Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503740 Matemàtica Computacional i Analítica de Dades | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana tenir coneixements de probabilitat i inferència estadística així com una certa pràctica amb el software R.
El principal objectiu és proporcionar eines estadístiques per a l'anàlisi de dades, dominant les tècniques més rellevants per a poder enfrontar-se amb models complexes.
Tema 1- Models lineals: regressió múltiple i ANOVA.
Tema 2- Models lineals generalitzats: regressió logística i de Poisson.
Tema 3- Regularització: Models lasso i ridge.
Tema 4- Tècniques de Big Data en model lineals i models lineals generalitzats.
Tema 5- Tècniques de remostreig: Tests permutacionals i Bootstrap.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de Teoria | 24 | 0,96 | |
Classes de problemes | 20 | 0,8 | |
Tipus: Supervisades | |||
Sessions pràctiques | 20 | 0,8 | |
Tipus: Autònomes | |||
Treball personal | 61 | 2,44 |
D'acord amb els objectius de l'assignatura, el desenvolupament del curs es basa en les següents activitats:
El curs pràctic d'aquesta assignatura es planteja com un camí per a orientar l'estudiant en un treball de camp d'estadística en cadascuna de les seves etapes. Així realitzen pel seu compte amb el software R uns exercicis pràctics dirigits aresoldre problemes reals concrets. Aquest plantejament està orientat a promoure un aprenentatge actiu i a desenvolupar el raonament crític i la capacitat d'anàlisi i síntesi.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen parcial 1 | 35 | 2,5 | 0,1 | CM15, KM12, SM14 |
Examen parcial 2 | 35 | 2,5 | 0,1 | CM15, KM12, SM14 |
Exercicis | 30 | 20 | 0,8 | CM14, CM15, CM16, KM12, KM14, SM14, SM15 |
L'avaluació es realitza al llarg de tot el curs. L'avaluació continuada té diversos objectius fonamentals: Monitoritzar el procés d'ensenyament i aprenentatge, permetent tant a l'alumne com al professor conèixer el grau d'assoliment de les competències i corregir, si és possible, les desviacions que es produeixin. Incentivar l'esforç continuat de l'alumne enfront del sobreesforç, sovint inútil, d'última hora. Verificar que l'alumne ha assolit les competències determinades en el pla d'estudis.
Per a fer aquesta avaluació es compta amb els següents instruments: Els exercicis pràctics lliurats pels estudiants (30%), un examen parcial de teoria al mig del curs (35%), un altre examen parcial de teoria al final del curs (35%). A la recuperació només podran anar els alumnes que tinguin un mínim de 3 en la nota final, recuperant només la part de teoria. A l'examen de recuperació no es pot apujar nota.
L'alumnat que s'hagi acollit a la modalitat d'avaluació única haurà de dur a terme una prova final que consistirà en un examen on hi podran haver qüestions de teoria i resolució de problemes, i un examen de pràctiques davant l'ordinador. Aquesta prova es realitzarà el mateix dia, hora i lloc que es faci la prova del segon parcial. Qui no es presenti a aquesta prova sense causa justificada, obtindrà la qualificació de NO AVALUABLE. Si s'obté una nota inferior a 5, es podrà recuperar el mateix dia, hora i lloc que es realitzi la recuperació de la resta d'alumnes del curs.
Es farà servi el programari R.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |