Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500001 Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles | OT | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És convenient haver cursat les següents assignatures:
- Fonaments d'Electrònica
- Instrumentació i Sensors
- Digitalització i Microcontroladors
L'objectiu global és proporcionar els coneixements i tècniques bàsiques que permetin a l'alumne introduir-se en el sector de la Internet of Things (IoT) i les seves aplicacions en la gestió de ciutats intel·ligents. L'assignatura abasta diferents tecnologies, com són RFID, NFC, sensòrica intel·ligent, sistemes de posicionament, xarxes de sensors, dashboards IoT, etc. L'assignatura es portarà a terme des d'un enfoc eminentment pràctic i orientat a l'aplicació de cadascuna d’aquestes tecnologies.
Tecnologies de curt abast: NFC, LF-RFID, HF-RFID
Tecnologies de gran abast: UHF-RFID, MW-RFID
Diferències entre tecnologies actives i passives i aplicacions (Integració de targetes ciutadanes, gestió de trànsit, gestió de correu i logística, etc.)
Sensors analògics i digitals. Sistemes encastats.
Sensors per a l'edificació i digitalització en l'espai urbà.
Sistemes de posicionament. Sensors de posició i rang. Unitats de mesura inercial (IMU).
So i imatge. Reconeixement de veu. Càmeres digitals.
Introducció a les DSPs i la plataforma hardware ESP32 R32 D1.
Protocol MQTT i gestió de nodes amb NODE-RED per a la monitorizació gràfica remota de dades.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Magistrals | 26 | 1,04 | 10, 2, 3, 4, 8, 6, 9 |
Seminaris de problemes | 12 | 0,48 | 10, 2, 1, 3, 4, 8, 6, 7, 9 |
Sessions de laboratori | 12 | 0,48 | 10, 2, 4, 8, 6, 7, 5, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutorials fora d'hores de classe | 7,5 | 0,3 | 10, 2, 4, 7, 5, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi a casa | 25 | 1 | 10, 2, 1, 3, 4, 8, 6, 7, 9 |
Preparació de les sessions de laboratori | 12 | 0,48 | 10, 2, 1, 3, 4, 6, 7, 5, 9 |
Ressolució dels problemes a casa | 15 | 0,6 | 10, 4, 8, 6 |
Activitats dirigides:
Classes magistrals: El professor explicarà els temes mitjançant l'ús del canó de projecció i pissarra.
Seminaris de problemes: El professor realitzarà, o en alguns casos els propis alumnes, problemes d'exemple en petits grups d'alumnes.
Sessions de laboratori: Prèviament a la sessió de pràctiques, l'alumne haurà de preparar-la i després de la mateixa haurà de lliurar un informe.
Nota: - Els materials docents de l'assignatura estaran disponibles al Campus Virtual de la UAB
-La forma de comunicació preferent entre professors i estudiants serà el correu electrònic
Activitats supervisades: tutories fora d'hores de classe.
Activitats autònomes:
Estudi autònom per part de l'alumne.
Resolució dels problemes de classe amb anterioritat a la realització dels mateixos.
Preparació de les sessions de Laboratori.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Entrega del segon projecte | 37.5 | 15 | 0,6 | 2, 1, 3, 4, 8, 6, 7, 5, 9 |
Entrega primer projecte | 37.5 | 15 | 0,6 | 10, 1, 3, 8, 6, 7, 5 |
Informes de pràctiques de laboratori | 25 | 10,5 | 0,42 | 10, 2, 1, 3, 4, 8, 6, 7, 5, 9 |
S'avaluarà a partir de l'entrega de dos projectes (realitzats individualment) amb un pes del 37,5% cadascun i els resultats dels informes de pràctiques de laboratori (realitzats en grup) amb un pes del 25%.
Els projectes promitjaran entre ells i si el resultat de la mitja és superior a 4 faran mitja amb les pràctiques
En el cas de no superar l’assignatura la part corresponent als projectes es podrà recuperar tornant a entregar els treballs suspesos. Per a participar en la recuperació, s’ha d’haver avaluat prèviament d’activitats que suposin un mínim 2/3 de la nota final de l’assignatura.
Si no es supera l'assignatura la nota final correspondrà a la qualificació obtinguda als projectes
La no assistència a alguna de les pràctiques o no comptar amb cap nota en els projectes suposarà que l'alumne serà declarat com a no avaluable.
Atorgar una qualificació de matrícula d’honor és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitatscomeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d’avaluació. Per tant, la còpia, el plagi, l’engany, deixar copiar, etc. en qualsevol de les activitats d’avaluació implicarà suspendre-la amb un zero. Les activitats d’avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament,sense oportunitat de recuperarla en el mateix curs.
En cas de repetir l'assignatura es seguirà el mateix sistema d'avaluació que la resta d'estudiants.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
1. V.D. Hunt, A. Puglia and M. Puglia. RFID. A guide to Radio Frequency Identification. John Wiley & Sons,New Jersey 2007.2. H. Lehpamer. RFID design principles. Artech House, Norwood 2008.3. D. M. Dobkin. The RF in RFID. Passive UHF RFID in Practice. Elsevier 2008.
2. H. Lehpamer. RFID design principles. Artech House, Norwood 2008.
3. D. M. Dobkin. The RF in RFID. Passive UHF RFID in Practice. Elsevier 2008.
4. Fortino, Giancarlo, Liotta, Antonio. Internet of Things. Technology, Communications and Computing. Springer. ISSN: 2199-1073
- Tinkercad - Edició i Simulació de projectes per a Arduino.
- Arduino Ide per programar els processadors ESP32 R32 D1.
- NODE-RED i Mosquitto.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 611 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 611 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 612 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 61 | Català | segon quadrimestre | tarda |