Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no te prerequisits
Els objectius formatius que es pretén assolir a l’assignatura son els següents:
Continguts de l'assignatura
Introducció a l'assignatura
1. L'ámbit logístic i de transport ferroviari.
2. Conceptes ferroviaris bàsics.
3. Centres de gestió a les xarxes d'infraestructures ferroviaries.
4. Estacions de transport de viatgers.
5. Centres logístics de transport de mercaderies.
6. Línies i túnels ferroviaris.
7. Seguretat en la circulació.
8. Riscos ferroviaris i mitjans de protecció específics.
9. Seguretat (Security).
10. Prevenció de riscos laborals.
11. Seguretat de la informació.
12. Seguretat Medi Ambiental.
1. Marc general.
2. Marcespecífic ferroviari.
1. Espai paper-espai model.
2. Crear presentacions.
3. Crear finestres grafiques.
4. Utilitzar les capes
5. Dibuixar
6. Visualització
1. Identificació dels titulars i de l'emplaçament de l'activitat.
2. Descripció detallada de l'activitat i del medi físic en el que es desenvolupa.
3. Inventari, anàlisi i avaluació de riscos.
4. Inventari i descripció de les mesures y mitjans d'autoprotecció.
5. Programa de manteniment d'instal·lacions.
6. Pla d'actuació en front de les emergencies.
7. Integració del pla de autoprotecció en altres d'ámbit superior.
8. Implantació del Pla d'Autoprotecció.
9. Manteniment de l'eficacia i actualització del Pla d'Autoprotecció.
10. Directori de comunicacións.
11. Formularis per a la gestió d'emergencies.
12. Planols.
13. Fitxes d'Actuació.
1. Elaboració de projectes: continguts.
1. Exposició i defensa de projectes.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 4 | 0,16 | |
Video Classes | 12 | 0,48 | |
Tipus: Supervisades | |||
Discussions temàtiques als forums | 24 | 0,96 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi Autonom | 110 | 4,4 |
Llengua de docència: Espanyol
Les activitats autònomes correspondrán, tant a l'estudi personal, como a la resolució dels exercicis plantejats pels professors, així com l'elaboració del projecte en base als continguts de l'assignatura. Cada alumne haurá de buscar documentació en relació amb el projecte. Els alumnes exercitarán les seves habilitats de comunicació i el coneixemnt del propi projecte per mitjà de la exposició i defensa de forma breu i resumida el project elaborat a la resta de companys de la classe i al tribunal de professors per mitjà d'eines TIC.
Es important mencionar que les videoclasses tenen com a principal objetiu resoldre els dubtes relatius al temari, per tant es imprescindible una preparació dels temes abans de cada sessió.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació de la exposició oral | 20% | 0 | 0 | 2, 3, 6, 5, 9, 10, 19, 17, 18, 16, 15, 14 |
Avaluació del projecte presentat | 40% | 0 | 0 | 2, 3, 6, 5, 22, 8, 9, 10, 13, 7, 19, 17, 18, 16, 15, 14, 21, 20 |
Examen teoric individual | 20% | 0 | 0 | 3, 6, 5, 9, 19, 17, 18, 16, 15, 14 |
Exercicis pràctics | 10% | 0 | 0 | 2, 4, 3, 1, 6, 5, 22, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 7, 19, 17, 18, 16, 15, 14, 21, 20 |
Valoració individuall del treball | 10% | 0 | 0 | 2, 4, 3, 1, 6, 5, 22, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 7, 19, 17, 18, 16, 15, 14, 21, 20 |
Els paràmetres de valoració de cadascun dels aspectes considerats a l’avaluació son els següents:
1. Examen Teòric Individual
L’alumne haurà de superar un examen teòric per tal d’avaluar el coneixement individual dels principis basics i dels continguts de l’assignatura, i es realitzarà sobre els continguts explicats a classe fins al moment de la prova.
L’examen constarà de dues parts:
PART 1: Test de 10 preguntes amb una resposta correcta de 4 respostes possibles.
Els criteris per a la valoració de les respostes serà el següent:
1 resposta correcta 1 punt
1 resposta incorrecta - 0,33
Les preguntes sense resposta es valoraran amb un 0.
Els resultats globals del test correspondran a la suma de la valoració de cada pregunta. En cas de valoracions globals del test negatives es qualificaran amb un 0.
PART 2: 5 preguntes de resposta escrita.
Cada resposta es qualificarà en un valor comprès entre 0,0 i 2,0 en funció de que els continguts responguin a la pregunta plantejada i del grau d’excel·lència de la resposta.
Els resultats globals del test correspondran a la suma de la valoració de cada pregunta. En cas de valoracions globals del test negatives es qualificaran amb un 0.
La qualificació global de l’examen es realitzarà per la mitjana aritmètica de les dues parts i serà un valor sobre un màxim de 10 punts.
2. Valoració individual del treball pel tutor
Els tutors de l’assignatura, valoraran individualment el treball global de cada alumne tenint en compte els següents aspectes:
Participació a classe.
Interès i consultes per a la millora continua.
Evolució del contingut del projecte presentat.
Actitud respectuosa respecte al desenvolupament de la classe.
Aportacions al l’objectiu de l’assignatura, mes enllà dels estrictament plantejats.
La qualificació de la valoració individual del treball per part del tutor serà un valor sobre un màxim de 10,0 punts.
3. Exercicis individuals de practiques
L’alumne haurà de lliurar per mitjà de tasques a l’aula moodel els exercicis pràctics que els professors plantegin i es realitzaran 2 lliuraments parcials del projecte abans del lliurament final.
La valoració global delconjunt d’exercicis individuals i dels lliuraments parcials del projecte es realitzarà sobre un valor màxim de 10,0 i mínim de 0,0.
Caldrà que l’alumne faci entrega, respectant els terminis fixats, de tots els exercicis i lliuraments parcials de projecte plantejats per tal de poder optar a aconseguir la qualificació mínima de 5 punts.
Per altra banda, es valorarà la qualitat en la elaboració dels exercicis (contingut complet i adequat a la tasca proposada en els termes establers)
La qualificació global dels exercicis individuals serà un valor sobre un màxim de 10 punts.
4. Avaluació del projecte presentat
Els alumnes hauran de presentar en grups de 4 persones com a màxim, un projecte de seguretat i prevenció en infraestructures logístiques i de transport segons els paràmetres establerts a l’assignatura.
Els paràmetres que determinen el contingut del projecte son:
La qualificació del projecte presentat serà un valor mínim de 0,0 sobre un màxim de 10,0 punts, tenint en compte que:
Només es podrà arribar a qualificacions de 5,0 punts si:
Per a valorar el projecte presentat es tindrà en compte:
L’ortografia i l’expressió formal escrita.
La claredat dels continguts i la netedat de la presentació.
L’existència completa de tots els continguts demanats a l’assignatura.
L’adequació dels continguts a les metodologies i procediments de treball utilitzats a l’assignatura.
L’adequació dels continguts del projecte al cas abordat per l’alumne.
L’aportació de noves visions o enfocs no tractatsa classe però adients per al cas treballat i les prestacions que requereix.
5. Avaluació de la exposició i defensa del projecte
Els alumnes hauran d’efectuar l’exercici per grups d’exposar i defensar el projecte realitzat davant els professors i la resta de companys en una exposició breu, utilitzant tots els mitjans audiovisuals i de comunicació que considerin oportuns.
La qualificació de l’exposició i la defensa del projecte es farà sobre una valoració mínima de 0 punts i màxima de 10 punts.
Es valoraran els següents aspectes de manera conjunta a tot el grup:
De manera individual s’avaluarà:
AVALUACIÓ GLOBAL DE L’ ASSIGNATURA
L’avaluació global de l’assignatura es farà per mitjà de la suma ponderada dels diferents aspectes avaluats en funció dels percentatges indicats a l’inici del punt VIII i serà un valor entre 0,0 i 10,0 punts valorats segons s’indica:
Desde | Fins | Qualitativa |
NA | No avaluable | |
0,0 | 4,9 | Suspès |
5,0 | 6,9 | Aprovat |
7,0 | 8,9 | Notable |
9,0 | 10,0 | Excel·lent |
9,0 | 10,0 | Matrícula d'Honor |
El càlcul respondrà doncs a la següent formula segons la numeració indicada al principi del punt:
AVALUACIÓ CONTINUADA: (3. X 0.10)+ (4. X 0.40)+ (5. X 0.20)
NOTA DE L’ASSIGNATURA= (1. X 0.20)+ (2. X 0.10)+ (3. X 0.10)+ (4. X 0.40)+ (5. X 0.20)
SERÁ IMPRESCINDIBLE HAVER SUPERAT TOTES LES PROVES D'AVALUACIÓ INCLÒS L'EXAMEN TEORIC PER TAL DE PODER APLICAR EL CALCUL D'AVALUACIÓ DE L'ASSIGNATURA. EN CAS QUE NO SIGUI AIXÍ ES PODRÁ REEVALUAR OBTENINT COM A MÁXIM LA QUALIFICACIO DE 5 D'AQUESTA PROVA. EN CAS QUE UNICAMENT CaLGUI REEVALUAR L'EXAMEN LA CUALIFICACIO MAXIMA DE 5 NOMES S'APLICARÁ A AQUESTA PROVA.
REAVALUACIÓ DE L’ ASSIGNATURA
Segons l’article 112 ter. 2 de la Normativa acadèmica de la UAB, per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjuntd'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
En cas de no superar l'examen teòric de l'assignatura, aquest es podrà reevaluar obtenint una nota de 5 com a maxim per aquesta prova.
A mes de l'examen, si alguna de les altres proves d'avaluacio no son realitzades o no es supera la cualificacio de 5, es passaria de l’avaluació continua a l’avaluació final. Es a dir, el 100% de la nota serà la de les proves d’avaluació final de Juliol, la superació d’aquestes proves finals comporten una nota de 5 com a màxim a l’expedient.
L’alumne que no hagi superat l’assignatura en primera instància tindrà dret a reavaluar aquells aspectes millorables del sistema d’avaluació per tal de superar l’assignatura.
Els aspectes millorables que podran ser reevaluats son:
1. Examen Teòric individual
4. Valoració individual del treball pel tutor
5. Avaluació del projecte presentat
6. Avaluació de la exposició i defensa del projecte
El sistema d’avaluació seguirà els mateixos principis indicats amb anterioritat
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Per exemple, plagiar, copiar, deixar copiar..., una activitat d'avaluació, implicarà suspendre aquesta activitat d'avaluació amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables
Reial Decret 314/2006 Codi Tècnic de la Edificació.
Decret 30/2015 DECRET 30/2015, de 3 de març, pel qual s’aprova el catàleg d’activitats i centres obligats a adoptar mesures d’autoprotecció i es fixa el contingut d’aquestes mesures.
http://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/6824/1409116.pdf
RD 393/2007 Norma Bàsica d’Autoprotecció
www.boe.es/boe/dias/2007/03/24/pdfs/A12841-12850.pdf
Llei 17/2015 de Protecció Civil
http://www.proteccioncivil.org/es/DGPCE/legisla/le_021985.htm
Llei 4/1997 de Protecció Civil de Catalunya
http://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-1997-14409
Reial Decret 842/2002 Reglament Electrotècnic de Baixa Tensió REBT (Ministerio de Industria Energía y Turismo)
http://www.boe.es/buscar/doc.php?id=BOE-A-2002-18099
Reial Decret 2267/2004 Reglament de Seguretat Contra Incendis en Establiments Industrials RSCIEI (Ministerio de Industria Energía y Turismo)
http://www.boe.es/buscar/doc.php?id=BOE-A-2004-21216
Reial Decret 513/2017 Reglament d’Instal·lacións de Protecció Contra Incèndis RIPCI (Ministeriode Economia, Industria y Competitividad)
http://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2017-6606
Ordre TMA/135/2023, de 15 de febrer, per la qual s'aproven la instrucció ferroviària per al projecte i la construcció del subsistema d'infraestructura (IFI)
http://www.boe.es/eli/es/o/2023/02/15/tma135
PROTECCIÓ CIVIL.
Web de Protecció Civil del Departament d’Interior del Generalitat de Catalunya.
http://interior.gencat.cat/ca/arees_dactuacio/proteccio_civil/
Mapa de Protecció Civil del Departament d’Interior del Generalitat de Catalunya.
http://pcivil.icgc.cat/pcivil/map.jsp
PLANS D’AUTOPROTECCIÓ.
Capacitació per a la planificació de l’autoprotecció en l’àmbit de Catalunya
Material de suport. ISPC “Institut de Seguretat Publica de Catalunya”
http://ispc.gencat.cat/ca/1_linstitut /publicacions-ispc/
Emergencias: Aplicaciones básicas para la elaboración de un manual de autoprotección 3º edición
Enrique Alejandro Contelles Díaz
Ed. Marcombo
ISBN 978 84 267 21778
Guies per a laelaboració de Plans d’Autoprotecció
http://interior.gencat.cat/ca/arees_dactuacio/proteccio_civil/paus_hermes/
AUTOCAD
AUTOCAD 2023
Fernando Montaño La Cruz
Ed. ANAYA
ISBN-13 978-8441547148
AMBIT DE LES INFRAESTRUCTURES LOGISTIQUES I DE TRANSPORT FERROVIARIES
Gestió d’Infraestructures Ferroviàries. ADIF
http://www.adif.es/es_ES/index.shtml
Operació Ferroviària GRUP Renfe
http://www.renfe.com/empresa/index.html
Gestió i Operació Ferroviària FGC
http://www.fgc.cat/cat/index.asp
Material ferroviari. Trens
CIAF. Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviario. Ministerio de Fomento
http://www.fomento.gob.es/MFOM/LANG_CASTELLANO/ORGANOS_COLEGIADOS/CIAF/
Agencia Estatal de Seguridad Ferroviaria. Ministerio de Fomento
http://www.seguridadferroviaria.es/AESF/lang_castellano/
RSSB. Rail Safety and Standards Board. (GB Rail)
Aquesta assigantura farà servir el programari:
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |