Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503740 Matemàtica Computacional i Analítica de Dades | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits. Es recomana haver superat totes les assignatures de matemàtiques de primer i segon. Es recomana tenir coneixements bàsics de programació.
Introducció a la Física com a paradigma de ciència empírica. Es presentaran problemes exemplars de diferents disciplines físiques. S'introduiran les teories que els descriuen, analitzant i justificant l'abstracció que comporten. S'identificaran els principis generals d'aquestes teories i la seva formulació matemàtica, i es presentaran els mètodes numèrics necessaris per abordar problemes de difícil solució analítica.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de Teoria | 35 | 1,4 | KM24, KM25, SM29, SM30, SM31, KM24 |
Sessions de resolució d'exercicis | 34 | 1,36 | KM24, KM25, SM29, SM30, SM31, KM24 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 54 | 2,16 | KM24, KM25, SM29, SM30, SM31, KM24 |
Resolució d'exercicis | 80 | 3,2 | KM24, KM25, SM29, SM30, SM31, KM24 |
Tutories amb professors | 15 | 0,6 | KM24, KM25, SM29, SM30, SM31, KM24 |
Avís: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Lliurament d'exercicis (individuals o col·lectius) | 30% | 2 | 0,08 | KM24, KM25, SM29, SM30, SM31 |
Proves d'Avaluació Continuada | 70% | 5 | 0,2 | KM24, KM25, SM29, SM30, SM31 |
Avaluació Continuada:
Les competències de l'assignatura seran avaluades, de manera preferent i habitual, pel mètode d'Avaluació Continuada, que inclourà dues tipologies: Lliuraments d'Exercicis (col·lectius o individuals) i Proves d'Avaluació.
L'avaluació continuada es realitzarà en un total de 7 actuacions repartides al llarg del període lectiu. Les actuacions segons la tipologia seran:
Les Lliuraments consistiran a fer abans d'una data límit una anàlisi d'un sistema físic i resumir aquesta anàlisi en un report que s'entregarà per escrit o per mitjans telemàtics. Això permetrà als estudiants demostrar la comprensió dels continguts de les classes de teoria i de resolució d'exercicis i l'adquisició de competències.
Les proves consistiran a resoldre exercicis i/o contestar preguntes per escrit o per mitjans telemàtics, de manera presencial o virtual, amb un temps limitat. Això permetrà als estudiants demostrar la comprensió dels continguts de les classes de teoria i de resolució d'exercicis i l'adquisició de competències.
El lloc i la forma de lliurament, així com la data i hora de les proves o la data i hora límit dels lliuraments seran anunciats per mitjà de l'Aula Moodle amb almenys una setmana d'antelació.
El lloc, la data i l'hora de les revisions dels resultats de les avaluacions seran anunciats per mitjà de l'Aula Moodle amb 48 hores d'antelació.
La condició per aprovar l'assignaturaserà obtenir com a mínim el 50% de la puntuació màxima. La condició per obtenir una nota superior a l'aprovat inclourà haver obtingut un mínim de 35% de la puntuació màxima a totes les avaluacions.
La nota de Matrícula d'Honor s'assignarà, dins de les quotes permeses, a alumnes que demostrin un rendiment acadèmic molt alt sostingut al llarg del període lectiu.
La condició de No Avaluable s'aplica als alumnes que no es presentin a alguna de les proves d'avaluació continuada sense causa justificada.
La correcció de les Proves d'Avaluació Continuada i de les Lliuraments tindrà en compte la correcta aplicació dels continguts de l'assignatura per resoldre els exercicis proposats i també la manera com es presentin les solucions i els resultats. En particular, s'exigirà que les solucions es presentin de manera ordenada, amb un nivell apropiat de detall, i que segueixin un flux lògic de resolució.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, copiar o deixar copiar una pràctica o qualsevol altra activitat davaluació implicarà suspendre amb un zero, i si és necessari superar-la per aprovar, tota l'assignatura quedarà suspesa. No seran recuperables les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment, i per tant l'assignatura serà suspesa directament sense oportunitat de recuperarla en el mateix curs acadèmic.
Avaluació Única:
Les competències de l'assignatura seran avaluades, de manera excepcional i justificada, pel mètode d'Avaluació Única, que inclourà les mateixes tipologies que l'Avaluació Continuada.
L'Avaluació Única es realitzarà en una única data, la jornada d'Avaluació Única. En aquesta jornada es realitzaran actuacions d'avaluació similars a les de l'Avaluació Continuada, però concentrades en un únic dia:
A banda de la seva execució en el temps, l'avaluació única es regirà per les mateixes normes que l'avaluació continuada.
Qualsevol text d'Introducció a la Física a nivell universitari és adequat per a l'assignatura. Es pren com a referència estàndard els Volums 1 i 2 de la següent referència bibliogràfica:
AUTOR: Tipler, Paul Allen
TITOL: Física : para la ciencia y la tecnología / Paul A. Tipler, Gene Mosca
EDICIO: 6ª ed.
PUBLICACIO: Barcelona [etc.] : Reverté, 2010
ISBN: 9788429144291 (v. 1) (Vol. 1. Mecánica, oscilaciones y ondas, termodinámica) 9788429144307 (v. 2) (Vol. 2. Electricidad y magnetismo / Luz)
NOTA: Versió electrònica en català disponible a través de la Biblioteca de la UAB.
Es utiizará programari d'accés obert o que tingui llicència campus:
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |