Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És necessari un nivell d'espanyol de nadiu per poder seguir la assignatura (C1-C2).
L'objectiu d'aquesta assignatura és perfeccionar la capacitat d'anàlisi i producció de textos en espanyol, tant en la seva varietat oral com escrita de la comunicació interactiva.
Al final del curs, l'alumnat ha de conèixer les principals característiques d'una sèrie de models textuals, la qual cosa li permetrà aplicar aquests coneixements a la composició de textos en espanyol.
Tema 1. Oralitat i escriptura en els textos d'especialitat relacionats amb els entorns de confluència entre la comunicació i la tecnologia. Manifestacions de la llengua oral i de la llengua escrita en diferents formats. Recursos lingüístics per a l'elaboració de textos. Norma i ús en la comunicació oral i escrita. Alguns dels problemes normatius de l'espanyol.
Tema 2. Les unitats textuals: enunciats i paràgrafs. Els arguments: estructures i tipus. Constituents de l'enunciat, concordança i ordre de paraules. Ús dels connectors i d'elements referencials.
Tema 3. Procediments de creació textual. Factors lingüístics i extralingüístics en la creació de textos. Denotació i connotació.
Tema 4. Articulació, problemes de pronunciació i característiques pròpies de la llengua oral en l'àmbit de la comunicació interactiva. Els trets prosòdics: velocitat d'elocució, les pauses i la intensitat. Estratègies d'èmfasi en l'argumentació oral.
Tema 5. La presentació oral. Recursos lingüístics per a presentacions orals. Preparació d'intervencions orals. Recursos orals per a la presentació oral. La comunicació no verbal.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 15 | 0,6 | 4, 6, 5, 7 |
Pràctiques d'aula i seminaris | 33 | 1,32 | 2, 4, 6, 5, 7, 8, 9, 12, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 4, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, anàlisi i síntesi dels textos i documents, preparació i realització de treballs | 94,5 | 3,78 | 2, 4, 6, 5, 7, 8, 9, 12, 11, 10 |
La metodologia emprada a les activitats formatives dirigides combina les classes teòriques (per a l'exposició i reflexió a partir dels continguts del curs) amb les activitats pràctiques/seminaris, que requereixen la participació activa de l'alumnat individualment i en grup.
En les activitats formatives de tipus autònom l'alumnat haurà de realitzar la lectura, l'anàlisi i la síntesi de textos i documents de lectura obligatòria, així com preparar i realitzar els treballs pràctics assignats pel professorat.
L'alumnat comptarà amb materials de suport en el Moodle de l'assignatura i amb tutories presencials com a activitats formatives supervisades.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Presentació oral | 10% | 0 | 0 | 3, 1, 4, 5, 8, 12, 13, 14, 10 |
Prova de comprensió de les lectures obligatòries | 10% | 0 | 0 | 4, 5, 7, 8 |
Prova escrita sobre els continguts teòrics i descriptius del curs | 40 % | 0 | 0 | 2, 4, 5, 7, 8 |
Pràctica d'anàlisi i producció de mostres del llenguatge escrit | 25 % | 0 | 0 | 2, 3, 1, 4, 6, 5, 7, 8, 9, 11, 13, 14, 10 |
Pràctica d'anàlisi i producció de mostres del llenguatge oral | 15 % | 0 | 0 | 2, 3, 1, 4, 6, 5, 7, 8, 9, 12, 11, 10 |
AVALUACIÓ CONTÍNUA:
L'alumnat haurà de realitzar al llarg del curs les següents proves i intervencions:
Les característiques de cadascuna de les pràctiques s'especificaran durant el curs i podran consultar-se en el Moodle.
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Per superar l'assignatura, s'hauran de realitzar totes les proves i lliurar-les en el termini fixat. S'ha d'obtenir una nota final igual o superior a 5 i una qualificació mínima de 3,5 sobre 10 en totes les proves. Per calcular la nota final s'aplicaran els percentatges anteriorment indicats.
Els estudiants que hagin suspès alguna de les proves amb menys d'un 3,5 o no hagin arribat al 5 amb la suma de totes les notes ponderades, podran presentar-se a la recuperació d'un màxim de dues de les proves realitzades de manera ordinària. L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Es considerarà "No avaluat" quan l'estudiant només hagi realitzat unade lespràctiques/proves. L'elaboració de més d'una pràctica/prova suposa, doncs, la voluntat de l'estudiant de ser avaluat en l'assignatura i, per tant, la seva presentació a l'avaluació.
En cas de segona matrícula, l’alumnat ha de seguir l’avaluació ordinària de l’assignatura.
Per tenir dret a la revisió extraordinària, l'alumnat ha d'haver realitzat la revisió ordinària.
AVALUACIÓ ÚNICA:
L'alumnat haurà de realitzar les següents proves:
• Pràctiques d'anàlisi i producció de mostres de la llengua escrita (20%).
• Pràctiques d'anàlisi i producció de mostres de la llengua oral (20%).
• Prova de comprensió de les lectures obligatòries (20%).
• Prova escrita sobre els continguts teòrics i descriptius del curs (40%).
El dia de les proves teòriques i de l'entrega de les pràctiques s'indicarà al Moodle a principi de curs.
Les condicions per aprovar i revaluar l'assignatura són les mateixes que les de l'alumnat que segueix l'avaluació contínua.
ADVERTIMENTS:
Les faltes d'ortografia, així com els errors a la puntuació, la morfosintaxi i el lèxic es penalitzen amb -0,2 punts cadascuna. Amb més de 15 faltes o errors gramaticals la prova es considerarà suspesa amb un 0 i haurà de repetir-se en la recuperació.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
No requerit.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 61 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 62 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 6 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |