicació de Realitat Virtual i/o Augmentada amb eines com Unity.
Gràfics per Computador
• Definicions
• Aplicacions
• Aplicació Gràfica
• Gràfics 3D
Realitat Virtual
• Definicions
• Història i aplicacions
• Components d’un sistema de RV
Unity i Realitat Virtual
Realitat Augmentada
Unity i Realitat Augmentada
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 15 | 0,6 | 4, 7, 13 |
Estudi individual teoria | 12 | 0,48 | 4, 7, 13 |
Resolució d'exercicis pràctics | 12 | 0,48 | 2, 6, 5, 4, 8, 10, 7, 12, 14, 9, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Projecte | 21 | 0,84 | 1, 3, 2, 6, 5, 8, 10, 7, 12, 13, 14, 11, 17, 18, 19, 9, 16, 20, 15 |
Pràctiques | 12 | 0,48 | 2, 6, 5, 8, 10, 7, 12, 13, 14, 11, 9, 16, 20 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom projecte | 70 | 2,8 | 2, 6, 5, 8, 10, 7, 12, 13, 14, 11, 9, 16, 20 |
Aquesta assignatura té més pes la part de pràctica i de projecte respecte la part teòrica. La part pràctica I de projecte es realitzarà en sessions de treball tutoritzades pel professor, sessions de demostració dels treballs i entregues de memòria i documentació i de treball autònom realitzat per part de l'alumne de forma individual o en grup.
Classes de teoria: Classes de tipus magistral amb material que es proporcionarà prèviament en el Campus virtual on s'introdueixen els conceptes teòrics (Gràfics per Computador, Realitat Virtual, Realitat Augmentada) i pràctics (Unity) de l'assignatura. Tot i ser classes de teoria, una bona part de la sessió es destinarà a solucionar individualment o en grup problemes plantejats pel professor. Es recomana disposar de portátil per a aquestes sessions.
Pràctiques: Es plantejaran casos pràctics d’ús d’Unity en grups de 2 persones, on es proporcionarà un enunciat i els alumnes han d’implementar i presentar una solució en Unity del cas. En aquests casos pràctics requeriran l'aplicació dels conceptes explicats a les classes de teoria.
Projecte: A meitat de curs en grups 3 o 4 els alumnes se’ls hi proporcionarà una proposta de projecte consistent en una aplicació de realitat Virtual i/o Augmentada que realitzaran durant 6 setmanes. Els alumnes també podran fer propostes de projecte. En les sessions de classe els alumnes faran treball grupal tutoritzat per professor i hauran de fer entregues periòdiques de documentació (acta, control). El darrer dia de classe cada grup farà una presentació oral del projecte, havent entregat prèviament una memòria del treball realitzat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació en les sessions de projecte | 0.1 | 0 | 0 | 12, 16 |
Entrega de treballs practics | 0.2 | 3 | 0,12 | 2, 6, 5, 4, 8, 10, 7, 12, 14, 11, 9, 16 |
Presentació oral de treballs | 0.1 | 0,5 | 0,02 | 12, 11 |
Prova teòrica | 0.2 | 1,5 | 0,06 | 4, 7, 11 |
Realització de Projecte | 0.4 | 3 | 0,12 | 1, 3, 2, 6, 5, 4, 8, 10, 7, 12, 13, 14, 11, 17, 18, 19, 9, 16, 20, 15 |
Les activitats avaluatives puntuables sobre 10 són les següents:
a) Prova teòrica (20% de la nota final)
b) Entrega exercicis practics (10% de la nota final, opcional)
c) Entrega de treballs pràctics (20% de la nota final)
d) Realització de practiques (projecte) (40% de la nota final)
e) Assistència i participació en les sessions de projecte (10% de la nota final)
Per al càlcul de la nota final, cadascuna de les activitats avaluatives ha de tenir una nota superior a 5, excepte la entrega d'exercicis practics.
La nota de les activitats de recuperació es puntuarà com a màxim amb un 8. Els alumnes que hagin aprovat una activitat avaluativa es poden presentar a recuperacions i en aquest cas es valorarà la nota coma a màxim amb un 10. Es tindrà en compte la màxima nota de les dues avaluacions.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació unica.
• J.F. Hughes, A. van Dam, M. McGuire, D.F.Sklar, F.D. Foley, S.K. Feiner, K. Akeley,
Computer Graphics. Principles and Practice, third edition in C, Addison-Wesley,
2014.
• E. Pangilinan, S. Lukas, V. Mohan, Creating Augmented & Virtual
realities, O’Reilly Media, 2019.
• B. Arnaldi, P. Guitton, G. Moreau, Virtual and Augmented Reality,
ISTE, John Wiley & Sons, 2018.
• https://docs.unity3d.com/Manual/index.html, Pàgina oficial Unity.
• https://library.vuforia.com/, Pàgina oficial Vuforia.
• https://desktop.github.com/, Pàgina oficial de Githup Desktop
• Unity
• Githup Desktop
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 61 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 6 | Català | primer quadrimestre | tarda |