Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500001 Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles | OT | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'assignatura no requereix formalment de cap pre-requisit.
Els objectius d'aquesta assignatura estan enquadrats en l'aplicació de la Robòtica en l'àmbit de la ciutat intel·ligent. En particular es pretén:
Els continguts de l'assignatura s'articulen en els següents blocs:
Bloc 1. Fonaments teòrics i tècnics:
Visions clàssiques de la robòtica i tipus de robots.
Automatització i sistemes de control.
Fonaments d'intel·ligència artificial i presa de decisions.
Robòtica i Internet de les coses.
Bloc 2. Implicacions ètiques, socials i econòmiques:
Qüestions ètiques que sorgeixen a partir de la proliferació de robots en l'entorn industrial i urbà.
Industrial Shift: ocupabilitat en el context de ubiquousroboticsy models de sostenibilitat.
Impacte de la intel·ligència artificial a la mobilitat urbana.
Bloc 3. Aplicacions de la robòtica.
Indústria 4.0 i robòtica. Reptes d'inserció del robot en àmbits industrials, sistemes d'interacció i col·laboracióamb robots interconnectats, interactius i col·laboratius. Reptes d'inserció del robot en entorns urbans.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques de laboratori | 12 | 0,48 | |
Seminars de casos d'estudi | 12 | 0,48 | |
Sessions de teoria | 26 | 1,04 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 5 | 0,2 | |
Tipus: Autònomes | |||
Preparación de presentaciones | 35 | 1,4 | |
Realización de treballs | 60 | 2,4 |
La metodologia docent a seguir està orientada a l'aprenentatge de la matèria per part de l'alumne de forma continuada. Aquest procés es fonamenta en la realització de tres tipus d'activitats que es desenvoluparan al llarg del curs: classes de teoria, casos d'estudi i pràctiques de laboratori.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Presentació oral de treballs | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 9, 8, 7, 11, 13, 14, 12, 15 |
Pràctiques de laboratori | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 9, 8, 7, 11, 13, 14, 12, 15 |
Treballs casos d'estudi | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 9, 8, 7, 11, 13, 14, 12, 15 |
L'avaluació de l'assignatura es farà de forma progressiva i continuada durant tot el semestre i per a cada un dels tres blocs que forma l’assignatura.
a) Avaluació per blocs.
Peracada un dels tres blocs que conformen l’assignatura, el professor proposarà una sèrie d’activitats (casos d’estudi i pràctiques amb ordinador). L’estudiant, conduït pel professor, haurà de treballar en el desenvolupament de les activitats. Així mateix, les haurà de presentar en la forma i la data indicada pel professori fer una defensa oral.
La nota final es calcularà de la següent manera:
NotaFinal = 40% * NotaBloc1 + 40% * NotaBloc2 + 20% * NotaBloc3
Per aprovar l'assignatura, caldrà obtenir una nota mínima de 5 com a resultat del càlcul de NotaFinal. Per aplicar la fórmula de NotaFinal serà necessari obtenir una nota mínima de 3,5 en totes les notes dels blocs, és a dir, cadascuna de les notes NotaBloc1, NotaBloc2 i NotaBloc3 ha de ser major o igual a 3,5. Per tant, si alguna NotaBloc està qualificada amb una nota inferior a la indicada anteriorment, no es podrà aprovar l'assignatura.
Si un estudiant no arriba a la nota mínima de 3,5 en alguna de les NotaBloc i per aquest motiu no aprova l'assignatura, la nota final serà de 4,5 com a màxim, és a dir, igual al valor de la mitjana ponderada en laNotaFinal si és inferior a 4,5 o 4,5 si és superior.
b) Programació d'activitats d'avaluació
La calendarització de les activitats d'avaluació es donarà el primer dia de l'assignatura i es farà pública a través del Campus Virtual (Moodle) i al web de l'Escola d'Enginyeria, a l'apartat d'exàmens.
c) Procés de recuperació
Aquesta assignatura està avaluada de forma contínua per mitjà de la presentació dels treballs que corresponen als casos d'estudi i a les pràctiques de laboratori. Els treballs s'han de presentar en data i forma segons les indicacions proporcionades pel professor, que pot demanar segons lliuraments com a forma de recuperació. Atès que es pot compensar una NotaBloc amb una altra, no hi ha processos de recuperació al final del semestre.
d) Procediment de revisió de les qualificacions
Per a cada activitat d'avaluació, s'indicarà un lloc, data i hora de revisió en la qual l'estudiant podrà revisar l'activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l'activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l'assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
e) Qualificacions
La nota final de l'assignatura es calcularà d'acord amb els percentatges esmentats a l'apartat a) d'aquest punt. Cal tenir en compte que:
f) Irregularitats per part de l'estudiant, còpia i plagi
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, la còpia, el plagi, l'engany, deixar copiar, etc. en qualsevol de les activitats d'avaluació implicarà suspendre-amb un zero. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs.
g) Avaluació dels estudiants repetidors
No es guarda cap nota d'un curs per al següent. Els estudiants repetidors segueixen les mateixes normes d'avaluació que qualsevol altre estudiant.
Plataforma utilitzada per a la comunicació amb la estudiantat: Moodle.
Bibliografia bàsica
En el Bloc 1 (Fonaments teòrics i tècnics): Node-Red and Arduino.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 611 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 611 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 612 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 61 | Català | segon quadrimestre | tarda |