Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Coneixements del disseny d'interacció i la creació de productes audiovisuals interactius. És necessari que l'alumnat tingui autonomia en el disseny de productes digitals. És necessària la comprensió d'anglès, ja que agunes lectures i recursos estaran presentats en aquest idioma.
Creació de productes que resolguin necessitats dels usuaris finals amb la simplicitat i usabilitat com a base. Estudi de metodologies, tècniques i models d'investigació per al disseny i l'avaluació de productes interactius finals.
Els continguts de Disseny centrat en l'usuari inclouen:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 15 | 0,6 | 3, 5, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques laboratori | 21 | 0,84 | 4, 7, 13, 9 |
Seminaris | 9 | 0,36 | 3, 5, 9 |
Tutories | 9 | 0,36 | 7, 13, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Projectes pràctics | 84 | 3,36 | 4, 7, 13 |
Es realitzaran classes de presentació de continguts, seminaris amb casos específics i projectes pràctics. L'alumnat realitzarà projectes interactius que inclouen el disseny.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Assignatura impartida en castellà.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 30% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 13 |
Seminaris | 20% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 5, 12, 13, 9, 8 |
Treballs pràctics | 50% | 3 | 0,12 | 2, 4, 14, 7, 10, 11, 13, 9 |
La metodologia docent i l'avaluació propostes podran experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Les activitats d'avaluació són:
• Examen (30%)
• Seminaris (20%)
• Treballs pràctics (50%)
És imprescindible aprovar l'examen i els treballs pràctics per aprovar l'assignatura.
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals sigui d'un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura. Per poder presentar-se a la recuperació de l'assignatura, s'haurà hagut dobtenir una nota mitjana de 3,5. Les activitats que queden excloses del procés de recuperació són els seminaris.
Les faltes d'ortografia es penalitzaran amb -0,5 punts cadascuna.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Alomari, Hakam W., Ramasamy, Vijayalakshmi, Kiper, James D. & Potvin, G. (2020). A user interface (UI) and user experience (UX) ecaluation framework for cuberlearning environments in computer science and software engineering education. Heliyon 6: e03917. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2020.e03917
Andreu-Sánchez, Celia, Martín-Pascual, Miguel Ángel, Gruart, Agnès & Delgado-García, José María (2021). The effect of media professionalization on cognitive neurodynamics during audiovisual cuts. Frontiers in Systems Neuroscience, 15: 598383. https://doi.org/10.3389/fnsys.2021.598383
Cybulski, Pawel & Horbinski, Tymoteusz (2020). User experience in using graphical user interfaces of web maps. International Jorunal of Geo-Information, 9(7): 412. https://doi.org/10.3390/ijgi9070412
DeAngelus, Marianne & Pelz, Jeff B. (2009). Top-down control of eye movements: Yarbus revisited. Visual Cognition, 17 (6-7):790-811. http://dx.doi.org/10.1080/13506280902793843
Eckestein, Maria, Guerra-Carrillo, Belén, Miller Singley, Alison T. & Bunge, Silvia A. (2016). Beyond eye gaze: what else can eyetracking reveal about cognition and cognitive development? Developmental Cognitive Neuroscience, 25: 69-91. http://dx.doi.org/10.1016/j.dcn.2016.11.001
Hernández-González, Samuel, Andreu-Sánchez, Celia, Martín-Pascual, Miguel Ángel, Gruart, Agnès & Delgado-García, José María (2017). A cognition-related neural oscillation pattern, generated in the prelimbic cortex, can control operant learning in rats. Journal of Neuroscience 37(24) 5923-5935. https://doi.org/10.1523/JNEUROSCI.3651-16.2017
Joo, Heonsik (2017). A study on understanding of UI and UX, and understanding of design according to user interface change. International Journal of Applied Engineering Research, 12(20):9931-9935. http://www.ripublication.com/ijaer17/ijaerv12n20_96.pdf
Prasetya Kristiadi, Dedy, Budiman Udjaja, Yogi, Hendric Spits, Harco Leslie & Kusakunniran, Worapan (2017). The effect of UI, UX and GX on Video Games. The IEEE CyberneticsCom. https://cutt.ly/DmhhWIE
Al llarg de l'assignatura es donaran altres recursos que se sumaran a aquesta bibliografia.
En aquesta assignatura l'alumnat té llibertat per utilitzar aquell programari que millor s'adapti a les seves necessitats i capacitats tècniques. En els casos en què es proposi la feina amb un programari determinat, serà amb programaris gratuïts, que es presentaran en les sessions docents.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 61 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 62 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 6 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |