Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503710 Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
Els objectius de l’assignatura son:
- Donar una visió general del què és la geografia social i cultural i de quines han estat les principals aportacions d’aquesta subdisciplina.
- Mostrar diferents maneres d’estudiar els territoris tenint en compte variables socials i culturals.
- Explorar com les diferents dimensions de les identitats socials i culturals de les persones varien a través de l’espai i també influeix en com s’utilitzen aquests espais.
- Desenvolupar la comprensió dels problemes socials i culturals contemporanis.
- Introduir la manera en què els geògrafs i les geògrafes aborden les qüestions socials i culturals.
També és un objectiu d'aquesta assignatura aprendre a citar utilitzant fonts bibliogràfiques.
Els continguts de l'assignatura son:
- Introducció a les geografies socials i culturals
- Geografies del gènere
- Geografies de les sexualitats
- Geografies de la infància
- Geografies de la joventut
- Geografies de les persones grans
- Geografies de les (dis)capacitats
- Black geographies
- Geografies del benestar i la salut
- Geografies de les emocions
- Geografies de la justícia social i ambiental
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes presencials + pràctiques d'aula | 47 | 1,88 | CM02, KM03, SM02, CM02 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració de pràctiques i treball en grup | 20 | 0,8 | CM01, KM03, SM02, CM01 |
Tutories | 5 | 0,2 | CM01, CM01 |
Tipus: Autònomes | |||
Curs de la biblioteca | 3 | 0,12 | |
Estudi personal + lectures obligatòries | 72 | 2,88 | CM02, KM03, SM02, CM02 |
Es faran classes expositives, pràctiques d'aula i exposicions de les lectures i del treball en grup.
Les activitats formatives inclouen:
- Activitats autònomes: lectura i comprensió de textos de manera individual (segons les lectures obligatòries) i treball en grup.
- Activitats dirigides: exposició per part de la professora i participació activa per part de l'alumnat a les sessions teòriques i a les activitats de comprensió de conceptes que es desenvoluparan a l'aula.
- Activitats supervisades: presentacions en grups petits (3/4 persones) de les lectures, i treball en grup i debat durant les sessions pràctiques.
Per tal d'aprendre a citar correctament, és obligatori realitzar el curs de repàs de fonts d'informació i citacions APA organitzat pel servei de biblioteques de la UAB.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen individual | 20% | 3 | 0,12 | CM02, KM03 |
Presentació en grup d'una lectura obligatòria i dinamització del debat | 20% | 0 | 0 | CM02, KM03 |
Pràctiques d'aula | 30% | 0 | 0 | KM03, SM02 |
Treball en grup | 30% | 0 | 0 | CM01, KM03, SM02 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
L'assignatura serà avaluada de manera continuada.
L'avaluació inclou 5 activitats:
- Presentació en grup d’una lectura obligatòria i dinamització del debat (20%)
- Treball en grup (30%)
- Pràctiques d’aula individuals (30%): Pràctica 1 (15%) + Pràctica 2 (15%)
- Examen individual (20%)
Per tal d'aprovar l'assignatura és obligatori haver realitzat el curs de repàs de fonts d'informació i citacions APA organitzat pel servei de biblioteques de la UAB (presentar certificat).
En les activitats que requereixin l'ús de fonts bibliogràfiques s'avaluarà l'aplicació dels coneixements adquirits al curs de repàs de fonts d'informació i citacions APA organitzat pel servei de biblioteques de la UAB.
Cal tenir present les normes acadèmiques bàsiques sobre com citar i evitar el plagi (https://www.uab.cat/doc/GuiaCitesiPlagiEstudiants)
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
AVALUACIÓ ÚNICA
L'avaluació única inclou 3 activitats:
- Comentari crític d’una lectura obligatòria (20%)
- Pràctiques d’aula individuals (40%): Pràctica 1 (20%) + Pràctica 2 (20%)
- Examen individual (40%)
RECUPERACIÓ
Hi haurà recuperació de totes aquelles activitats presentades que no hagin superat el 5. La recuperació de l’examen teòric serà en forma d’examen. La recuperació de la resta d’activitats consistirà en refer l’evidència. Les activitats recuperades puntuaran entre 0 i 5.
Queda exclosa del procés de recuperació la presentació en grup d’una lectura obligatòria i el treball en grup.
Per a l’avaluació única s’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l’avaluació continuada.
NO AVALUABLE
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
PROCEDIMENTS DE REVISIÓ DE QUALIFICACIONS
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
PLAGI
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Documents d'Anàlisi Geogràfica
Social & Cultural Geography
Children’s Geographies
Gender, Place and Culture
Environment and Planning D: Society and Space
Smith, Susan J.; Pain, Rachel; Marston, Sallie A. & Jones III, John Paul (eds.) (2009). The SAGE Handbook of Social Geographies, London: Sage.
*Per a cada tema es proporcionarà bibliografia més detallada.
Word, excel, powerpoint (o programes equivalents en programari lliure)
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |