Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503710 Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
Contextualització:
Aquesta assignatura s'imparteix el Quart Curs del Grau en Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial
Objectius formatius de l'assignatura:
La planificació territorial és essencialment un procés on la presa de decisions dels agents que hi participen
determinen les directrius per a la ubicació d'equipaments col · lectius, la mobilitat de les persones i fins i tot les
normes per als usos del sòl d'un territori.
És molt important conèixer la normativa més significativa per desenvolupar i interpretar la planificació del
territori i dels recursos.
Prèviament, es facilitarà un coneixement bàsic de la metodologia i procediments en l'aplicació de les principals
lleis i normes que són d'aplicació en la planificació territorial o sectorial, amb vessant espacial.
Plantejar i resoldre casos d'anàlisi territorial de planificació emprant diversos tipus de models i plans
estratègics.
Ús de la informació geogràfica a diverses escales, realitzant els processos de captura, anàlisi, propostes i
interpretació dels resultats.
Desenvolupar les capacitats de treball autònom i la preparació professional.
Els models de planificació territorial representen una síntesi, formalitzada metodològicament, entre les bases
teòriques en què es fonamenten els models d'anàlisi espacial, l'aplicació del mètode científic, l'ús de bases de
dades georeferenciades, les restriccions normatives-ideològiques i del planejament; així com dels objectius
específics reflectits en cada pla. Es pretén que l'estudiant aprengui el procés general de formalització d'un
model de planificació territorial així com alguns tipus de models específics.
Es dedicarà una especial atenció a la planificació territorial del plans estratègics de serveis i benestar de la
població. Aquests són unes eines que aporten recursos de planificació, social i econòmica, important; i, a més,
tenen caràcter transversal: comprenen tot tipus de territori i tenen un impacte social, econòmic i ambiental molt
important en aquests territoris.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques (TE) i pràctiques de laboratori SIG (PLAB) | 48 | 1,92 | CM28, KM43, SM37, SM39, CM28 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisió de pràctiques i treball de curs | 25 | 1 | CM27, CM28, KM43, SM37, SM39, CM27 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi autònom, plantejament i realització de les pràctiques i treball de curs | 75 | 3 | CM27, CM28, KM43, SM37, SM39, CM27 |
El curs s'estructurarà a partir d'activitats dirigides i d'activitats autònomes on l'alumne aprendrà a desenvolupar-se interactivament en els continguts de l'assignatura amb el suport del professorat, a diferents nivells.
Els continguts de l'assignatura es desenvoluparan mitjançant les següents activitats:
1) Lectures i seguiment del material del curs.
2) Lectura de llibres i articles (activitat individual de l'alumnat complementària al treball d'aula).
3) Realització d'exercicis pràctics en escenaris simulats basats en SIG.
4) Treball final, relacionat amb el temari de classe i els exercicis pràctics.
L'activitat pràctica s'estructura en tres eixos:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats a fer a classe i participació a classe | 10 | 0 | 0 | CM28, KM43, SM39 |
Examen | 35 | 2 | 0,08 | CM28, SM37, SM39 |
Pràctiques | 25 | 0 | 0 | CM27, CM28, KM43, SM37, SM39 |
Treball de curs | 30 | 0 | 0 | CM27, CM28, KM43, SM37, SM39 |
L'avaluació és continuada, per tant, per assolir els coneixements és necessari fer el seguiment al llarg del curs.
Prova escrita (35%)
Activitats a fer a classe i participació a la classe (10%)
Pràctiques (25%)
Treball de curs (30%)
La nota final surt de la mitjana ponderada de les activitats d'avaluació. Però atenció: per aprovar l'assignatura s'ha d'haver superat la prova escrita (examen).
Valoració de l'examen: Es valorarà la pertinença de la resposta, l'assoliment del grau de coneixement sobre el tema.
Valoració de les pràctiques i dels cassos treballats a classe: Els aspectes formals, el càlcul correcte dels indicadors (sempre i quan aquest sigui l'objectiu de la pràctica), l'adequada realització d'una anàlisi estructurada sobre els resultats obtinguts, la interpretació dels resultats, en el cas específic dels análisis dels textos es valorarà especialment la capacitat per extreure i exposar la informació més rellevant i relacionar-la amb els continguts de la matèria.
Valoració del treball de curs: Els aspectes formals, el plantejament dels objectius, del problema i dels models utilitzats per a una millora en la planificació dels serveis, la definició de les variables d'anàlisi, la resolució dels resultats, laseva interpretació, conclusions i la seva exposició pública, si s'escau.
Recuperació.
Es podrà recuperar l'examen si s'ha suspès.
No avaluable
L'estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats
d'avaluació.
Plagi
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que esprodueixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única. Esta assignatura/módulo no prevé el sistema de evaluación única. This subject/module does not incorporate single assessment.
Models de Planificació Territorial
S'AFEGIRÀ ALGUNA LECTURA COMPLEMENTÀRIA.
Bibliografia
Castañer, Margarida (Editora) (2012). El planejament territorial a Catalunya a inici del segle XXI. Una nova
interpretació i projecció del país. Barcelona: Societat Catalana d'Ordenació del Territori.
Baum, Joel A. C. i Sorenson, Olav (Ed.) (2003). "Introduction: The strategic management of space and place"
in Baum, Joel A. C. i Sorenson, Olav (Ed.) Geography and strategy. Oxford: Elsevier Sciencet Ltd. pp.: 1-21.
Lee, Sang M. and Moore, Laurence J. (1975). Introduction to decision science. New York: Petrocelli Carter Inc.
Pallares-Barbera, Montserrat (2003). "Geografia econòmica i localització industrial." Documents d'Anàlisi
Geogràfica, 42: 171-182.
Tadelis, Steven (2012). Game theory: An introduction. New Jersey (USA): Economics Books Princeton
University Press.
Eastman, Ronald (2001). "Uncertainty Management in GIS: Decision Support Tools for Effective Use of Spatial
Data Resources." In: Hunsaker C.T., Goodchild Michael F., Friedl M.A., Case T.J. (Eds) Spatial Uncertainty in
Ecology. Springer, New York, NY, pp. 379-390.
Schelling, Thomas. "An Essay on Bargaining." In The Strategy of Conflict. Cambridge, MA: Harvard University
Press, 1960, 1980, pp. 21-52. ISBN: 0674840313.
S'UTILITZARÀ ArcGIS.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |