Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'assignatura no té cap prerequisit oficial, només els necessaris per a realitzar la matricula.
Els principals objectius de l'assignatura són:
• Assolir una visió general dels conceptes relacionats amb les xarxes d'ordinadors i amb la interconnexió de xarxes heterogènies, en especial Internet.
• Entendre el funcionament dels protocols relacionats amb l'operació de xarxes interconnectades.
• Introduir les xarxes virtuals i les arquitectures i serveis al núvol.
• Entendre com aplicar mesures de seguretat en les infraestructures de xarxes.
• Presentar aplicacions específiques de les xarxes heterogènies i les seves particularitats.
• Arquitectures de xarxes. Model OSI
• Famílies de protocols TCP/IP.
• Tipologies i tecnologies bàsiques de xarxes.
• Protocols d'interconnexió de xarxes.
• Aplicacions TCP/IP (DNS, DHCP,...)
• Xarxes privades virtuals.
• Arquitectures i serveis al núvol.
• Seguretat en xarxes.
• Descripció d'aplicacions específiques sobre xarxes.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes | 8 | 0,32 | 16, 8, 11, 12, 14 |
Classes de teoria | 20 | 0,8 | 16, 4, 3, 8, 6, 11, 13, 12, 14, 15, 17, 7 |
Pràctiques de laboratori | 20 | 0,8 | 16, 4, 6, 13, 12, 14, 15, 17, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 6 | 0,24 | 3, 6, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 60 | 2,4 | 3, 6, 11 |
Preparació Examen | 14 | 0,56 | 3, 11, 13 |
Pràctiques de laboratori | 12 | 0,48 | 16, 4, 8, 12, 14, 15, 17 |
No hi ha una clara distinció entre sessions de teoria, problemes i pràctiques al laboratori. Aquestes s'aniran alternant durant el curs segons convingui al seguiment de l'assignatura. En general, i per cada tema a tractar, s'introduiran conceptes teòrics i es realitzaran activitats més aplicades com la resolució de problemes o seminaris. Es recomana que l'alumne revisi els materials corresponents a cada sessió amb anterioritat. Es fomentarà la participació activa en la resolució de problemes participant en la seva resolució, exposició i debat a l'aula.
De forma més específica, durant el curs s'aniran alternant:
• Sessions de teoria: classes de tipus magistral on l'objectiu es introduir els conceptes bàsics que permetin a l'alumnat obtenir una visió general i una bona base a partir de la que desenvolupar els continguts i competències de l'assignatura. Es fomentarà la interactivitat i participació activa de l'alumnat.
• Sessions de problemes: sessions en les que es plantegen problemes o exercicis concrets principalment de caire pràctic i de seguiment. Aquests exercicis han de servir a l'estudiant per assolir i practicar el conceptes i competències relacionades amb l'assignatura. Els problemes es realitzen en el cas general de forma individual.
• Pràctiques: es plantejarà algun problema més ampli que els tractats a les sessions de problemes com un projecte o pràctica de laboratori. Aquest es realitzarà i s'avaluarà en grup. El nombre de pràctiques a realitzar dependrà de la seva dificultat i llargada i pot canviar en cada curs.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació a les classes | 10 | 2 | 0,08 | 3, 9, 11, 18 |
Exàmens teòrics | 45 | 4 | 0,16 | 16, 3, 8, 6, 13, 12, 14, 15, 7 |
Problemes i exercicis/seminaris | 15 | 2 | 0,08 | 2, 8, 6, 20, 12, 14, 15, 5, 7 |
Pràctiques de laboratori | 30 | 2 | 0,08 | 16, 4, 1, 3, 8, 10, 12, 14, 15, 19, 17 |
L’avaluació és continuada i respon a diversos tipus de proves avaluables seguint la normativa acadèmica de la UAB. Cada assignatura tindrà, com a mínim, tres activitats avaluatives diferents on cap d'elles pot representar més d'un 50% de la qualificació final.
Les activitats avaluatives que es podran fer servir per a l'avaluació són:
• Exàmens teòrics (45% de la nota final): Constarà de preguntes teòriques i/o exercicis. Nota mínima de cada exàmen per separat: 4.5.
• Problemes i exercicis/seminaris (15% de la nota final): resolució de problemes i exercicis durant les sessions de problemes i/o el campus virtual. Poden ser activitats de tipus pràctic o teòric. No requereix nota mínimes.
• Pràctiques (30% de la nota final): resolució en grup d'algun cas pràctic o pràctica durant el curs. Nota mínima de cada pràctica per separat: 4.5
• Assistència i participació a les classes (10% de la nota final).
Per tal d'aprovar l'assignatura cal que l'avaluació de cadascuna de les parts superi el mínim exigit i que l'avaluació final superi els 5 punts sobre 10.
En cas de no superar l'assignatura degut a que alguna de les activitats d'avaluació no arriba a la nota mínima requerida, la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 4.5 i la mitjana ponderada de les notes.
La qualificació de "no avaluable" s'otorgarà a l'alumnat que no participi en cap de les activitats d'avaluació.
La qualificació de "matricula d'honor" s'otorgarà a l'alumnat amb nota igual o superior a 9 per ordre de millor nota final.
Les proves teòriques i pràctiques es podran recuperar en forma d'un examen final de recuperació. Per poder accedir a l'examen de recuperació caldrà haver tornat a entregar prèviament les pràctiques suspeses.
Es pot donar el cas d'alguna petita variació en la ponderació de cada part de l'assignatura. Si això fos així, es comunicaria a principi de curs.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
SEGONA MATRÍCULA: En cas de segona matrícula, l’alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en un control de continguts i uns exercicis/control pràctics. La qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi. L'estudiant que vol fer aquesta prova de síntesi ho ha de comunicar per escrit al coordinador de l'assignatura.
William Stallings. Comunicaciones y redes de computadores, 7a Edició (2004). Pearson Prentice Hall.
William Stallings, Lawrie Brown. Computer Security: Principles and Practice. 4a edició (2017). Pearson Education.
María del Carmen Barba Riquel. Redes Locales (2020). Editorial Síntesis.
Durant el curs es farà servir diferent programari en funció de l’activitat concreta que es dugi a terme.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 61 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 61 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 62 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 6 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |