Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'assignatura no té requisits previs obligatoris.
Els objectius de l'assignatura són:
Determinar què és un projecte i per a què serveix.
Conèixer el cicle de vida d’un projecte (planificació, organització, implementació, desenvolupament i control de projectes)
TEMARI
TEMA 1: LA GESTIÓ DE PROJECTES: CONCEPTE I EL CICLE DE VIDA
El concepte de projecte i característiques que el defineixen.
El cicle de vida d’un projecte: contextualització, planificació, execució, tancament i avaluació
TEMA 2: METODOLOGIES I EINES DIGITALS PER A LA GESTIÓ DE PROJECTES
Metodologies: Agile, Scrum, PMI.
Eines digitals: Trello, Canvas, etc.
TEMA 3: PRESENTACIÓ DE PROJECTES
Tècniques de presentació en públic
Bones pràctiques en les presentacions professionals
Eines digitals de disseny de presentacions
Els continguts de l'assignatura seran sensibles a la perspectiva de gènere.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris pràctics | 33 | 1,32 | 4, 3, 5, 7, 1, 6, 8, 19, 10, 13, 14, 15, 16, 17, 12, 11 |
Sessions teòriques | 15 | 0,6 | 4, 2, 18, 1, 6, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluació continuada: treballs pràctics durant tot el curs | 32 | 1,28 | 5, 1, 6, 8, 19, 10, 15, 17, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom: lectures i pràctiques | 60 | 2,4 | 2, 1, 6, 8, 9, 10 |
El curs es desenvolupa de forma teorico-pràctica. La metodologia serà aprenentatge per servei. Les sessions pràctiques estaran vinculades a un projecte de curs que resultarà en un servei per a un centre de recerca.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual, on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Control de continguts | 25 | 2 | 0,08 | 2, 3, 1, 6, 8, 19, 9, 10 |
Presentació de projectes | 25 | 2 | 0,08 | 5, 12 |
Treball de curs | 50 | 6 | 0,24 | 4, 2, 3, 5, 18, 7, 1, 6, 8, 19, 9, 13, 14, 15, 16, 17, 12, 11 |
Avaluació continuada
L'avaluació continuada de l'assignatura serà de caràcter sumatiu i es basarà en la qualificació de cada alumne en les següents activitats d'avaluació:
A. Treball de curs (50%): el treball de curs es compon d'un conjunt d'activitats de caràcter grupal i individual que permeten a l'estudiant aprendre a gestionar un projecte real.
B. Control de continguts (25%): prova escrita per avaluar el coneixement dels conceptes teòrics de l'assignatura.
C. Presentació de projectes (25%): presentacions orals en grup on s'avaluarà els aspectes formals, de disseny i de comunicació.
És obligatori participar en totes les activitats d'avaluació per poder obtenir la nota global de l'assignatura. En cas de motius justificats (salut, defunció o problema familiar greu) les activitats d'avaluació es podran recuperar en altres dates indicades per la coordinació de l'assignatura.
Les notes de cada activitat es publicaran al Campus Virtual i es poden fer consultes o rectificacions fins a 10 dies després de la publicació d'aquestes. Passat aquest període, la nota no es podrà modificar.
Qualsevol treball escrit que tingui cinc errors ortogràfics i / o barbarismes (sumant 5 errors en total) obtindrà la nota de zero. També obtindrà un zero qualsevol treball amb un percentatge de plagi que superi les normes habituals de el dret de cita; perdetectar els possibles plagis comporten unes procediments informàtics sobre els arxius digitals dels treballs lliurats, ja sigui aplicant-los a tots o només a mostres aleatòries. L'estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat...) que puguiconduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
Recuperació:
L'alumnat que suspengui l'assignatura en l'avaluació contínua (resultat de la suma de totes les activitats d'avaluació) podrà optar a presentar-se a una recuperació de l'assignatura, per optar a aconseguir l'aprovat en el curs. La prova de recuperació consistirà en un examen sobre tot el contingut impartit al llarg de les classes de teoria i pràctica. En la prova de recuperació també es podrà preguntar sobre l'actualitat informativa de les temàtiques de el curs. L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats, el pes de les quals sigui d'un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura. Per poder presentar-se a la recuperació de l'assignatura serà necessari haver obtingut una nota mitjana mínima de 3,5.
Avaluació única
El sistema d’avaluació única de l'assignatura està basat en els següents percentatges:
A) 25% Prova teòrica Haurà d'estar aprovada (5 o més) per superar l'assignatura (condició
indispensable) El model d’examen és diferent respecte al de la avaluació continuada
B) 25% Presentació d’un projecte (presentacion oral on s'avaluarà els aspectes formals, de disseny i de comunicación)
C) 50% Lliurament d’un treball final: elaboració d’una app para la comunitat universitaria
A(25%)+ B (25%)+ C (50%)= 100% NOTA FINAL DE L’ASSIGNATURA
Recuperació avaluació única
a) Segons normativa per poder participar al procés de recuperació, l'alumnat ha d'haver estat
prèviament avaluat almenys 2/3 del total d'activitats avaluables de l'ass ignatura.
b) Només es pot recuperar la prova de teoria si l'alumne/a ha obtingut una nota inferior a 4,9. La prova de recuperació consistirà en una prova escrita d'avaluació de coneixements teòrics.
c) La nota obtinguda en la presentació d’un projecte formarà part de la mitjanaponderada de la nota final. Només en cas de suspendre aquesta prova i si l’alumne així ho considera podrà optar a recuperar la amb una prova de la mateixa índole.
d) El treball final no es recuperables i la nota obtinguda (ja estigui superat o no) formarà part de la mitjana ponderada de la nota final.
SEGONA MATRÍCULA: En cas de segona matrícula, l’alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en un control de continguts i uns exercicis pràcticas. La qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi. L'estudiant que vol fer aquesta prova de síntesi ho ha de comunicar per escrit a la coordinadora de l'assignatura.
AJENJO, Alberto Domingo (2000). Dirección y gestión de proyectos. 2a. ed. Madrid: Editorial Ra-ma.
CARRIÓN, Íñigo, y BERASATEGI, Iosune. (2010). Guía para la elaboración de proyectos. Leioa: Universidad Autónoma del País Vasco.
DRUDIS, Antonio (1999). Gestión de proyectos: “Cómo planificarlos, organizarlos y dirigirlos”. Barcelona: Gestión 2000
MEREDITH, Jack R., MANTEL, Samuel. (2009). Project Management: A Managerial Approach. Hoboken: John Wiley & Sons, Inc.
PROJECT MANAGEMENT INSTITUTE. (2013). Guía de los fundamentos para la dirección de proyectos (Guía del PMBOK®). Quinta edición. Newtown Square: PMI.
Es facilitará bibliografia complementaria segons el temari impartit a classe.
Eines bàsiques de Microsoft Office, aplicacions de l'entorn Moodle i plataformes virtuals d'aprenentatge gratuïtes.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 61 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 62 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 6 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |