Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500893 Logopèdia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Prerequisits
Dominar la llengua catalana a nivell oral (en articulació i discriminació fonètica) i escrit (ortogràfica i de composició) de forma correcta.
Tenir assimilats coneixements bàsics de psicologia evolutiva. Amb coneixement d'autors com Piaget, Vigotsky, Bruner, Jacobson i Laura Bosch.
Tenir assimilats coneixements de mètodes d'aprenentage de la lectura i escriptura.
Tenir assimilats coneixements de lingüistica general, fonètica i fonologia.
Tenir assimilats coneixements de l'evolució del llenguatge.
AQUESTA GUIA DOCENT CORRESPON TAMBÉ A LA DOCÈNCIA ALTERNATIVA PER A L'ALUMNAT MATRICULAT A L'ASSIGNATURA DEL PLA D'ESTUDIS ANTIC 104146. Trastorns i avaluació de l'adquisició del llenguatge oral i escrit
Bloc 1. : Els trastorns de l'adquisició del llenguatge oral
1.1 Dificultats de llenguatge de tipus evolutiu. Classificacions.
1.3 Retard simple i retard especific de llenguatge. Definició. Cracterístiques
1.4 Trastorn del desenvolupament del llenguatge TDL. Antigues nomenclatures. Definició. Classificacins
1.5 Diagnòstic diferencial : RS-RL-TDL, TDL-TEA
Bloc 2.: Procés d'avaluació del llenguatge oral
1.1 Procés d'avaluació
1.2. Avaluació del llenguatge com producte
1.3 Avaluació del llenguatge per processos
1.4 Avaluació pre-verbal
1.5 Avaluació del TDL
Bloc 3. : Els trastorns específics de l'aprenentatge
3.1 Trastorn de la lectura. Definició, Característiques i classificació
3.2 Trastorn de l'escriptura :Definició, Característiques i classificació
Bloc 4. : Proves d'avaluació de les dificultats específiques de l'aprenentatge
4.1 Proves de lectura i escriptura
4.2 Proves dels dispositius bàsics de l'aprenentatge
4.3 Tests d'screening
4.4 Tests específics
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Assistència a classes teòriques (43,5H) i pràctiques (24H) | 67,5 | 2,7 | 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Aplicació, correcció i interpretació d'algunes proves o tests de llenguatge oral i/o escrit, presentat per escrit | 30 | 1,2 | 1, 5, 6, 8, 9, 10 |
Visionat de casos amb aplicació dels coneixements teòrics | 15 | 0,6 | 1, 4, 6, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Actuació en cas pràctic | 16 | 0,64 | 1, 2, 6, 9, 10, 13 |
Lectures diverses relacionades amb els blocs teoria i elaboració de resums i conclusions per escrit o exposició oral a classe | 54,5 | 2,18 | 1, 4 |
La metodologia serà de classes magistrals amb explicacions del programa teòric, del qual l'alumnat haurà d'haver llegit amb antel.lació els materials penjats al campus per tal de fer les sessions més interactives, conjuntament alternat amb el visionat de casos pràctics; aixi com també amb les classes de pràctiques amb l'exposició de casos i presentació de diverses formes d'exploració.
Les activitats formatives estaran centrades en casos reals que s'hauran d'avaluar des de l'observació de material filmat de manera qualitativa i apropament al perfil lingüístic i dels resultats obtinguts en les diverses proves administrades a cada cas, aplicant els coneixements teòrics.
L'alumne haurà de dur a terme l'administració d'aguna prova avaluativa a algun subjecte i fer-ne l'exposició de la passació, correcció i interpretació corresponent a classe.
Es valorarà la participació activa d'exposició de lectures al llarg de les classes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev. 1. Examen d'elecció multiple corresponent als temes 1 i 2 | 25% | 4 | 0,16 | 1, 7, 9, 10, 12, 13 |
Ev. 2. Examen d'elecció mùltiple corresponent als blocs 3 i 4 | 25% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 6, 8, 9, 10, 13 |
Ev. 3. Discussions col·lectives: autoria individual i col·lectiva, format oral i escrit, via presencial (primer i segon període avaluatiu) | 30% | 24 | 0,96 | 1, 2, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Ev. 4. Administració d'una prova avaluativa | 20% | 10 | 0,4 | 1, 8, 9, 11, 12, 13 |
El sistema d’avaluació s’organitza en quatre activitats avaluatives de dues tipologia diferents, TOTES DE REALITZACIÓ OBLIGATÒRIA:
Ev 1: Examen d'elecció múltiple dels Blocs 1 i 2 25 % de la nota final (al primer periode avaluatiu)Presencial i individual
Ev 2: Examen d'elecció múltiple dels blocs 3 i 4 25 % de la nota final (al segon periode avaluatiu) Presencial i individual
Ev 3: Discussions col·lectives: autoria individual i col·lectiva, format oral i escrit, via presencial (primer i segon període avaluatiu)
Per tractar-se de discussions col·lectives, la Ev3 no és recuperable.
Ev 4: Avaluació de la passació d'una prova, 20% de la nota final presencial i col·lectiva
Codi de l’evidència |
Denominació |
Pes |
Format |
Ind/col |
Presencial/ virtual |
EV1: |
Examen A (1er Parcial) |
20% |
Escrit |
Individual
|
Presencial |
EV2: |
Examen B (2on Parcial) |
25% |
Escrit |
Individual |
Presencial |
Ev 3: |
Discussions col·lectives: autoria individual i col·lectiva, format oral i escrit, via presencial (primer i segon període avaluatiu) |
30% |
Escrit |
Individual/ Col·lectiva |
Presencial |
Ev 4: |
Lliurament d’adminsitració de prova avaluativa |
25% |
Escrit |
Individual |
Presencial |
Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pesinferior a 4 punts (40%) constarà com a "no avaluable".
EL LLIURAMENT DE LA TRADUCCIÓ DE LES PROVES D’AVALUACIÓ PRESENCIALS ES REALITZARÀ SI ES COMPLEIXEN ELS REQUERIMENTS ESTABLERTS EN L’ARTICLE 263 I ES REALITZA LA SEVA SOL·LICITUD LA SETMANA 4 TELEMÀTICAMENT (EFORMULARI) (més informació al web de la Facultat).
La prova de recuperació:
Proves de recuperació: Podran optar a realitzar alguna de les proves de recuperació aquell alumnat que no hagi assolit els criteris establerts per superar l’assignatura i que hagi estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura, en les Ev. 1, Ev. 4 i Ev. 2. L'Ev. 3 no és recuperable. (al període de recuperacions)
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable
pautes generals d'avaluació: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
AVALUACIO UNICA
L’AVALUACIÓ UNICA ES SOL·LICITA TELEMÀTICAMENT (E-FORMULARI) EN EL PERÍODE ESPECIFIC (més informació al web de la Facultat)
L'assignatura estarà superada:
En el cas de que tingui totes les evidències d'aprenentatge aprovades com a mínim amb un 5,0 sobre 10.
La nota final serà el promigdeles notesamb el pes especificat tot seguit.
|
TAULA D’ACTIVITATS D’AVALUACIÓ ÚNICA |
|||
Nom i descripció de l’evidència |
Pes |
Durada en hores (de l’actepresencial) |
Datarealització/entrega |
EV1: Examen A (1er Parcial) |
25% |
5 hores |
Segon període avaluatiu |
EV2: Examen B (2on Parcial) |
25% |
||
Ev 3: Discussions col·lectives: autoria individual i col·lectiva, format oral i escrit, via presencial (primer i segon període avaluatiu) |
30% |
||
Ev 4: Lliuramente d’adminsitració de prova avaluativa |
20% |
||
|
|
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que el de l'avaluació continuada
Manuals de referència :
El Trastorno de Desarrollo del Lenguaje. Una revisión y guía práctica. Jurado, E. Ed. Amazon
El lenguaje del niño.Desarrollo, evaluación y trastornos. Narbona, J. y alt. Editorial Masson 2001
Trastornos del lenguaje Rondal, A y Seron,X Editorial Paidos 1995
Evaluación del lenguaje Puyuelo,Rondal,Wiig Editorial Masson 2000
Psicologia de la escritura. Cuetos,F Ed. Wolters Kluwer, 2008
Psicologia de la lectura. Cuetos, F. Ed. Wolters Kluwer 2008
Dislexia. Su naturaleza,evaluación y tratamiento. Thomson,ME Editorial Alianza 1991
Trastorno Especifico del lenguaje. Mendoza,E. Editorial Pirámide
Desenvolupament i avaluació del llenguatge oral. Andreu, Ll (coord) Ed. UOC 2013
El trastorno específico del lenguaje. Andreu, Ll. (coord) Ed. UOC 2014
Lectures complementàries
El habla del niño Bruner J. E. Paidós 1986
Avaluació del desenvolupament fonològic en nens catalanoparlants de 3 a 7 anys. Bosch,L. Publicacions ICE 1987
Evaluación fonológica del habla infantil Bosch, L. Editorial Masson 2003
La evaluación del lenguaje.Triadó, C., Forns, M. Anthropos. 1989
Durant el quadrimestre s'anirà donant més bibliografia i articles adients als temes treballats.
No aplicable
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 111 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 113 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |