Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no té requisits previs.
Aprendre a desenvolupar un pla d'empresa a partir d'una idea pròpia.
Trobar oportunitats en un mercat donat a partir del seu estudi i del maneig de tècniques de foment de la creativitat.
Conèixer els aspectes jurídics i legals essencials de l'àmbit de les empreses.
Explicar com la innovació s'ha convertit en un motor del canvi econòmic i social, i de quina manera aquesta innovació afecta a la tipologia i les característiques internes i externes de les empreses que es creen.
Analitzar iniciatives d'èxit i bones pràctiques desenvolupades per emprenedors en l'àmbit de la comunicació digital.
Estudiar els aspectes gerencials i econòmics bàsics de la gestió empresarial, així com les qüestions ètiques bàsiques que convé considerar en una empresa.
1. INTRODUCCIÓ A L'EMPRENEDORIA I LA CREACIÓ D'EMPRESES. Conceptes clau. Pla d'empresa. Innovació i creativitat.
2. L'EMPRESA DIGITAL EN EL SEU ENTORN. Entorn macro (PESTEL) i principals indicadors macroeconòmics i entorn micro (estudi de mercat). Tipus d'estructura juridicoeconòmica de les empreses. Les organitzacions sense ànim de lucre. L'ètica empresarial.
3. MÀRQUETING I MODELS DE NEGOCI DIGITAL. Objectius i estratègies de màrqueting (pla màrqueting, 4 P). Models de negoci i estratègies de comunicació.
4. PRODUCCIÓ I ORGANITZACIÓ. Lideratge. Organigrama. Processos, recursos i costos de producció (pla de producció).
5. PLA FINANCER I FONTS DE FINANÇAMENT. Inversions i fonts de finançament. Instruments de planificació i informació economicofinancera: pressupostos i comptes anuals (pla financer).
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 28 | 1,12 | 8, 10, 7, 9, 16, 6 |
Pràctiques | 10 | 0,4 | 7, 14, 12, 16, 22 |
Seminaris | 10 | 0,4 | 8, 7, 14, 12, 22 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisis, plantejament i presentació oral de casos reals i d'estudi | 4 | 0,16 | 8, 12, 16, 22 |
Tutories | 3 | 0,12 | 14, 12, 16, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 15 | 0,6 | 5, 8, 10, 9, 6 |
Lectures relacionades | 4 | 0,16 | 5, 9, 6 |
Preparació de treballs i pràctiques | 42 | 1,68 | 8, 10, 7, 9, 14, 12, 16, 6, 22 |
Presentació oral dels treballs | 4 | 0,16 | 8, 10, 7, 9, 14, 12, 16, 6, 22 |
L'assignatura consta d'una part teòrica i una part pràctica que es desenvoluparan de manera presencial.
A la part teòrica es farà una introducció als principals conceptes de l’emprenedoria i la creació d’empreses, que es complementaran amb exercicis, lectures i altres recursos digitals.
A la part pràctica es profunditzarà en els coneixements de l’emprenedoria i la creació d’empreses a través d'exercicis i anàlisi de casos reals, amb l’objectiu de disposar d’eines per desenvolupar un projecte a partir d'una idea pròpia o d’un problema donat per una organització real, que es presentarà durant les últimes sessions del curs.
La metodologia docent pot veure's modificada quan s'estableixi la persona titular de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació en classe | 10% | 5 | 0,2 | 7, 9, 12, 6, 22 |
Examen teòric individual | 40% | 10 | 0,4 | 5, 9, 12, 6 |
Presentació oral dels treballs | 10% | 5 | 0,2 | 4, 1, 8, 17, 12, 16, 15 |
Treball final de pràctiques en grup | 40% | 10 | 0,4 | 3, 2, 23, 1, 5, 8, 10, 7, 9, 24, 11, 13, 14, 18, 19, 20, 21, 12, 16, 6, 22 |
Per superar l'assignatura s'ha d'optar per una de les següents 3 opcions:
Per superar l'assignatura s'ha d'assistir almenys al 80% de totes les classes i obtenir una qualificació mitjana de 5 sobre 10. Per poder fer mitjana s'han d'aprovar totes i cadascuna de les proves que componen les parts A i B. En cas contrari, es suspendrà l'assignatura i només quedarà l'opció de superar-la en la recuperació. L'avaluació continuada s'estructura en les següents parts:
A) 40% Examen teòric individual
B) 40% Treball final de pràctiques en grup
C) 10% Presentació oral del treball
D) 10% Assistència i participació
Per optar a l'avaluació única, l'alumnat ha de sol·licitar-ho durant el mes de febrer. En aquest cas, l'assistència a classe serà recomanable, però no obligatòria. Per poder fer mitjana i superar l'assignatura s'han d'aprovar totes i cadascuna de les proves que componen les parts A i B. En cas contrari, es suspendrà l'assignatura i només quedarà l'opció de superar-la en la recuperació. L'avaluació única s'estructura en les següents parts:
A) 50% Examen teòric individual
B) 50% Treball final de pràctiques individual
Per optar a la prova de síntesi, l'alumnat ha de sol·licitar-ho durant el mes de febrer. Només l'alumnat de segona matrícula pot optar a la prova final i única de síntesi. No existeix dret a recuperació. Aquest examen es realitzarà el dia de la recuperació i serà el mateix examen que la recuperació de la resta d'alumnes.
Recuperació
L'alumnat només tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats i ha obtingut una qualificació menor a 5.
Advertències
De Mateo, Rosario; Laura Bergés; Marta Sabater (2009) Gestión de empresas de comunicación. Sevilla/Zamora: Comunicación Social.
Cerezo, Pepe. (2019) Los medios ante los modelos de suscripción. Barcelona. Editorial UOC
Covey, Stephen. (2016). Los 7 hábitos de la gente altamente efectiva. Barcelona: Paidós.
Laloux, F. (2015). Reinventar las organizaciones: Una guía para crear organizaciones inspiradas en el siguiente estadio de consciencia humana (A. Gumbau, Trad.). Editorial Arpa.
Observatorio del Emprendimiento de España. (2024). Informe GEM España 2023-2024.
OECD/Eurostat. Oslo Manual 2018: Guidelines for Collecting, Reporting and Using Data on Innovation, 4th Edition
Sáinz de Vicuña Ancín, Jose Maria. (2021). El plan de marketing digital en la práctica (23rd ed.). Madrid: ESIC.
Salaverría, Ramon. (2020) Digital Native News Media: Trends and Challenges. Media and Communication, 2020, Volume 8, Issue 2.
Ries, Eric (2011). The lean startup: How today's entrepreneurs use continuous innovation to create radically successful businesses.
Paquets d'ofimàtica.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 61 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 62 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 6 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |