Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503710 Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'alumnat ha de ser autosuficient en l'ús de Sistemes d'Informació Geogràfica i Excel per a la creació de cartografia i figures a nivell usuari. Aquests coneixements es donaran per sabuts i no es tractaran en aquesta assignatura.
La finalitat de l'assignatura és assolir uns coneixements teòrics i metodològics sobre disseny gràfic i representació de la informació geogràfica. Aquesta assignatura és una introducció al domini de la visualització de dades mitjançant l'ús de programari lliure i privat. No es pretén abordar l'ús intensiu de programes específics, sinó comprendre els aspectes fonamentals relacionats amb el disseny gràfic de la informació geogràfica. En finalitzar aquesta assignatura, l'alumnat serà capaç d'aplicar els coneixements adquirits no només a casos pràctics plantejats en altres assignatures, sinó també a projectes dins de l'àmbit laboral.
Aquesta assignatura està vinculada amb l'assignatura "Laboratori Territorial i Ambiental: Projecte". El coneixements adquirits s'aplicaran de forma pràctica al projecte desnvolupat en aquesta altra assignatura.
1. Conceptes bàsics de disseny gràfic.
2. Conceptes de disseny de la informació.
3. Conceptes de disseny d'infografia.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Treball dels projectes i exercicis dins de l'aula, resolució de problemes i dubtes, rebre orientació directa del professor. | 47 | 1,88 | CM26, KM40, SM36, CM26 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball dels projectes i exercicis fora de l'aula de forma autònoma. | 25 | 1 | CM26, KM40, SM36, CM26 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i estudi dels materials teòrics. | 75 | 3 | CM26, KM40, SM36, CM26 |
L'assignatura segueix la metodologia d'ensenyament coneguda com a "classe inversa". Enlloc de seguir el model tradicional d'adquirir coneixements mitjançant classes magistrals i després realitzar tasques a casa, la classe inversa proposa invertir aquest procés. El professor proporciona a l'alumnat els materials d'estudi perquè aquest adquireixin el coneixement fonamental per compte propi. Durant el temps a l'aula, el professor es centra en activitats pràctiques, discussions grupals i resolució de problemes perquè l'alumnat pugui aclarir dubtes i rebre orientació directa del professor. Aquest enfocament fomenta la participació activa dels i les estudiants, promou el pensament crític i l'aplicació pràctica dels coneixements adquirits.
Autònomes
Lectura i estudi dels materials i bibliografia facilitada pel professor.
Supervisades
Revisió de manuals i tutorials del programari a emprar per a la realització dels exercicis.
Completar les pràctiques iniciades a classe i aplicar l'orientació proporcionada pel professor.
Dirigides
Realització d'exercicis pràctics i projectes a l'aula sota la supervisió del professor.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 30% | 3 | 0,12 | CM26, KM40 |
Exercicis pràctics | 40% | 0 | 0 | CM26, SM36 |
Projecte final | 30% | 0 | 0 | CM26, KM40, SM36 |
L'assignatura s'avaluarà d'acord amb les següents evidències d'avaluació:
- Exercicis pràctics que s'entregaran al llarg de l'assignatura, que representen el 40% de la nota final. Les pràctiques s'entregaran dins del termini establert pel professorat. L'entrega fora de termini comportarà una penalització.
- Realització d'un projecte n grup, que constituirà el 30% de la nota final.
- 2 exàmens parcials, que suposaran el 30% de la nota final.
L'avaluació de l'assignatura serà contínua. Per aprovar l'assignatura és indispensable:
a) Un mínim de 5 punts (sobre 10) de mitjana en les dues proves parcials.
b) Un mínim de 5 punts (sobre 10) en el projecte en grup.
c) Un mínim de 5 punts (sobre 10) en la mitjana dels exercicis a l'aula.
L'alumnat que no presenti el projecte final o no es presenti a l'examen serà avaluat com a "No Avaluat".
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, s'avaluarà amb 0 aquest acte d'avaluació, independentment del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Els actes d'avaluació en què hi hagi hagut irregularitats no són recuperables.
En el moment de realització de cada activitat d'avaluació, el professor informarà a l'alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
RECUPERACIÓ
L'examen i elsexercicis pràctics podran ser recuperables mitjançant treballs o proves alternatives proposades pel professor (en aquest cas, s'hauran de realitzar en paral·lel a la planificació de l'assignatura).
El projecte final no és recuperable.
Cairo, A. (2011). El Arte funcional : infografía y visualización de información. Alamut.
JOHN KANE (2012). MANUAL DE TIPOGRAFIA (2ª ED.). EDITORIAL GG. ISBN: 9788425225123
Josef Müller-Brockmann (2012). Sistemas de retículas. Un manual para diseñadores gráficos. Colección GGmoda. ISBN: 9788425225147
Durant el curs s'utilizarà els següents programes:
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 11 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 12 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |