Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501232 Empresa i Tecnologia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
El desenvolupament de l’assignatura no contempla cap prerequisit de coneixements previs per poder-la cursar.
L'assignatura té com a objectiu principal conèixer els principals processos d'una empresa, aprendre el cicle de vida dels processos, i entendre l'impacte que suposa gestionar per processos. Tot això des d'una perspectiva general i transversal d'organització, que permet adquirir una visió de negoci per a participar en projectes de canvi organitzatiu.
A més, es treballa en la modelització i documentació de processos seguint l’estàndard BPMN.
L'assignatura persegueix l'acostament de l'alumnat a l'àmbit professional a través de les seves pràctiques de laboratori i l'organització de seminaris liderats per diversos professionals amb llarga experiència en ajudar a les empreses a gestionar per processos. Tot això sense oblidar la tecnologia i les persones, elements clau en la Gestió per Processos.
Definició de procés
Elements bàsics d'un procés
Classificació de processos
Cadena de valor de Michael Porter
Processos claus de l'empresa
Organitzacions funcionals
Jerarquitzades
Basada en processos
Com enfocar una organització a processos?
Etapes de la metodologia
Eines
Diagrames de flux, conceptes Mesura dels processos
Millora contínua
Reenginyeria
Marc teòric de la gestió BPM
Reptes actuals de gestió
Per què BPM?
Què és BPM?
Àrees funcionals del BPM
Millora contínua
Classificacions dels processos
Cicle de Vida de procés
Organització BPM
Principals actors en el mercat de BPM
Alertes en la implementació
Tķtol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teņriques i estudi de casos | 29,5 | 1,18 | SM05, SM05 |
Prąctiques d'aula i seminaris | 10 | 0,4 | CM03, CM03 |
Prąctiques de laboratori | 10 | 0,4 | SM05, SM05 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutoria | 15 | 0,6 | |
Tipus: Autņnomes | |||
Estudi | 40 | 1,6 | |
Preparació de prąctiques i exercicis | 43 | 1,72 | CM03, SM05, CM03 |
La informació general i rellevant de l'assignatura que detalli els continguts de la guia docent, com per exemple les condicions dels lliuraments de treballs, es publicarà al Campus Virtual i pot estar subjecte a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà al Campus Virtual sobre aquests canvis ja que s'entén que el Campus Virtual és el mecanisme habitual d'intercanvi d'informació entre professor i estudiant.
Les classes es faran majoritàriament en català o castellà tot i que és molt habitual l'aparició de termes en anglès. El material escrit o de suport a l'assignatura (apunts, bibliografia, referències o fins i tot enunciats de pràctiques, exercicis o casos) es pot facilitar tant en català o castellà com en anglès i en aquest cas l'ús de la llengua anglesa pot ser no excepcional sinó habitual.
En les sessions presencials és on es presenten els continguts bàsics que els estudiants han de menester per introduir-se en els temes que configuren el programa. Alhora, s'indiquen les vies possibles per completar o aprofundir la informació rebuda en aquestes sessions.
Durant les sessions es pot utilitzar també el mètode del cas com a eina docent. Aquestes sessions es poden complementar amb seminaris, tallers i conferències realitzades o supervisades per l’equip docent de l’assignatura
En aquestes sessions es treballarà en equips i es fomentarà l’ús d’eines de BPM, recomenant Bonitasoft.
Durant el curs es fomentarà el treball en equip i l’intercanvi col·laboratiu d'informació id'eines per a la resolució de problemes. No obstant, el procés final d'aprenentatge ha de ser individual, posat de relleu per l'activitat autònoma de cada estudiant, que haurà de complementar i enriquir el treball iniciat a les sessions dirigides del curs. L'activitat supervisada, al voltant de tutories reglades i consultes esporàdiques efectuades durant el curs, és igualment una eina imprescindible en l'adquisició dels coneixements que proporciona l'assignatura.
Cal tenir en compte que la metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mņdul.
Tķtol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avalaució Continuada | 60% | 0 | 0 | CM03, SM05 |
Exąmen | 40% | 2,5 | 0,1 | SM05 |
“Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.”
L'avaluació de l'assignatura es farà de forma continuada al llarg del semestre, i s'organitza en base a les següents evidències d'aprenentatge:
La qualificació final de l’assignatura s'obtindrà de la suma ponderada de les notes de les diverses evidències, tenint en compte que cada una de les components citades té un pes específic diferent. S'utilitzarà el càlcul següent:
N = 45% (Pràctiques Laboratori) + 15% (Seminaris/Participació) + 40% (Examen Final)
Serà condició necessària per efectuar aquest càlcul que l’estudiant hagi realitzat (i per tant tingui puntuació diferent de zero) activitats en cadascuna de les tres components , i que la qualificació obtinguda a l’ Examen Final sigui igual o superior a 3.
.
Es podran acollir al procés de RECUPERACIÓ que es descriu més avall els i les estudiants que no hagin superat l'assignatura aplicant els criteris esmentats i que estiguin en una de les dues situacions següents:
Es considera que un estudiant que realitzi almenys alguna de les components de l'avaluació continuada ja no pot ser considerat com a NO AVALUABLE
Les dates de les diferents activitats d'avaluació s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de la prova final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d'avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d'avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l'estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d'avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els i les estudiants de la Facultat d'Economia i Empresa que, d'acord amb elparàgraf anterior, necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova que trobaran a https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió de les mateixes d'acord amb la normativa de la Universitat.
"Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul." Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els i les estudiants han haver obtingut una qualificació de l'assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d'aquesta prova està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independènciadelprocés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Nota addicional: L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Serà publicada en el Campus Virtual
Serà publicat en el Campus Virtual
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Prąctiques d'aula | 201 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 201 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 202 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 203 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 20 | Espanyol | segon quadrimestre | matķ-mixt |